آنها چه هستند و چگونه بر بازارهای مالی تأثیر می گذارند؟


سفارش کالاهای بادوام اغلب توسط فعالان بازار و معامله گران به طور یکسان تخفیف داده می شود، اما هدف این مقاله تأکید بر اهمیت این چاپ داده های اقتصادی با مرور تعاریف، اصول اساسی اقتصادی و تأثیر آن بر بازارهای مالی تجارت است.

سفارشات کالاهای بادوام چیست؟

بیایید ابتدا به این نگاه کنیم که دقیقاً چه کالاهایی بادوام هستند. کالاهای بادوام مستلزم محصولات/اقلامی است که در طبیعت سخت پوشیده شده و ماندگاری بالایی دارند. به این معنی که این نوع کالاها نیازی به سفارش مکرر ندارند. Dخوب قابل استفادهس بخشی از دسته بندی گسترده تر کالاهای مصرفی را تشکیل می دهد و مستقیماً به داده های اصلی خرده فروشی کمک می کند.

متریک سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده انتشار ماهانه ای است که بر اساس نظرسنجی توسط اداره سرشماری ایالات متحده انجام می شود و سفارشات جدید برای کالاهای بادوام از شرکت های آمریکایی را اندازه گیری می کند. انتشار آماری بر دو موضوع جداگانه تقسیم می شود، یعنی گزارش پیش از کالاهای بادوام و محموله ها، موجودی ها و سفارش های تولیدکنندگان.

نمونه هایی از سفارشات کالاهای بادوام

طبق تعریف، کالاهای بادوام اقلام پرهزینه‌ای هستند که برای مدت بیش از سه سال دوام می‌آورند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تجهیزات
  • لوازم خانگی
  • مبلمان
  • خانه های متحرک
  • دوچرخه
  • اتومبیل
  • الکترونیک

تعریف سفارش کالای غیر بادوام

برخلاف کالاهای بادوام، کالاهای بی دوام به طور طبیعی به کالاهایی گفته می شود که طول عمر کمتری دارند و چارچوب زمانی تولید و تحویل سریعتر دارند. (هزینه کمتر). این اقلام تقریباً بلافاصله قبل از انقضا مورد استفاده قرار می گیرند و بین چند دقیقه تا سه سال دوام می آورند. چند نمونه از کالاهای بی دوام عبارتند از:

  • غذا
  • صابون
  • نوشیدنی
  • مواد شوینده
  • سیگار
  • داروسازی

کالاهای غیر بادوام که “کالاهای نرم” نیز نامیده می شوند، کمتر با آنها ارتباط دارند تولید ناخالص ملی برخلاف کالاهای بادوام (دوره ای)، عمدتاً به این دلیل است که در صورت محدود شدن درآمد، سفارش کالاهای بادوام می تواند توسط خانوارها به تعویق بیفتد که منجر به تاخیر تولیدکنندگان در خرید کالاهای سرمایه ای می شود.

چگونه از داده های سفارش کالای بادوام در تجارت استفاده کنیم؟

سفارش کالاهای بادوام به عنوان یک فشارسنج برای سلامت اقتصادی در داخل کشور عمل می کند و از آنجایی که تولید و تحویل این کالاها زمان می برد، می توان از آنها به عنوان ابزاری از نوع “هدایت رو به جلو” در مورد آینده اقتصاد استفاده کرد. برای مثال، اگر خریداران/سرمایه‌گذاران در مورد توانایی اقتصادی در ایالات متحده محتاط باشند، ممکن است در جای دیگری به دنبال فرصت‌ها باشند و بنابراین بر گزارش سفارش کالاهای بادوام تأثیر منفی بگذارند. یک چاپ کمتر روی گزارش می‌تواند آن را به سمت بالا سرکوب کند دلار آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود:

شاخص دلار (DXY) در مقابل سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (2017 -2022)

شاخص دلار (DXY) در مقابل سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (2017 -2022)

منبع: Refinitiv

از منظر سهام، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده همچنین صنایع مرتبط را همانطور که در مثال های فوق ذکر شد، دنبال می کند. مقایسه نمودار زیر دو تولید کننده پیشرو ایالات متحده را نشان می دهد از کالاهای بادوام (فورد و بوئینگ) و قیمت سهام آنها نسبت به گزارش سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده (سبز).

شرکت فورد موتور و شرکت بوئینگ در مقابل سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (2017 – 2022)

شرکت فورد موتور و شرکت بوئینگ در مقابل سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده (2017 - 2022)

منبع: Refinitiv

آیا سفارش کالاهای بادوام یک شاخص پیشرو است؟

از نمودار DXY بالا می‌بینیم که در زمان‌های اخیر، سفارشات دلار آمریکا و کالاهای بادوام همبستگی تا حد زیادی مثبت دارند، با این حال، توجه به این نکته مهم است که همبستگی همیشه به معنای علیت نیست. همانطور که گفته شد، وقتی صحبت از سفارشات کالاهای بادوام و وضعیت فیزیکی آنها به عنوان یک معیار آینده نگر به میان می آید، می توان آن را به عنوان یک شاخص پیشرو در نظر گرفت یا طبقه بندی کرد. می توان خوش بینی در اطراف اقتصاد را با سفارش کالاهای بادوام و همچنین بینش کلی زنجیره تامین ارزیابی کرد. هر گونه اختلال در زنجیره تامین ممکن است با کاهش سفارشات کالاهای بادوام آشکار شود و از منظر تجارت، می تواند منطقه ای را برجسته کند که قبلا نادیده گرفته شده است.

سفارشات کالاهای بادوام: خلاصه

سفارشات کالاهای بادوام در میان طیف گسترده ای از داده های کلیدی اقتصادی که معامله گران به دنبال سرنخ هایی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده هستند، حیاتی هستند. انتشار سفارشات کالاهای بادوام به دلایل خوبی به عنوان یک رویداد تاثیرگذار عمل می کند و می تواند بر روی آن نظارت شود تقویم اقتصادی DailyFX.





منبع