ایده تجارت Q2 – آیا زمان آن رسیده که نقره درخشان تر بدرخشد؟


آیا زمان آن رسیده که نقره درخشان تر بدرخشد؟

توصیه شده توسط Nick Cawley

ویژگی های معامله گران موفق

نقره همچنان از پس‌زمینه اقتصادی کنونی سود می‌برد، زیرا نگرانی‌های چسبنده، تورم جهانی و ترس‌های رکود همچنان در حال چرخش هستند. و با وجود این نگرانی ها در سه ماهه آینده، قیمت نقره می تواند به حرکت بالاتر ادامه دهد و سطوح اخیر مقاومت را آزمایش کند.

نمودار روزانه عملکرد مثبت نقره را از اواسط ماه مارس نشان می دهد و این فلز گرانبها حدود 17 درصد از پایین ترین نرخ نوسان خود در 10 مارس افزایش یافته است. این افزایش، معاملات نقره را از طریق میانگین‌های متحرک 20، 50 و 200 روزه مشاهده کرده است که به این حرکت اعتبار می‌بخشد. الگوی پایین‌ترین و اوج‌های بالاتر همچنان در جای خود باقی می‌ماند که هدف بعدی کمی بالاتر از 24.50 دلار دیده می‌شود. در بالا، بالاترین قیمت های چند ماهه 26.21 دلار و 26.94 دلار مورد توجه قرار می گیرند. اندیکاتور CCI در حال حاضر نقره را به عنوان بیش از حد خرید نشان می دهد، بنابراین ممکن است قبل از صعود بعدی به یک دوره تثبیت نیاز باشد.

نمودار قیمت روزانه نقره

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

ویژگی های معامله گران موفق

نسبت نقره به طلا نیز عملکرد ضعیف نقره در برابر طلا را از اواسط دسامبر 2022 نشان می دهد و تنها رالی اخیر این جفت را از کانال نزولی در چند روز گذشته شکست. این جفت همچنین بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه و نزدیک به میانگین متحرک 50 و 200 روزه حرکت کرده است. شکست تایید شده در بالا به فضای نقره/طلا اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری را افزایش دهد. جفت اسپرد نیز در قلمرو خرید بیش از حد است، بنابراین در بالا ممکن است دوره تثبیت در کوتاه مدت مشاهده شود.

نمودار قیمت روزانه اسپرد نقره/طلا

image2.png

در حالی که هر دو نمودار نشان می‌دهند که حرکت فعلی به سمت بالاتر به طور بالقوه زیاده‌روی شده است، هر دو تنظیم برای نقره نه تنها برای بالا رفتن بلکه برای بهتر شدن عملکرد طلا نیز مثبت به نظر می‌رسند. در سه ماه آینده ممکن است نقره حتی درخشان تر شود.





منبع