اتحادیه اروپا از سرمایه گذاری سبز در داووس، بالاتر از EUR/USD حمایت می کند


اخبار و تحلیل EUR/USD

  • رهبران اقتصاد جهان در داووس به روز رسانی می کنند: واکنش اتحادیه اروپا به لایحه کاهش تورم ایالات متحده به نمایندگان اعلام شد
  • پایان نسبتا آرام تر هفته از نظر داده های اقتصادی به نفع ادامه روند است
  • احساسات مشتری IG در نتیجه طولانی مدت اخیر که آب را گل آلود کرده است پیچیده می شود
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آنچه را که تحلیلگران ما برای یورو در سه ماهه اول پیش بینی می کنند، بیابید

رهبران اقتصادی جهان در داووس به روز رسانی می کنند

به پشتوانه «قانون کاهش تورم» جو بایدن با محوریت سبز (IRA)، مقامات اتحادیه اروپا قصد خود را برای تقویت انتقال انرژی با طیف وسیعی از اقدامات هزینه‌های مالی که از نوآوری‌های فناوری در فضای انرژی سبز حمایت می‌کند، اعلام کرده‌اند. این حمایت قرار است شامل بسیج کمک های دولتی و همچنین یک صندوق حاکمیتی در تلاش برای جلوگیری از حرکت شرکت ها به ایالات متحده باشد.

پیش از این، فیث بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در نشست مجمع جهانی اقتصاد (WEF) گفت که بزرگترین محرک سرمایه‌گذاری در آب و هوا امنیت انرژی است. این اظهارات در زمانی بیان می‌شود که دولت‌های غربی در جستجوی منابع پایدارتر و مستقل‌تر، خود را از انرژی روسیه دور می‌کنند، که تنها به حرکت برای ابتکارات و نوآوری‌های انرژی سبز سرعت بخشیده است.

انتشارات اقتصادی کمتر از ادامه روند مطلوب برخوردار است

بقیه این هفته نسبت به تقویم اقتصادی که تمایل به حمایت از روندهای موجود را دارد، نسبتاً سبک است. امروز ایالات متحده داده‌های خرده‌فروشی را منتشر می‌کند و انتظار می‌رود که اعداد PMI پشتیبانی از کاهش تورم را نشان دهند. مابقی هفته، حساب‌های جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا را پس از نشست ماه دسامبر و مجوزهای ساختمانی ایالات متحده داریم که به عنوان شاخصی برای بخش املاک و مستغلات و تمایل عمومی برای ساخت و ساز ملک عمل می‌کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

نمودار هفتگی EUR/USD نشان دهنده چرخش شدید در ثروت یورو در برابر دلار است، زیرا داده های تشویقی تورم در ایالات متحده باعث کاهش بازدهی و ارزش دلار آمریکا می شود. پاسخ به شکل ‘v’ کاملاً شبیه شکل گرد زیر فنجان و دسته نیست، با این وجود، به نظر می رسد وضعیت فعلی برای دستاوردهای بیشتر در حال شکل گیری است.

یورو/دلار آمریکا نمودار هفتگی

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ایجاد اعتماد در معاملات

EUR/USD معاملات بالاتری دارد، به سمت بالای محدوده کوتاه مدت

EUR/USD بالاتر از سطح 1.0805 معامله می شود که نقطه محوری را برای این جفت در مارس و می 2022 ایجاد کرد. حرکت اخیر بالا و پایین تر از سطحی که در آن تست دیگری از بالاترین سطح اخیر (1.0874) قابل مشاهده است، نوسان داشته است. حمایت و مقاومت نسبتاً دور به نظر می رسند زیرا این جفت به سمت “هوای پاک” حرکت می کند تا از یک قیاس ورزش موتوری استفاده کند. مقاومت در 1.1122 افزایش یافت در حالی که حمایت فوری در 1.0805 و سپس 1.0615 قرار گرفت.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

افزایش اخیر در طول یورو/دلار آمریکا چشم انداز احساسات را پیچیده می کند

image4.png

EUR/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 41.24 درصد از معامله‌گران دارای سود خالص هستند با نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.42 به 1.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریمو این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 8.84 درصد و نسبت به هفته گذشته 27.49 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص معاملاتی نسبت به روز گذشته 7.13 درصد و نسبت به هفته گذشته 18.51 درصد کاهش داشته است.

با این حال، معامله‌گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته، کوتاه‌تر هستند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی کاهش یابد، علیرغم این واقعیت که معامله گران همچنان کوتاه مدت هستند.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع