مثلث نزولی چشم انداز کوتاه مدت ین را برجسته می کند


اخبار و تحلیل USD/JPY

  • داده‌های ناامیدکننده چین، قرنطینه‌های منطقه گوانگژو بر احساس خطر تأثیر می‌گذارد
  • عملکرد ین ممکن است با وجود مثلث نزولی کوتاه مدت باشد زیرا سطح روانی 145 در حال حاضر ثابت است. با ادامه روند صعودی فدرال‌رزرو، پویایی تجارت ثابت باقی ماند
  • شاخص CPI ایالات متحده و اطلاعات احساسات مصرف کننده میشیگان با تولید ناخالص داخلی ژاپن در هفته آینده افزایش می یابد

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

داده‌های ناامیدکننده چینی، محدودیت‌های منطقه گوانگژو بر احساسات ریسک تأثیر می‌گذارد

اخبار مربوط به قرنطینه منطقه دیگری در مرکز تولیدی اصلی در گوانگژو، پس از اینکه دنیای ارزهای دیجیتال “شوک” دیگری را تجربه کرد، به کاهش اخیر در احساس ریسک افزوده است زیرا بایننس قصد خود را برای تصاحب صرافی ارزهای دیجیتال رقیب FTX در بحبوحه کمبود نقدینگی انبوه مشروط به بررسی دقیق اعلام کرد. .

یک شبه، به نظر می‌رسد که ین ژاپن ذینفع اصلی تحولات اخیر بوده است، زیرا در ساعات اولیه صبح، با عملکرد ضعیف NZD – احتمالاً در واکنش به اخبار منفی در چین، به بهترین عملکرد فارکس تبدیل شد. دلار ضعیف‌تر همراه با بازار بی‌ثبات کریپتوها نیز باعث افزایش طلا شده است – دارایی‌ای که بسیار شبیه ین است که به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته می‌شود. اوایل صبح امروز CPI چین برآوردهای 2.4 درصدی را از دست داد، چاپ آن 2.1 درصد بود، که تاکیدی بر تهدیدهای کاهش تورم بود، زیرا این کشور همچنان به اولویت دادن سیاست صفراوی کووید بر رشد اقتصادی ادامه می دهد.

نمودار عملکرد ارز یک شبه

image1.png

منبع: FinancialJuice

کاهش کوتاه مدت جفت ارز USD/JPY، با توجه به کاهش اخیر دلار و خزانه داری آمریکا در 10 سال اخیر، تعجب آور نیست. پس از اینکه جروم پاول اعلام کرد که در برخی مواقع کاهش سرعت افزایش نرخ مناسب خواهد بود، بازارها در ماه دسامبر (50 واحد در مقابل 75 واحد در ثانیه) نرخ را کاهش می دهند. بازار این موضوع را فرصتی برای کاهش تورم طولانی مدت معامله دلار در نظر گرفت که شاهد حرکت های پایین تر در USD/JPY بوده است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% -5٪ -1٪
هفتگی 7% -6٪ -2٪

عملکرد ین ممکن است در میان حمایت قابل توجه کوتاه مدت باشد

USD/JPY اندکی بیش از 4 درصد کمتر از آخرین تلاش‌های مداخله‌ای در FX که توسط وزارت دارایی ژاپن در روز جمعه 21 اکتبر انجام شد، پس از اینکه معامله‌گران آسیایی و اروپایی قبلاً به خانه بازگشته بودند، معامله شد. تلاش‌های قبلی برای کاهش ارزش دلار/JPY برای ارز فارکس چندان پیگیری نشد، با این حال، این بار به نظر می‌رسد که ارزش پول پکن بیشتر باشد – به کمک کاهش دلار آمریکا.

در نمودار روزانه یک مثلث نزولی ظاهر می شود، اگرچه این الگو معمولاً در زمینه یک روند نزولی گسترده تر مشاهده می شود و نه روند صعودی همانطور که قبلاً انجام شده است. با این وجود، شکسته شدن زیر الگوی 145.20/00 ممکن است نشان دهنده پتانسیل کاهش معامله باشد، چیزی که شاخص MACD نشان می دهد ممکن است.

در همین حال، USD/JPY نشان می‌دهد که حمایت قابل‌توجهی مانع از حرکت پایین‌تر است. SMA 50، سطح روانشناختی 145 و مبانی متقاعدکننده نشان می دهد که USD/JPY ممکن است برای مدت طولانی تری پشتیبانی شود. به نظر می‌رسد که محرک‌های کوتاه‌مدت ین دقیقاً همین هستند، کوتاه‌مدت، و معکوس کردن تجارت حمل‌ونقل همچنان دور از ذهن است، زیرا فدرال رزرو قصد دارد در اوایل سال آینده نرخ‌ها را تا 5 درصد افزایش دهد – افزایش اختلاف نرخ بهره بین دو ملت

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار 4 ساعته اهمیت سطح 145 را نشان می دهد که در زمان های اخیر به عنوان مقاومت و حمایت عمل کرده است. علاوه بر این، وجود آن فتیله‌های پایین‌تر کشیده شده روی چند شمع اخیر نشان دهنده بی‌میلی برای معامله کمتر در غیاب کاتالیزور است.

نمودار 4 ساعته USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ریسک رویداد اصلی این هفته بر CPI ایالات متحده متمرکز است – پیش بینی می شود علیرغم کاهش 0.2 درصدی سال به سال پیش بینی شده همچنان بالا بماند. روز جمعه ما گزارش احساسات مصرف‌کننده میشیگان را داریم که خواندن آن پس از شناسایی «وضعیت اقتصاد» به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل پیش روی کسانی که قصد شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای دیروز آمریکا را داشتند، جالب خواهد بود.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع