بازیابی عمیق تر شاخص دلار (DXY) با USD/CHF در پایین ترین سطح 12 ساله


شاخص دلار، قیمت USD/CHF، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش‌بینی قیمت طلا: 1980 دلار افزایش می‌یابد، اما آیا گاوها آماده کنترل هستند؟

پس زمینه دلار آمریکا

شاخص دلار و دلار آمریکا (DXY) در اکثر هفته تا کنون در حول و حوش پایین‌ترین سطح هفته گذشته بوده است، قبل از اینکه امروز بالاتر از مرز 100.00 قرار گیرد. داده های مختلط دیروز از ایالات متحده همراه با درآمدهای مثبت ایالات متحده به طور کلی باعث شده است که دلار حمایت شود. با این حال تعجب آور است، زیرا انتظار داشتم فشار فروش بیشتر بر دلار در صورت ادامه روند صعودی سهام، ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: احساسات خرده‌فروشی و نهادی در EUR/USD و GBP/USD بیشتر متفاوت است

داده‌های خرده‌فروشی سرفصل ژوئن در پایین‌تر از تخمین‌های دیروز قرار گرفت، اما توجه به این نکته مهم است که گروه کنترل که اجزای فرار را حذف می‌کند، بالاتر از پیش‌بینی‌ها قرار گرفت، با چاپ 0.6% MoM. با این حال، تولید صنعتی نگران کننده بود و بیش از حد انتظار کاهش یافت و شواهد بیشتری از کاهش رشد اقتصاد ایالات متحده ارائه کرد.

image1.png

در حال حاضر شاهد نشانه‌هایی از رکود در اقتصاد ایالات متحده هستیم و آمار اشتغال ایالات متحده آخرین نقطه اختلاف است. نرخ بیکاری در ماه گذشته با کاهش 0.1 درصدی به 3.6 درصد بهبود یافته و میانگین درآمد ساعتی همچنان قوی است. فعالان بازار بدون شک متوجه شباهت‌های بین اقتصادهای توسعه‌یافته با انگلستان شده‌اند که به‌ویژه با رشد دستمزدها دست و پنجه نرم می‌کنند.

از آنجایی که توجه به آرامی به سمت هفته آینده سوق داده می شود، به نظر می رسد بازارهای نشست FOMC به افزایش 25 واحدی در ثانیه توسط فدرال رزرو تسلیم شده اند و اکثریت آن از قبل قیمت گذاری شده است. مهم‌تر برای حرکت رو به جلو DXY این است که فعالان بازار نرخ‌ها را از فدرال رزرو ایالات متحده به اوج خود می‌بینند و برخی از این عقیده‌اند که افزایش ماه جولای آخرین افزایش چرخه فعلی خواهد بود. ما شاهد قیمت‌گذاری مجدد احتمالات در این زمینه بوده‌ایم و هر چه به نرخ اوج فدرال رزرو نزدیک‌تر می‌شویم، بازارها نسبت به انتشار داده‌ها حساس‌تر می‌شوند. با دنبال کردن یک بار از تهاجمی ترین چرخه های پیاده روی در تاریخ، آیا واقعاً به پایان نزدیک می شویم؟ فقط زمان می تواند بگوید.

image2.png

چشم انداز USD/CHF

فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا روندی چشمگیر داشته است که به نوامبر 2022 باز می گردد، زمانی که USD/CHF کمی بالاتر از سطح 1.0000 معامله شد. از آن زمان، این جفت در حال نزول شدیدی بوده است که در حال حاضر در سطوحی که آخرین بار در سال 2011 مشاهده شده بود معامله می شود (کاهش افزایش قیمت در سال 2015). بخش بزرگی از این حرکت به دلیل جذابیت بهشت ​​فرانک سوئیس بوده است، زیرا فعالان بازار نگران بودند که رکود اقتصادی در نیمه دوم سال 2023 در راه باشد. نظرات بانک ملی سوئیس (SNB) در مورد مداخله بالقوه FX نیز وجود داشت. در سال 2023 به فرانک و پایداری مداوم آن افزوده شد.

جالب است که ببینیم این جفت چگونه از دیدگاه کلان توسعه می‌یابد و به سمت جلو حرکت می‌کند، زیرا پتانسیل یک فرود نرم (که باید شاهد افزایش احساسات ریسک باشد) است. با توجه به اینکه انتظار می رود دلار نیز با فشار فروش مواجه شود، زیرا تا حد زیادی از جذابیت های امن سود برده است و همچنین فعالان بازار احتمالاً در صورت ادامه بهبود شرایط کلی به سمت سهام باز خواهند گشت. آیا در انتظار یک دوره طولانی تجمیع در USDCHF برای باقیمانده سال 2023 هستیم؟ ما نگاهی دقیق تر به نکات فنی خواهیم داشت که ممکن است تصویر بهتری به ما بدهد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

فرصت های تجاری برتر خود را دریافت کنید

تقویم اقتصادی

این هفته چیز زیادی از نظر رویدادهای پرخطر در تقویم از دیدگاه دلار باقی نمانده است. بعداً امروز ما مجوزهای ساختمانی ایالات متحده را قبل از CB Consumer Confidence و جلسه FOMC هر دو در هفته آینده داریم. یک بار دیگر این تصمیم گیری در مورد نرخ نیست که کلید اصلی را دارد، بلکه نظرات پاول رئیس فدرال رزرو و همچنین هرگونه به روز رسانی در مورد پیش بینی های فدرال رزرو برای بقیه سال است.

نمای نزدیک از یک پس‌زمینه سفید توضیحات به‌طور خودکار ایجاد شدتصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار تولید شد

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

دلار آمریکا

DXY نمودار روزانه

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

با نگاهی به شاخص دلار و شمع دالی هفته گذشته برای اولین بار از آوریل 2022 به زیر سطح 100.00 بسته شد. با این حال، خرس‌ها نتوانستند از آن زمان به بعد با آزمایش پایین‌ترین سطح در حدود 99.60 که دیروز قبل از اینکه گاوها کنترل شاخص را به دست گیرند، ادامه دهند. به بالاترین سطح هفتگی جدید. من مایلم قبل از ادامه حرکت نزولی به سمت نزول، یک آزمایش مجدد مقاومت کلیدی در اطراف علامت 100.84 را ببینم. با توجه به فقدان داده‌های تاثیرگذاری بالا در این هفته، من معتقدم که چنین حرکتی احتمالاً با شکست و بسته شدن شمع بالاتر از دسته 100.84 تحقق می‌یابد که امکان بازگشت عمیق‌تر به سمت دستگیره 102.00 را باز می‌کند.

USD/CHF

USDCHF نمودار روزانه

image6.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

با نگاهی به تصویر فنی USDCHF، ما در پایین ترین سطح سال 2011 معامله می کنیم (اگر جهش سال 2015 را نادیده بگیریم). نمودار روزانه و فروش در 10 روز گذشته تقریباً منعکس کننده نمودار DXY است که همچنان نیروی محرکه این جفت است.

در بازه زمانی روزانه، ما شاهد اندکی تثبیت در حوالی علامت 0.8600 هستیم و RSI (4) نیز در محدوده خرید بیش از حد معلق است. ادامه بازیابی در DXY می تواند آزمایش مجدد ناحیه مقاومت کلیدی را در اطراف علامت o.8750 تسهیل کند. مشابه DXY، شکستن شمع و بسته شدن بالای 0.8750 می‌تواند حرکت تا نوسان اخیر در منطقه 0.9000 را تسهیل کند که با MA 100 روزه مطابقت دارد.

با نگاهی به داده های احساسات مشتری IG، می بینیم که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر دارای LONG خالص در USDCHF هستند و 88٪ از معامله گران دارای موقعیت های خرید هستند (تا این لحظه). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم به این معنی که می‌توانیم شاهد ادامه کاهش قیمت USDCHF پس از یک صعود صعودی کوتاه مدت باشیم.

دانش تجارت پایه

بررسی آموزشی DailyFX

پیشنهاد شده توسط زین وودا

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع