کارهای کثیف ارزان نمی آیند


دلار استرالیا، AUD/USD، دلار آمریکا، RBA، Lowe، تورم – نکات صحبت

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

دلار استرالیا در تلاقی تشدید فشارهای قیمتی داخلی قرار دارد و بانک‌های مرکزی جهانی دوباره بر کالاهای جنگ‌طلب خود تاکید می‌کنند.

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) این هفته در مقابل مجلس سنا شهادت خواهد داد. به نظر می رسد یکی دیگر از بررسی های موثر روش های ارتباطی بانک در راس دستور کار قرار گیرد.

روز چهارشنبه، آقای لو در برابر کمیته برآورد سنا حاضر خواهد شد و سپس روز جمعه شهادت شش ماهه خود را به کمیته اقتصاد مجلس نمایندگان ارائه خواهد کرد.

در بین این ظواهر عمومی، داده های شغلی در روز پنجشنبه قرار خواهد گرفت.

همه‌گیری باعث ایجاد سیاست‌های پولی و مالی بسیار سست در سراسر جهان شد. با وجود ابهام زیاد در آن زمان، این پاسخ قابل درک بود. به غیر از چین، همه گیری بیشتر در اقتصادهای بزرگ پایان یافته است.

برای بانک‌های مرکزی، آنها مجبور شده‌اند چراغ‌های زشت را روشن کنند، موسیقی را خاموش کنند و به همه بفهمانند که مهمانی به پایان رسیده است. عمل کثیف پول مجانی اکنون بهایی دارد که باید پرداخت شود تا اقتصادها به سمت تمرکز بر افزایش بهره وری برگردند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در استرالیا، یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه برخی از بخش‌های رسانه‌های اصلی این است که هر زمان که نرخ افزایش می‌یابد، از کمربند وام مسکن استفاده می‌کنند تا به دنبال مشعل‌ها و چنگال‌های خود باشند.

متأسفانه، چنین محبوبیتی بیش از آنچه باید مورد توجه قرار می‌گیرد و تنها این رسانه‌ها را تشویق می‌کند تا به تضعیف منطقی مدیریت اقتصادی برای فروش نسخه‌های بیشتر ادامه دهند.

واقعیت این است که تورم بالا و ناپایدار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود و هزینه سرمایه را تا سطح گران تری نسبت به تورم پایین و باثبات افزایش می دهد. یکی از اجزای مهم بدهی قیمت گذاری، چشم انداز انتظارات تورمی است.

اگر این جزء دارای درجه بالایی از ریسک باشد، بازده مورد نیاز برای توجیه سرمایه گذاری اوراق قرضه نیز بالاتر خواهد بود و بر بار بدهی می افزاید.

این ممکن است باعث ایجاد فشار بر بهره وری ملی شود که می تواند منجر به پایین آمدن استاندارد زندگی طولانی مدت نسبت به حالت قبلی شود.

بنابراین، در حالی که برخی از سیاستمداران در کانبرا ممکن است از چشم‌انداز انداختن تقصیر شرایط سخت‌تر مالی به گردن RBA بزاق بیفتند، این صرفاً هزینه اعمال گذشته است.

برای دلار استرالیا، RBA در حال رقابت با سایر بانک های مرکزی جهانی است تا نرخ ها را تا حدی افزایش دهد که تقاضا به اندازه کافی سرکوب شود تا گرمای تورم را از بین ببرد.

هفته گذشته تاکید شد که بانکدارانی که بلندترین صداهای جنگ‌طلب را دارند شنیده می‌شوند و ارزهای آنها می‌توانند حداقل در کوتاه‌مدت تا زمانی که یک بانک مرکزی دیگر چیزی بگوید، به پاسخ مشابه خود ادامه دهند.

شکست RBA در جلسات پیش رو ممکن است AUD/USD را افزایش دهد. در حالی که نرخ های نقدی به نفع دلار آمریکا باقی می ماند، اسپرد اوراق قرضه در بخش 2 و 10 ساله منحنی شروع به حرکت به نفع AUD برای شروع هفته می کند.

نمودار AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع