پوند انگلیس با افزایش 75 درصدی BoE سقوط کرد: GBP/USD، GBP/JPY


نکات صحبت پوند بریتانیا:

  • پوند انگلیس پس از بزرگترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در 33 سال اخیر در حال سقوط است. اما، یک بار دیگر، این راهنمایی بود زیرا BoE پیشنهاد کرد که نرخ‌ها به همان اندازه که قبلاً تصور می‌شد افزایش نمی‌یابد و به «نرخ پایانی» صحبت می‌کند.
  • کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی انگلستان هشیارکننده بود زیرا اندرو بیلی خاطرنشان کرد که بریتانیا در حال حاضر در رکود است و باد مخالف قابل توجهی باقی مانده است. در حال حاضر اعتماد زیادی در مورد این موضوع وجود ندارد.
  • دلار آمریکا و دارایی های ریسک جهانی در تلاقی بازارها باقی خواهند ماند زیرا فردا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از ایالات متحده خارج می شود. و با توجه به تمرکز فدرال رزرو بر اشتغال، این می تواند تاثیر زیادی بر بازارها داشته باشد که فردا منتشر شود.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

پس از بزرگترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در 33 سال اخیر، پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در حال سقوط است. GBP/USD پیش از این به دنبال تصمیم نرخ FOMC تا صبح امروز به سمت نزولی کشیده شده بود. و این شکست پس از تشکیل مثلث نزولی که در اوایل هفته ظاهر شد، رخ داد، که ما در مقاله تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا منتشر شده در روز دوشنبه به آن نگاه کردیم.

شاید این چشم انداز هشیارانه ارائه شده از اندرو بیلی بود که چشم انداز «بسیار چالش برانگیز» پیش رو را برجسته می کرد، در حالی که همچنین اشاره می کرد که بریتانیا قبلاً در رکود بوده است. این بانک همچنین نشان داد که این رکود می تواند دو سال ادامه یابد. همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که BoE قصد دارد نرخ‌های بیشتری را برای مقابله با تورم افزایش دهد، بنابراین ما اکنون تأییدیه بانک انگلستان داریم که آنها نرخ‌ها را به سمت رکود افزایش خواهند داد.

در پوند/دلار آمریکا، قیمت‌ها اکنون در پایین‌ترین حد خود در کوتاه‌مدت معامله می‌شوند. یک منطقه حمایتی وجود داشت که تلاش می‌کرد جهش را در قسمت اولیه تصمیم‌گیری نرخ در 1.1180-1.1210 نگه دارد، اما در حال حاضر معامله می‌شود. در زیر آن، نقطه حمایت دیگری در حدود 1.1112-1.1134 وجود دارد. پس از آن، سطح روانی 1.1000 به تصویر بازمی گردد.

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD بلند مدت

این فشار دو روزه قبلاً در نمودارهای بلندمدت نشان داده است. هفته گذشته شاهد یک خط روند نزولی بودیم که به حفظ اوج ها کمک می کرد و از آن زمان، فروشندگان شروع به اعمال فشار بیشتر و سنگین تر در این موضوع کردند. این همچنین باعث نقض خط روند بهبودی شده است که پس از سقوط ماه سپتامبر نشان داد که در ماه اکتبر به پایین ترین سطح خود رسید.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه GBP/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD کوتاه مدت

انتظار سر و صدا را در کوتاه مدت داشته باشید زیرا ما به تازگی تصمیمات نرخ FOMC و BOE را گرفته ایم و فردا حقوق و دستمزد غیر کشاورزی را به همراه خواهد داشت. بنابراین، تنش ها بالاست. اما – اگر بتوانیم کمی جهش را مشاهده کنیم، چند حوزه مورد علاقه برای پتانسیل مقاومت پایین‌تر به بالا وجود دارد. و برای خرس‌ها، این ممکن است آزمونی بهتر یا جذاب‌تر از تعقیب حرکت و امید به ادامه آن باشد.

از یک مبنای کوتاه مدت، می‌توانیم منطقه 1.1180-1.1210 را ببینیم که هنوز در حال بازی است. فروشندگان به پایین‌تر آمدند، اما هنوز نتوانستند به حمایت بعدی در حدود 1.1134 برسند. این هنوز خیلی زود است – اگر خریداران بتوانند یک جهش را فشار دهند، آنگاه این مانند یک عطف حمایت با یک فیتیله گسترده در نمودارهای بلندمدت به نظر می رسد. اگر یک جهش نشان داد، پتانسیل مقاومت در 1.1282 و سپس 1.1349 وجود دارد، و خرس‌ها می‌توانند به دنبال مقاومت پایین‌تر برای بازی در نمودارهای بلندمدت باشند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار 30 دقیقه ای پوند/دلار آمریکا

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/JPY منطقه اصلی در بازی

در حال حاضر یک سطح درازمدت در پوند/ین وجود دارد و آن اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی حرکت اصلی 2011-2015 است که در 165.69 ترسیم شده است. و درست زیر آن سطح روانی 165.00 را داریم که به پایین‌ترین سطح اکتبر کمک کرد.

این سطح به ایجاد مقاومت برای حدود شش ماه در سال جاری کمک کرد تا در نهایت در ماه گذشته شکسته شد.

نمودار هفتگی GBP/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

از نمودار چهار ساعته زیر، می‌توانیم ببینیم که این منطقه قبلاً در چه قسمت‌هایی با عطف‌های متعدد کمک کرده است، که دو هفته پیش پس از ورود به عنوان مقاومت در اوایل اکتبر، به عنوان حمایت نشان داده شد.

نمودار قیمت چهار ساعته GBP/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

حتی کوتاه‌مدت‌تر، می‌توانیم ببینیم که این سطح در کجا نقش دارد، زیرا خریداران سعی می‌کنند نوعی حمایت بالاتر از سطح روانی ایجاد کنند. در حال حاضر در حال لغزش است، اما، همانطور که قبلاً اشاره شد، اگر گاوها بتوانند جهش را وادار کنند، به ویژه تا پایان روز به بالای سطح 165.69 فیبوناچی، این می تواند ظاهر یک فیتیله طولانی را در نمودارهای بلندمدت به خود بگیرد. که پس از آن مانند یک تست موفقیت آمیز پشتیبانی به نظر می رسد. و اگر خریداران نتوانند جهش را نشان دهند، پس بازی‌های عقب‌نشینی بی‌معنی هستند و این جفت در برابر عقب‌نشینی عمیق‌تر آسیب‌پذیر است. این امر باعث می‌شود که در را برای سناریوهای شکست در موارد نقض زیر رقم بزرگ 165.00 باز نگه دارد.

نمودار قیمت GBP/JPY دو ساعته

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع