پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones پیش از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)


نکات بحث شاخص ها:

  • پس از سخنرانی رئیس پاول در جکسون هول در جمعه گذشته، سهام ایالات متحده رنگ ضعیفی به خود گرفته است.
  • در حالی که افزایش ارزش سهام از پایین ترین سطح ماه ژوئن ایجاد شده بوداظهارات پاول، با این فرض آشکار که ممکن است فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به یک محور سیاست باشد، به وضوح نشان داد که اولویت بانک مقابله با تورم است.
  • این احتمالاً باعث تمرکز مجدد بر روی داده‌ها می‌شود، زیرا فعالان بازار به دنبال نشانه‌های بیشتری از کند شدن اقتصاد از طریق مشاغل و تورم هستند، که نشان‌دهنده انتشار فردای اعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ماه آگوست است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

سهام تکان خورد پس از سخنرانی جروم پاول در جکسون هول. در حالی که طناب کشی قبل از جمعه گذشته آشکار بود و برخی از فعالان بازار پیش بینی چرخش سیاست از سوی فدرال رزرو را داشتند در حالی که برخی دیگر به دنبال ادامه حرکت جنگ طلبانه برای مقابله با تورم بودند، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده به صراحت گفت که تمرکز و اولویت در مورد رسیدگی به تورم بود. من این فرض را در پیش بینی ارزش سهام چند هفته پیش مورد بحث قرار دادم، با تأکید بر این واقعیت که به نظر می رسد فدرال رزرو واقعاً نمی تواند این علامت را در اینجا از دست بدهد.

تورم می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند و از نظر تاریخی، ما در حال حاضر در سطوح بسیار بالایی قرار داریم. جدیدترین نمونه تورم در این محدوده در اواخر دهه 70 یعنی عصر رکود تورمی بود. فدرال رزرو به افزایش خود ادامه داد، اما تورم فقط به افزایش خود ادامه داد، و منشأ مشکل، عدم تمایل رئیس FOMC در آن زمان، آرتور برنز، برای ضربه زدن به رشد با پیاده روی بیش از حد بود. بنابراین مشکل فقط به ساخت ادامه داد. تا زمانی که پل ولکر این ایده را داشت که برای مهار تورم، فدرال رزرو باید ذخایر مازاد را از سیستم بانکی تخلیه کند و بهترین راه برای انجام این کار، تشویق آن سرمایه با نرخ های بالاتر (و در نتیجه تولید یک هزینه فرصت برای آن سرمایه).

اما – برای انجام این کار، ولکر مجبور شد نرخ‌ها را حتی بالاتر از تورم افزایش دهد. در سال 1980، CPI 13.5 درصد بود. اما Fed Funds در 20 درصد بود! در عرض دو سال، تورم کاهش یافت و در سال 1983 CPI به زیر 3 درصد رسید.

مشکل این است که نسبت بدهی آمریکا به تولید ناخالص داخلی 137.5 درصد است و زمانی که ولکر حرکت خود را انجام داد، این نسبت زیر 40 درصد بود. بنابراین، ایالات متحده امروز بدهی بسیار بیشتری نسبت به آن زمان دارد، و پرداخت بدهی با چنین حجم عظیمی از بدهی باعث می شود که بازی ولکر امروز کمتر از آن زمان ممکن به نظر برسد.

بنابراین، فدرال رزرو واقعاً می خواهد تورم را در اینجا پایین بیاورد زیرا عواقب آن می تواند قابل توجه باشد و پرداختن به آن ساده نیست. و این می تواند به عنوان یک نقطه فشار برای سهام عمل کند، زیرا فدرال رزرو هنوز مطمئن نیست که آنها چقدر باید افزایش پیدا کنند تا واقعاً تورم را به سطوح قابل تحمل تر برساند.

با NFP برای فردا – تنش ها بالاست. این بدان معناست که بر اساس نحوه بیرون آمدن داده ها، حرکات در هر دو طرف تشدید می شود. و در حالی که این ممکن است یک بیانیه آشکار در مورد اکثر NFP ها باشد، به نظر می رسد که عرشه به ویژه در اینجا بارگذاری شده است زیرا احساسات بازار در حالت کلی وحشتناک باقی می ماند، و این چیزی است که کوچکترین نشانه مثبت می تواند یک تجمع کوتاه مدت ایجاد کند. سوال در آن نقطه این است که خرس‌ها تا چه حد تهاجمی باقی خواهند ماند – و آیا از این تجمع‌ها برای تلاش برای ورود به موقعیت‌های نزولی بلندمدت استفاده خواهند کرد. به این ترتیب، سطوح مقاومت پایین‌تر من کمی گسترده‌تر از حد معمول است، در صورت وقوع یک عقب‌نشینی کوتاه‌مدت در شاخص‌های سهام ایالات متحده در اطراف NFP فردا.

S&P 500

در S&P 500، قیمت‌ها تقریباً 10 درصد نسبت به بالاترین حد تعیین شده در اواسط ماه اوت کاهش یافته است، درست زمانی که اقدامات قیمت در حال وقوع است. میانگین متحرک 200 روزه. با این حال، هنوز جا برای آزمایش پایین‌ترین سطح ژوئن قبل از آن وجود دارد و یک نقطه حمایت در طول مسیر روی 3915 است که 23.6 درصد است. اصلاح فیبوناچی از حرکت فروش 2022. این هم یک نقطه از مقاومت تبدیل به حمایت در ژوئن/ژوئیه، و یک شکست به زیر این سطح، در را برای پتانسیل شکست بیشتر نزولی باز می کند.

نمودار قیمت روزانه S&P 500

نمودار روزانه spx

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

سطوح S&P کوتاه مدت

زیر 3915 یک است خط روند پیش بینی گرفته شده از پایین ترین نرخ نوسان ژوئن و ژوئیه، و در حال حاضر به حدود 3883 پیش بینی می شود. نوسان اکشن قیمت پایین ترین سطح در 3820، پس از آن، پایین ترین سطح جولای در 3723 وارد می شود. در سمت مقاومت سکه، 3964 پایین ترین سطح سه شنبه بود و این یک نقطه مقاومت احتمالی باقی می ماند. اگر گاو نر بتواند آن را حذف کند، 4k/4016 به تصویر بازمی گردد.

نمودار دو ساعته S&P 500

نمودار دو ساعته spx

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک 100

این سقوط تاکنون در نزدک شدید بوده است و قیمت یک شبه از طریق یک روند دیگر معامله شد. که اکنون به پتانسیل مقاومت تبدیل می شود و به سطح آشنا در حدود 12262 می رسد. اگر قیمت بتواند بالاتر از آن حرکت کند، نقطه دیگری از پتانسیل مقاومت در حدود 12,474 وجود دارد که پس از آن، بالاترین قیمت این هفته در 12,652 به نمایش در می آید.

در بخش پشتیبانی موضوع، من a را دنبال می کنم پشتیبانی از اقدام قیمت سطح حدود 12,074، اگرچه این یک لمس بود، بنابراین می تواند تا حدود 12k کثیف باشد. در زیر آن، 11860 در کانون توجه قرار دارد و پس از آن یک سطح فیبوناچی بلند مدت ترسیم شده در 11698 به تصویر کشیده می شود.

نمودار قیمت چهار ساعته نزدک 100

نمودار چهار ساعته نزدک 100

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

Dow در Major Support است

بهبود در داو به شکل الف در آمد تشکیل گوه در حال افزایش و این حتی قبل از سخنرانی رئیس پاول شروع به شکستن کرده بود.

اما، روز جکسون هول تولید یک شمعدان نزولی و این فقط از آن زمان ادامه دارد. در این مرحله، داو در حال آزمایش نقطه‌ای از حمایت فیبوناچی در حدود 31337 است. این در حدود 61.8% اصلاحی حرکت بازیابی است که همچنین در حدود 23.6% اصلاحی از فروش سال 2022 است. یک شکست در زیر آن منطقه، در را برای حرکت به سمت پایین به سمت فیبوناچی اصلاحی 78.6 درصدی حرکت جهشی باز می کند، که در 30726 رسم می شود، پس از آن 30k ترسیم می شود. سطح روانی وارد تصویر می شود در سمت مقاومت سکه، علامت 50 درصدی آن حرکت برگشتی همچنان مرتبط است و سعی کرد حمایت خود را در روز دوشنبه قبل از اینکه دیروز به عنوان مقاومت نشان دهد، حفظ کند. بالاتر از آن، یک منطقه همجوار دیگر در اطراف منطقه 32400 وجود دارد.

نمودار قیمت روزانه داوجونز

نمودار روزانه داو جونز

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; داو جونز در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع