افزایش تولید اوپک پلاس در آستانه هفته مهم قیمت نفت از بین رفت


قیمت نفت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

چشم انداز فنی WTI: مخلوط

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

هفته WTI در بررسی و چشم انداز بانک جهانی

حداقل می توان گفت نفت خام هفته ای نامطلوب را پشت سر گذاشت، با افزایشی که برای بسته شدن هفته کافی نبود تا از افت 1.5 درصدی جلوگیری کند در حالی که ششمین ماه متوالی زیان خود را ثبت کرد. قبل از اینکه داده‌های قوی درآمدهای ایالات متحده شاهد بازگشت خوش‌بینی بازار بود، سودهای اولیه هفته با بهبودی دلار در اواسط هفته از بین رفت.

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت طلا: محدوده XAU/USD پیش از ریسک رویداد بزرگ باقی می ماند

داده های ایالات متحده به خودی خود تصویر نسبتاً متفاوتی را ترسیم می کند زیرا داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و کاهش مخارج کالاهای سرمایه ای ایالات متحده نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی است در حالی که نگرانی های تورمی و رکودی دوباره ظاهر شده است. این موضوع با داده‌های جمعه PCE که در ماه‌های اول و سال کمی بالاتر آمده بود، به منصه ظهور رسید و اشاره به افزایش بیشتر نرخ‌ها یا حداقل نیاز به حفظ نرخ‌های محدودکننده برای مدت طولانی‌تری داشت که به نوبه خود می‌تواند بر تقاضا تأثیر بگذارد.

اطلاعات موجودی انبارهای ایالات متحده از EIA در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافت در حالی که تقاضا برای سوخت موتور با نزدیک شدن به تابستان افزایش یافت. در همین حال، تولید ایالات متحده در فوریه حدود 12.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از دسامبر 2022 است. در همین حال، گزارش بیکر هیوز برای هفته منتهی به 28 آوریل بدون تغییر در 591 دکل بود اما در آوریل یک کاهش داشت که پنجمین کاهش ماهانه آنها بود. .

image1.jpg

منبع: روغن و گاز

جالب اینجاست که بانک جهانی آخرین گزارش چشم انداز بازار کالا را برای سال 2023 و پس از آن منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که قیمت کالاها در حال آماده شدن برای شدیدترین کاهش خود از زمان همه گیری کووید-19 است. پیش بینی می شود که قیمت انرژی در سال جاری 26 درصد کاهش یابد و انتظار می رود قیمت نفت خام برنت به دلار آمریکا در سال جاری به طور متوسط ​​84 دلار در هر بشکه باشد که 16 درصد کمتر از میانگین سال 2022 است. علیرغم کاهش قابل توجهی که برای سال پیش‌بینی می‌شود، قیمت‌های همه گروه‌های کالاهای اصلی بسیار بالاتر از میانگین میانگین سال‌های 2015-2019 باقی خواهند ماند و قیمت گاز طبیعی اروپا تقریباً سه برابر میانگین در دوره 19-2015 خواهد بود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

با نگاه به آینده

با ورود به هفته جدید، ما مجموعه ای از رویدادهای با ریسک بالا را داریم که می تواند بر دلار آمریکا و احساسات عمومی بازار تأثیر بگذارد که به نوبه خود می تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد. نگرانی‌های مداوم در مورد یک رکود بالقوه می‌تواند به تعویق افتاده یا پس از نتیجه نشست FOMC ایالات متحده در روز چهارشنبه بدتر شود. بازارها انتظار افزایش 25 واحدی در ثانیه را دارند، اما شیطان در جزئیات نهفته است، همانطور که آنها می گویند با فعالان بازار که مشتاق شنیدن حرکت فدرال رزرو در مسیر حرکت رو به جلو و همچنین ترس های مداوم پیرامون رکود هستند. افزایش هفته آینده توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی می‌تواند روایت رکود ادامه‌دار را تغذیه کند و هر گونه بهبودی بیشتر در قیمت نفت را کاهش دهد.

داده های زیادی در مورد سند اقتصادی هفته وجود دارد، اما هیچ ارتباط مستقیمی با اوپک + یا قیمت نفت ندارد. بیشتر حرکت‌ها به این بستگی دارد که انتشار داده‌ها بر احساسات کلی و دلار آمریکا تأثیر بگذارد، چیزی که به نظر می‌رسد اخیراً مطرح شده است. به طور خلاصه، لفاظی‌های جنگ‌طلبانه از سوی بانک‌های مرکزی و به‌ویژه فدرال رزرو احتمالاً شاهد افزایش ترس از رکود و کاهش قیمت‌های نفت خواهد بود و بالعکس.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

تقویم اقتصادی برای هفته پیش رو

هفته پیش رو در تقویم در سراسر جهان توسعه‌یافته با مجموعه‌ای از انتشار داده‌های با رتبه «بالا» و انتشار داده‌های با رتبه «متوسط» شلوغ است.

در اینجا برخی از رویدادهای مهم با ریسک بالا برای هفته پیش رو در تقویم اقتصادی آورده شده است:

  • دوشنبه، 1 می، داده های ISM ایالات متحده را در ساعت 14:00 به وقت گرینویچ داریم.
  • در روز سه‌شنبه، 2 می، چاپ فلش نرخ تورم سالانه سالانه را برای منطقه یورو در ساعت 09:00 به وقت گرینویچ داریم.
  • چهارشنبه، 3 می، داده‌های خدمات ISM ایالات متحده را در ساعت 14:00 به وقت گرینویچ داریم.
  • روز چهارشنبه، 3 می، تصمیم گیری نرخ بهره FOMC و کنفرانس مطبوعاتی را به ترتیب در ساعت 18:00 و 18:30 GMT داریم.
  • در روز پنج‌شنبه، 4 می، تصمیم‌گیری نرخ بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی را داریم که به ترتیب از ساعت 12:15 و 12:45 به وقت گرینویچ شروع می‌شود.
  • روز جمعه، 5 مه، هفته را با داده‌های شغلی NFP ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ به پایان می‌رسانیم.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

نفت خام WTI نمودار هفتگی – 28 آوریل 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

نمودار هفتگی WTI نشان دهنده یک فتیله بزرگ به سمت نزولی نسبت به هفته گذشته است، زیرا فشار خرید در روزهای پنجشنبه و جمعه مطرح شد. شمع هفتگی مانند شمعدان مرد آویزان بسته شد. با این حال، دقیقاً در صدر رالی اخیر نیست و بنابراین کمتر قانع کننده به نظر می رسد. در نمودار هفتگی به نظر می رسد که از نوامبر 2022 در محدوده معاملاتی بسیار گسترده ای قرار داشته باشیم که بین 100 تا 200 روز MA در دام افتاده ایم. نفت از نوامبر 2022 تاکنون شاهد 3 هفته نزولی متوالی نبوده است و به نظر می رسد این روند بر اساس حرکت قیمت و بسته شدن شمع هفتگی گذشته ادامه یابد.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 28 آوریل 2023

image5.png

منبع: TradingView

بازه زمانی روزانه تصویر واضح تری از جهش اولیه قیمت پس از اعلام کاهش تولید اوپک پلاس در ابتدای آوریل به ما می دهد. ما شاهد افزایش اندکی قیمت بودیم قبل از اینکه مقاومت قابل توجهی در MA 200 روزه در حدود 83.30 دلار در هر بشکه پیدا کنیم، قبل از اینکه به پایین ترین قیمت این هفته 74 دلار در هر بشکه سقوط کنیم.

در حال حاضر قیمت دقیقاً زیر شاخص 100 روزه قرار دارد و در روزهای پنجشنبه و جمعه به شدت افزایش یافته است. بسته شدن شمع در روز جمعه، الگوی شمعدانی مورنینگ استار را تکمیل کرده است که نشان دهنده روند صعودی بیشتر برای شروع هفته جدید است. این که آیا این پایدار است یا خیر، به داده های اقتصادی و همچنین تنش های ژئوپلیتیک بستگی دارد.

سطوح کلیدی که باید مراقب آنها بود

سطوح مقاومت:

  • 78.70 دلار
  • 79.80 دلار
  • 81.90 دلار (200 روز کارشناسی ارشد)

سطوح پشتیبانی کلیدی:

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع