با تمام شدن گزینه های بانک مرکزی اروپا، تورم دو رقمی شد


  • نرخ بیکاری EZ 6.6% واقعی در مقابل 6.6% پیش بینی.
  • EZ CPI تورم سالانه (Flash) 10% واقعی در مقابل 9.7% پیش بینی.
  • نرخ تورم هسته ای EZ سالانه (فلش) 4.8% واقعی در مقابل 4.7% پیش بینی شده است.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو چشم انداز بنیادی

نرخ تورم در منطقه یورو در سپتامبر از 9.10 درصد در ماه اوت به 10 درصد سالانه افزایش یافت که بالاتر از برآوردهای 9.7 درصدی بود. افزایش سریع‌تری در هزینه‌های تمام اقلام با غذا، الکل و تنباکو (11.8 درصد در مقابل 10.6 درصد در ماه اوت)، انرژی (40.8 درصد در مقابل 38.6 درصد)، کالاهای صنعتی غیر انرژی (5.6 درصد در مقابل 5.1 درصد) و خدمات (4.3 درصد) مشاهده شد. درصد در مقابل 3.8 درصد. این اعداد تنها بحران اقتصادی منطقه یورو را تشدید می‌کند و فشار بیشتری را بر بانک مرکزی اروپا که به سرعت گزینه‌های خود را از دست می‌دهند، افزایش می‌دهد.

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

اعداد امروز پس از دو رقمی شدن تورم آلمان دیروز، با چاپ 10.0 درصد سالانه، کاملاً یک جهش نسبت به چاپ آگوست 7.9 درصد سالانه است. با توجه به اینکه چاپ بدون بسته انرژی در ماه های تابستان، این پرش چندان تعجب آور نبود. یارانه‌های مربوط به حمل‌ونقل عمومی و بنزین نیز به پایان رسید، که منجر به افزایش می‌شد، با این حال، اندازه این افزایش بود که بیشتر مراقب‌ها بود. با این حال، اوایل امروز، تورم فرانسه نفس غیرمنتظره‌ای گرفت و قیمت‌های مصرف‌کننده با افزایش 6.2 درصدی نسبت به 6.6 درصد سالانه در ماه اوت، 6.2 درصد کاهش یافت. با این حال به نظر می رسد چاپ گمراه کننده باشد زیرا انرژی و خدمات کاهش یافت اما قیمت مواد غذایی شتاب گرفت. نشانه‌ای از این که به نظر می‌رسد تورم ریشه‌دارتر است و به‌طور فزاینده‌ای به سمت داخلی هدایت می‌شود.

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

با توجه به داده‌های این هفته، دیدن چیزی جز افزایش ۷۵ واحدی بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست آتی خود در ۲۷ اکتبر دشوار است. بانک مرکزی علیرغم احتمال رو به رشد رکود اقتصادی در حال اتمام است و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا معتقدند افزایش بیشتر نرخ ها یک ضرورت است.

واکنش بازار

یورو/دلار آمریکا نمودار 1H

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

EURUSD بلافاصله پس از انتشار این خبر شاهد جهش 20 پیپ کاهش یافت، با توجه به اینکه افزایش تورم چاپ شده می تواند زمینه افزایش 75 واحدی بانک مرکزی اروپا در اکتبر را تقویت کند.

در 1H همانطور که در قطعه دیروز بحث شد، ما به ناحیه مقاومت 0.98500 با امکان عقب نشینی قطعاً روی کارت ها رسیدیم. حمایت در اطراف 0.9750 و پایین تر در مناطق 0.9640 قرار دارد. این احتمال وجود دارد که 20،50 و 100-SMA در عقب نشینی پشتیبانی کنند که می تواند ما را یک بار دیگر به سمت بالاتر حرکت دهد. شاید شایان ذکر باشد که امروز آخرین روز معاملاتی ماه و سه ماهه است. به خوبی می‌توانیم به نوسان نزدیک به هفته نگاه کنیم.

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط زین وودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع