قیمت طلا علیرغم بازدهی پایین پس از CPI ضعیف است. آیا پرونده صعودی به پایان رسیده است؟


پیش بینی قیمت طلا:

  • قیمت طلا عقب نشینی کرده و از دستاوردهای اولیه نشست ناشی از آوریل ایالات متحده چشم پوشی می کند تورم گزارش
  • بازدهی خزانه داری ایالات متحده کاهش می یابد، اما نتوانسته است فلزات گرانبها را به طور پایدار افزایش دهد.
  • این مقاله به سطوح کلیدی فناوری برای تماشا در XAU/ نگاه می کنددلار آمریکا طی روزهای آینده

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: نزدک 100 در آستانه شکست صعودی، USD/JPY با کاهش تورم ایالات متحده شکست خورد

طلا در روز چهارشنبه در حال حرکت وحشیانه بود. در معاملات اولیه صبح، این فلز گرانبها توانست نزدیک به 0.85 درصد رشد کند، پس از اینکه داده های کمتر از حد انتظار CPI ایالات متحده باعث کاهش شدید بازدهی خزانه داری ایالات متحده شد. با این حال، این پیشرفت کوتاه مدت بود و XAU/USD در اواخر بعد از ظهر در نیویورک به محدوده منفی بازگشت و در زمان نگارش این مقاله با 0.2 درصد کاهش به 2035 دلار رسید.

واکنش ضد شهودی شمش به حرکت اوراق قرضه نشان می‌دهد که موضوع «کاهش تورم» ممکن است قبلاً معامله شده باشد. به هر حال، قیمت ها از اوایل ماه مارس بیش از 11 درصد افزایش یافته است، بنابراین رالی به وضوح طولانی شد. این نشان می دهد که بازده اسمی اوراق قرضه باید بسیار بیشتر کاهش یابد تا شاهد اوج های بالاتر و احتمالاً یک رکورد جدید در فلز زرد باشیم.

پیش شرط طلا برای بازیابی درخشش خود بعید است که میله ای بلند برای پاک شدن باشد. بادهای مخالف فزاینده برای اقتصاد ایالات متحده، از جمله تشدید شرایط اعتباری برای مشاغل و خانوارها پس از آشفتگی بخش بانکی ایالات متحده که برای اولین بار در ماه مارس شروع شد، ممکن است این کشور را در اواخر سال جاری وارد رکودی دردناک کند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

با بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی، معامله‌گران آینده‌نگر سعی می‌کنند از فدرال رزرو پیشی بگیرند و سعی در کاهش شدید نرخ بهره کنند و فشار نزولی بر منحنی خزانه‌داری وارد کنند. در مقابل این پس‌زمینه، رسیدن بازدهی ۱۰ ساله به پایین‌ترین نرخ‌های چند ماهه زیر ۳.۲۵ درصد، که در آوریل ۲۰۲۳ بود، فقط مسئله زمان است.

شبح رکود، همراه با درام حل نشده سقف بدهی ایالات متحده، می تواند به زودی باعث افزایش تقاضا برای دارایی های امن شود. طلا که از لحاظ تاریخی به عنوان دارایی دفاعی در نظر گرفته می شود، می تواند از اپیزودهای پرواز به ایمنی در بازارهای مالی منتفع شود. به این دلایل، سوگیری صعودی XAU/USD در حال حاضر دست نخورده باقی مانده است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -8٪ -4٪
هفتگی 9% -15% -3٪

تحلیل فنی قیمت طلا

در حالی که جهت سفر به احتمال زیاد بالاتر است، نباید یک دوره تثبیت را پس از رالی قوی که طی دو ماه گذشته شاهد بودیم رد کرد. این بدان معناست که طلا می تواند در کوتاه مدت در محدوده باریکی محبوس بماند.

از نظر آستانه های فنی کلیدی برای تماشا، حمایت اولیه در سطح روانی 2000 دلار قرار دارد، اما اگر این سقف شکسته شود، می توانیم شاهد عقب نشینی به سمت 1975 دلار باشیم. در روند صعودی، اولین مقاومتی که باید در نظر گرفته شود 2050 دلار است. با این حال، اگر گاوها موفق شوند این مانع را از بین ببرند، آزمایش مجدد اوج های سال 2023 ممکن است مدت کوتاهی پس از آن محقق شود.

نمودار فنی قیمت طلا

تصویری حاوی اسکرین شات، متن، نمودار، خط توضیحات به طور خودکار تولید می‌شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع