رالی طلا (XAU/USD) در حال حاضر متوقف می شود زیرا دلار آمریکا به دنبال بهبودی است


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • طلا از کف سه گانه پرش می کند.
  • استراحتی بالای 1730 دلار در هر اونس. احساسات را مثبت می کند

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای Q4 ما را دانلود کنید

این فلز گرانبها در روز سه‌شنبه با سهولت نسبی از موانع مقاومت عبور کرد، زیرا دلار آمریکا به دلیل این فکر که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره در دسامبر را کاهش دهد، سقوط کرد. آخرین قیمت بازار در حال حاضر به نفع افزایش 50 واحدی (56.8٪) در مقایسه با افزایش 75 واحدی (43.2٪) است زیرا سخنرانان فدرال رزرو شروع به مهار صحبت های بیشتر و تهاجمی در مورد انقباض می کنند.

نگاهی به نمودار روزانه دلار آمریکا نشان می‌دهد که ارزش دلار در منطقه حمایتی است که در دو ماه گذشته حفظ شده است. از پایان سپتامبر، دلار آمریکا نتوانسته است با روند کوتاه‌مدت که یک سوگیری نزولی را نشان می‌دهد، صعود کند. حمایت همچنان پابرجاست و نشان می‌دهد که دلار آمریکا ممکن است در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت در محدوده‌ای باریک قرار بگیرد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

مبانی تجارت محدوده

نمودار روزانه شاخص ارز دلار آمریکا – 9 نوامبر 2022

image1.png

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در حالی که دلار آمریکا به سطح حمایت سقوط کرد، طلا روز سه شنبه به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید. طلا حدود 100 دلار در هر اونس اضافه شده است. از پنجشنبه گذشته که فلز گرانبها از سطح حمایت جهش کرد، برای سومین بار این سطح در شش هفته گذشته حفظ شده است. نمودار روزانه با روند نزولی چند ماهه تحت فشار مثبت تر به نظر می رسد. بسته شدن و باز شدن بالای 1730 دلار در هر اونس. سری اخیر اوج های پایین تر را شکسته و 1766 دلار در هر اونس باقی خواهد ماند. به عنوان هدف صعودی بعدی پشتیبانی اولیه بین 1676 دلار در هر اونس. و 1682 دلار در هر اونس.

نمودار قیمت روزانه طلا – 9 نوامبر 2022

image2.png

نمودار از طریق TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 73.58 درصد از معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.79 به 1 است. نت شورت معامله گران 2.14 درصد بیشتر از دیروز و 47.14 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت طلا ممکن است به زودی با وجود این واقعیت که معامله گران به صورت خالص باقی می مانند، به زودی افزایش یابد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع