داو جونز، نزدک 100، دلار آمریکا، AUD/USD، CPI آمریکا


توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

جو بازارهای جهانی به طور کلی در هفته گذشته بدتر شد. در وال استریت، داو جونز و نزدک 100 به ترتیب 0.17 و 2.41 درصد تضعیف شدند. اوضاع در سراسر اقیانوس اطلس خیلی بهتر نبود، جایی که FTSE 100 و DAX 40 به ترتیب 0.24٪ و 1.09٪ سقوط کردند. در همین حال، در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شاخص هانگ سنگ و ASX 200 به ترتیب 2.17 و 1.65 درصد کاهش یافتند.

به طور کلی، بازارها خود را بیشتر با آنچه فدرال رزرو برای نرخ بهره در سال جاری پیش بینی کرده است، هماهنگ کرده اند. یعنی، معامله گران تقریباً کاهش نرخ بهره را تا پایان سال جاری پس از گزارش فوران حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه کاهش داده اند. ما همچنین در این هفته اخیر Fedspeak نسبتاً جنگ طلبی داشتیم.

با این حال، این یک کیسه ترکیبی برای دلار آمریکا بود. نسبت به یورو، ین ژاپن و دلار کانادا بهتر عمل کرد. در همین حال، پوند انگلیس و دلار استرالیا وضعیت بهتری داشتند. استرلینگ پس از آن که داده‌های هفته گذشته نشان داد که اقتصاد بریتانیا از رکود اقتصادی در سال 2022 به شدت اجتناب کرده، عملکرد خوبی داشت.

در هفته پیش رو، همه نگاه ها به گزارش بعدی تورم ایالات متحده معطوف است. CPI در 6.2% مشاهده می شود که نشان دهنده کاهش بیشتر از 6.5% است. با توجه به حساسیت فوق‌العاده بازارها به سیاست پولی ایالات متحده، یک شکست جزئی یک عنصر کلیدی برای نوسانات خواهد بود. داده‌های CPI بریتانیا نیز در دسترس هستند. به اطلاعات اشتغال استرالیا نیز برای AUD/USD دقت کنید. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 2/6

نحوه عملکرد بازارها - هفته 2/6

پیش بینی های اساسی:

پیش‌بینی قیمت هفتگی S&P 500، NDX: بازدهی بالاتر بر سهام پیش از CPI ایالات متحده تأثیر می‌گذارد

شاخص S&P 500 و NASDAQ 100 با تمرکز منحصر به فرد بر گزارش CPI ایالات متحده، در هفته در حال حرکت هستند.

هفته پیش رو یورو: نزولی EUR/USD با توجه به CPI ایالات متحده در پیش است

به دلیل نزدیک شدن بازارها به آنچه فدرال رزرو برای انقباض در سال جاری می بیند، یورو بدترین افت 2 هفته ای خود را از سپتامبر تجربه کرد. EUR/USD در مرحله بعدی با CPI ایالات متحده روبرو خواهد شد.

چشم انداز بنیادی پوند انگلیس (GBP) برای هفته پیش رو

بر اساس گزارش دفتر ملی آمار (ONS) امروز، رشد بریتانیا در سه ماهه چهارم 2022 ثابت ماند و پوند را در معمای رشد در برابر تورم گرفتار کرد.

چشم انداز دلار استرالیا: زمان خوب ادامه می یابد

با وجود افزایش نرخ های RBA و مازاد تجاری که خزانه صادرکنندگان و دولت را پر می کرد، دلار استرالیا در طول هفته ثابت ماند. آیا AUD/USD بالاتر خواهد رفت؟

پیش‌بینی دلار آمریکا: داده‌های تورم برای بازده اوراق قرضه، مسیر فدرال رزرو

در صورتی که داده‌های تورم ژانویه ایالات متحده به رشد صعودی منجر شود و معامله‌گران را وادار به افزایش قیمت‌گذاری مجدد در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کنند، دلار آمریکا می‌تواند بهبود خود را در هفته آینده افزایش دهد.

پیش بینی بنیادی طلا: بازدهی ایالات متحده و راهنمای USD طلا پیش از CPI

در صورتی که داده‌های تورم ژانویه ایالات متحده به رشد صعودی منجر شود و معامله‌گران را وادار به افزایش قیمت‌گذاری مجدد در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کنند، دلار آمریکا می‌تواند بهبود خود را در هفته آینده افزایش دهد.

پیش بینی های فنی:

پیش بینی قیمت طلا: پشتیبانی فنی XAU/USD Stalks در حدود 1870 دلار.

قیمت طلا در محدوده باریک حمایت فنی و مقاومت بین 1870 تا 1.880 دلار متوقف شده است. با معاملات ثابت XAU/USD، پتانسیل شکست افزایش می یابد.

پیش بینی فنی S&P 500، Nasdaq و Dow Jones برای هفته پیش رو

مشخصات فنی شاخص های ایالات متحده حاکی از نزولی بیشتر در آینده پس از شروع مثبت در سال 2023 است. آیا داده های ایالات متحده در این هفته می تواند حرکت صعودی را دوباره روشن کند؟

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع