بعدی برای GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY چیست؟


پوند انگلیس، پوند انگلیس، یورو، ین ژاپن، دلار آمریکا – چشم انداز:

  • GBP/USD حتی به عنوان تورم کمتر از حد انتظار تعدیل شد.
  • به احتمال زیاد پوندادغام می تواند در کوتاه مدت کمی بیشتر شود.
  • تابلوهای راهنما برای تماشا در پوند چیست/دلار آمریکا، EUR/GBP، و GBP/JPY?

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله GBP/USD

افزایش پوند انگلیس در برابر برخی از همتایان خود اخیرا متوقف شده است و به احتمال زیاد این تثبیت می تواند در کوتاه مدت کمی بیشتر شود.

حرکت کلان بریتانیا همانطور که در بالا بودن دو سال شاخص غافلگیری اقتصادی بریتانیا منعکس شده است، قوی بوده است. داده های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که تورم در ماه آوریل بسیار کمتر از آنچه انتظار می رفت تعدیل شد و درها را برای افزایش دیگری در ماه آینده BOE باز کرد. با این حال، واکنش ضعیف پوند به داده‌های خوش‌بینانه اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از خوش‌بینی‌ها می‌تواند به خوبی در قیمت ایجاد شود.

بعلاوه، بن بست واشنگتن بر سر افزایش سقف بدهی و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری پس از اظهارات جنگ طلبانه چندین مقام فدرال رزرو، بهانه ای را برای کاهش برخی از طولانی شدن پوند با توجه به گستردگی و سرعت افزایش از آن زمان فراهم کرده است. اواخر سال 2022

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، روند GBP/USD در کوتاه مدت به مرحله نزولی رفته است، همانطور که نمودارهای 240 دقیقه ای شمعدانی با کد رنگی بر اساس شاخص های روند / حرکت نشان می دهند. هرگونه شکست به زیر بالشتک فوری در پایین ترین سطح اواسط آوریل یعنی 1.2350 می تواند نزولی را به سمت 1.2200 باز کند.

نمودار 240 دقیقه ای GBP/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; یادداشت ها در پایین صفحه.

در چند هفته گذشته، نشانه‌هایی از از دست دادن بخار در رالی پوند/دلار آمریکا وجود داشته است (به «یک برگشت یا جهش گربه مرده در دلار آمریکا؟ EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY»، که در ماه می منتشر شد، مراجعه کنید. 17. این به دنبال عقب نشینی در اوایل این ماه نسبت به یک خط روند شیبدار کمی صعودی از سال 2022 است (نمودار هفتگی را ببینید).

نمودار هفتگی GBP/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

از منظر میان‌مدت، افزایش این ماه به بالاترین سطح یک ساله در اوایل این ماه، توالی بالا-بالا-پایین‌تر از اواخر سال 2022 را تأیید کرد و درها را برای برخی از دستاوردهای میان‌مدت باز گذاشت. (دیدن “شناور پوند بریتانیا پیش از BOE: چقدر صعودی تر؟»، منتشر شده در 8 مه). با این حال، سیگنال‌های اخیر در نمودارها نشان می‌دهد که GBP ممکن است نیاز به تثبیت / عقب‌نشینی کمی قبل از صعود بعدی داشته باشد.

نمودار روزانه GBP/JPY

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

GBP/JPY: رالی ممکن است متوقف شود

به نظر می رسد رالی GBP/JPY در کوتاه مدت در حال اتمام است، زیرا سقف کلیدی را در اطراف اوج اکتبر 172.10 آزمایش می کند. هیچ تهدیدی برای روند صعودی پنج ماهه وجود ندارد، اما حرکت قیمت در حال تغییر در نمودارهای روزانه و هفتگی نشان می‌دهد که ممکن است قبل از اینکه در گام بعدی بالاتر حرکت کند، نیاز به تثبیت/عقب‌نشینی کمی داشته باشد. با این حال، پایین ترین سطح 167.85 در اواسط ماه مه می تواند کف محکمی ایجاد کند.

نمودار هفتگی EUR/GBP

image5.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/GBP: خستگی روند نزولی؟

زیان EUR/GBP پس از شکست به زیر حمایت خط روند افقی کلیدی در حدود 0.8725 متوقف شده است، که چشم انداز یک جهش جزئی را افزایش می دهد. با این حال، سوگیری گسترده تر، احتمالاً به سمت پایین ترین سطح دسامبر 0.8545 پایین می ماند.

توجه: در نمودار کد رنگی بالا، شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع