آیا ین ژاپن می تواند بر جذابیت پناهگاه امن خود در سه ماهه دوم تکیه کند؟


آیا ین ژاپن می تواند برای به دست آوردن تسلط بر دلار آمریکا در سه ماهه دوم بر جذابیت پناهگاه امن خود تکیه کند؟

چاپ تورم اخیر ژاپن امیدها را برانگیخته است که فرماندار تازه منتخب اوئدا از سیاست پولی بسیار سست فعلی منحرف شود. با اجرای تسهیلات پولی توسط BoJ (بانک ژاپن) به مدت 10 سال تحت مدیریت هاروهیکو کورودا، رئیس جمهور سابق، فشارها بر بانک مرکزی برای شفاف سازی موضع سیاست آتی خود برای مدیریت انتظارات افزایش یافته است.

در حالی که انتظار می رود BoJ وضعیت فعلی را در طول سه ماهه دوم حفظ کند، تمرکز روی نحوه واکنش فدرال رزرو به آشفتگی بیشتر در بخش بانکی باقی می ماند.

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

ایده های تجارت برتر Q2 جدید ما را دانلود کنید

BOJ – توزیع احتمال برای سال 2023

image1.png

پس از اعلام یک سری از افزایش های تهاجمی نرخ بهره در طول سال 2022، فدرال رزرو به افزایش نرخ ها ادامه داد و نرخ پایانه را به 5 درصد رساند. این بدان معناست که فدرال رزرو در یک دوره یک ساله نرخ بهره را 4.75 درصد افزایش داده است. در حالی که نرخ های بالاتر محرک اصلی قدرت دلار بود، اما نشان دهنده افزایش قابل توجهی در هزینه های استقراض بود که تامین مالی بدهی را دشوارتر می کرد.

مدت کوتاهی پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SVB) و Signature Bank، نگرانی ها در مورد سلامت مالی Credit Suisse و First Republic Bank ترس از سرایت را افزایش داد. برای رفع این ترس ها، فدرال رزرو، خزانه داری ایالات متحده و FDIC تأیید کردند که مشتریان بانک های شکست خورده به سپرده های خود دسترسی خواهند داشت. دو روز پس از آن که مقامات ایالات متحده این اقدامات اضطراری را برای بازگرداندن اعتماد به بخش بانکی اعلام کردند، بزرگترین سهامدار Credit Suisse به صراحت اعلام کرد که هیچ کمک مالی برای بانکی که پول نقد ندارد ارائه نخواهد کرد. به دلیل محدودیت‌های نظارتی، بانک ملی عربستان نمی‌تواند میزان سهام این بانک را بالاتر از آستانه 10 درصد افزایش دهد.

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

با وقوع یک بحران بانکی بالقوه در بزرگترین اقتصاد جهان (ایالات متحده)، ترس از سرایت باعث ایجاد آشفتگی در بازارها شد. همچنین احتمال وقوع رکود در ایالات متحده در آغاز سال آینده را به 60 درصد افزایش داد.

image2.png

منبع: Refinitiv DataStream

در واکنش به آشفتگی اخیر، انتظارات فدرال رزرو به شدت کاهش یافت و ین امن را تقویت کرد. با تداوم فشار بازدهی خزانه داری ایالات متحده، ادامه این موضوع در سه ماهه دوم می تواند USD/JPY را کاهش دهد.

با پیش‌بینی‌هایی که در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو تا قبل از پایان سال نرخ بهره را 50 واحد کاهش خواهد داد، BoJ (بانک ژاپن) همچنان به سیاست‌های پولی بسیار سست خود پایبند است.

اگرچه اختلاف نرخ بهره بر ین فشار زیادی وارد کرده است، اما قیمت گذاری مجدد انتظارات نرخ پایین تر و یک سیستم بانکی باثبات می تواند باعث افزایش ارزش ین در برابر همتای دلاری خود شود.

توزیع احتمالی افزایش نرخ در ایالات متحده برای باقیمانده سال 2023

image3.png

منبع: Refinitiv

تحلیل فنی USD/JPY

پس از سه ماه زیان متوالی، USD/JPY قبل از صعود به نقطه اواسط حرکت 2021-2022 سقوط کرد. در فوریه، فدرال رزرو برای FOMC مارس 2023 لحن جنگ طلبانه تری اتخاذ کرد و بازده و دلار را بالاتر برد. اگرچه گاوها به طور موقت موفق شدند جفت ارز اصلی را به بالاتر از MA 200 روزه (137.450) برگردانند، تغییر در پس‌زمینه بنیادی و سقوط بانک‌های ایالات متحده، بیشتر سودهای فوریه را از بین برده است.

با توجه به اینکه USD/JPY در حال حاضر با تخفیف 10 درصدی طی شش ماه گذشته معامله می‌شود، هم گاوها و هم خرس‌ها ممکن است مجبور شوند قبل از تعیین یک سوگیری جهت‌دار، سطوح فنی بزرگ را پاک کنند.

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

نحوه معامله USD/JPY

نمودار هفتگی USD/JPY

image4.png

منبع: TradingView

در نمودار روزانه زیر، عمل قیمت در محدوده یک گوه در حال سقوط معامله می شود. پس از یک دوره کوتاه تثبیت در حوالی MA 50 روزه (132.500)، افزایش در حرکت نزولی باعث حرکت به سمت حمایت شد، نگه داشتن فعلی در سطح روانی کلیدی 130.00.

در طی سه ماه آینده، پایین‌ترین سطح ژانویه می‌تواند یک لایه حمایتی اضافی در حدود 127.233 ایجاد کند، اگر قیمت‌ها به زیر مرز پایینی گوه در حال سقوط بشکنند، خرس‌ها می‌توانند روند نزولی را حفظ کنند. هدف بعدی حمایت بر روی 61.8% فیبوناچی حرکت 2021-2022 در 121.445 قرار دارد که راه را برای حرکت به سمت 115.00 هموار می کند.

نمودار روزانه USD/JPY

image5.png

منبع: TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707





منبع