افزایش دلار آمریکا تجارت APAC را تهدید می کند زیرا قرنطینه چین بر دارایی های در معرض خطر تأثیر می گذارد


دلار آمریکا، DXY، چین، استرالیا، قرنطینه های کووید، انرژی، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • سهام ایالات متحده یک شبه سقوط می کند و زمینه را برای کاهش سهام APAC فراهم می کند
  • تولید ناخالص داخلی استرالیا در سه ماهه دوم و تراز تجاری چین در ماه اوت به پایان می رسد
  • با ورود RSI به شرایط خرید بیش از حد، DXY به بالاترین حد ژوئن 2002 نزدیک می شود

چشم انداز روز چهارشنبه آسیا و اقیانوسیه

پس از آن که داده های اقتصادی مثبت ایالات متحده از انقباض بیشتر فدرال رزرو حمایت کرد، سهام ایالات متحده یک شبه سقوط کرد. شاخص S&P 500 0.41% از دست داد در حالی که شاخص Nasdaq-100 0.72% افت کرد. افزایش بازدهی خزانه داری بر بازارها تأثیر گذاشت زیرا شانس افزایش نرخ FOMC 75 واحدی در بازارهای سوآپ افزایش یافت. دوره خاموشی FOMC از این شنبه آغاز می شود.

شاخص مدیران خرید غیر تولیدی مؤسسه مدیریت عرضه (PMI) برای ماه اوت از مسیر جنگ طلبانه فدرال رزرو حمایت کرد. PMI بخش خدمات به 56.9 افزایش یافت که نسبت به 56.7 جولای افزایش یافت و پیش بینی اجماع 55.1 را شکست. ISM به افزایش سفارشات جدید، اشتغال و فعالیت های تجاری برای بهبود اشاره کرد. بازدهی 10 ساله خزانه داری بیش از 10 واحد (bps) در ساعات معاملات نیویورک افزایش یافت و این نرخ را به بالاترین میزان از ژوئن رساند.

ین ژاپن تحت فشار شدید قرار گرفت. USD/JPY بیشترین افزایش روزانه خود را از اوایل آگوست تجربه کرد. شاخص های همزمان ژوئیه ژاپن و شاخص های اقتصادی پیشرو برای ماه ژوئیه امروز در ساعت 05:00 به وقت گرینویچ اعلام می شود. و فردا، قرائت نهایی سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی آن، همراه با داده‌های وام‌دهی بانکی در ماه اوت، از بین خواهد رفت. ین ژاپن در ضعیف ترین سطح خود در برابر دلار از سال 1998 معامله می شود.

کاهش یوان چین یکی دیگر از محرک های دلار بود. نرخ USD/CNH به 7000 نزدیک می شود، سطحی که از ژوئیه 2020 تاکنون در آن مبادله نشده است. تثبیت یوان روزانه بانک خلق چین در روز سه شنبه برای دهمین روز متوالی انتظارات تحلیلگران را شکست داد. اوایل این هفته، بانک مرکزی چین قوانینی را که تعداد ذخایر ارزی را که بانک‌ها باید نگه دارند، کاهش داد و سطح را از 8 درصد به 6 درصد کاهش داد. این باید عرضه دلار در خشکی را افزایش دهد. رفع یوان امروز با توجه به اقدام یک شبه ممکن است به طرز شگفت آوری قوی باشد.

دلار استرالیا نیز قربانی دلار آمریکا با بازده خزانه داری شد علیرغم اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ نقدی خود را در روز دوشنبه به 2.35 درصد افزایش داد. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم استرالیا امروز با افزایش 3.5 درصدی سالانه پیش بینی شده است. بسته نمودار RBA نیز در دسترس است. قرنطینه های کووید در چین باعث کاهش ارزش دلار استرالیا شده است. روز دوشنبه، گوئیانگ، پایتخت گوئیژو، به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید، بیش از نیمی از جمعیت خود را قرنطینه اعلام کرد. چنگدو در استان سیچوان محدودیت ها را برای 21 میلیون ساکن آن تمدید کرد. انتظار می‌رود داده‌های تجاری چین در ماه اوت، که برای انتشار در ساعت 03:00 به وقت گرینویچ برنامه‌ریزی شده است، به 92.7 میلیارد دلار کاهش یابد.

چشم انداز فنی دلار آمریکا (DXY).

DXY یک شبه به بالاترین سطح سالانه خود رسید. شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال ردیابی شرایط بالاتر و بیش از حد خرید است که قدرت این حرکت را نشان می دهد. قیمت‌ها با خط روند حمایتی قبلی رقابت می‌کنند، اما شکست بالاتر از سطح ژوئن 2002 محتمل‌تر است که محرکی برای دور بعدی بالاتر باشد. پسوند فیبوناچی 161.8 درصدی از حرکت جولای تا آگوست ممکن است لایه ای از مقاومت همرو ایجاد کند.

نمودار روزانه DXY

نمودار USD، نمودار dxy، asia am

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع