افزایش ین ژاپن، USD/JPY پس از CPI ایالات متحده کاهش می یابد. تمرکز روی BoE Next تغییر می کند


ین ژاپن، USD/JPY، CPI ایالات متحده، BoE – جلسه توجیهی:

  • ین ژاپن در حالی که بازارها بازدهی خزانه داری را مجازات می کنند، افزایش می یابد
  • تیتر آمریکا CPI تعجب پایین تر، اما هسته چسبناک باقی می ماند
  • USD/JPY تبدیل به نرخ BoE تصمیم، مثلث صعودی

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

افزایش ین ژاپن پس از داده های CPI ایالات متحده

ین ژاپن به راحتی بهترین ارز اصلی در 24 ساعت گذشته بود و USD/JPY حدود 0.7 درصد کاهش یافت. این بدترین روز برای این زوج در یک هفته بود. بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه اتفاق افتاد بیاندازیم.

همه نگاه ها به آخرین گزارش CPI ایالات متحده در روز چهارشنبه بود. شاخص تورم سرفصل در ماه آوریل به 4.9 درصد سالانه رسید که اندکی کمتر از میانگین اجماع 5.0 درصدی بود. در حالی که این یک نشانه خوشایند برای فدرال رزرو خواهد بود، سنج اصلی، که قیمت های نوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، مطابق با انتظارات، سالانه 5.5 درصد چاپ شد. این میزان نسبت به 5.6 درصد در ماه مارس اندکی کاهش داشت.

برای دو ماه متوالی، فشار قیمت‌های اصلی بالاتر از نرخ‌های اصلی تورم باقی ماند. این نشان می دهد که فشارهای زیربنایی قیمت همچنان چسبنده است. در پایان روز، بازارها با احتیاط انتظارات کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو را در اواخر سال جاری افزایش دادند. در نتیجه، شاهد کاهش بازدهی خزانه در سراسر طیف سررسید بودیم.

اینجاست که ین ژاپن مورد توجه قرار می گیرد. یک بانک ثابت ژاپن که سیاست پولی خود را بسیار سست نگه می‌دارد (با نشانه‌های کمی از تغییر مسیر) به این معنی است که ین تقریباً همیشه عمدتاً تحت تأثیر تحولات خارجی خواهد بود. اگر انتظار می‌رود که سایر بانک‌های مرکزی، در این مورد، فدرال‌رزرو، از بی‌اعتنایی خود را از بی‌تفاوت خارج کنند، ین می‌تواند از کاهش پیش‌بینی‌شده در بازده نقدی رقابتی خارج از کشور استفاده کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ریسک رویداد کلیدی بعدی برای ین ژاپن احتمالاً اعلام سیاست پولی بانک انگلستان خواهد بود که در ساعت 11 به وقت گرینویچ روز پنجشنبه اعلام می شود. افزایش نرخ بهره از 4.25 درصد به 4.5 درصد پیش بینی می شود. اما آنچه مهمتر خواهد بود، راهنمایی رو به جلو است. برخلاف فدرال‌رزرو، در اواخر سال جاری میلادی افزایش نرخ‌های بیشتری از BoE انجام می‌شود و در اوایل سال 2024 کاهش می‌یابد. اگر به این دلیل بازدهی در بریتانیا کاهش یابد، ین ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

تجزیه و تحلیل فنی ین ژاپن

در نمودار روزانه، به نظر می رسد USD/JPY از اواخر سال گذشته به آرامی در حال شکل گیری نمودار مثلث صعودی بوده است. اخیراً قیمت ها در حدود 138.17 از سقف کاهش یافته است. تلفات بیشتر، تمرکز را بر روی طبقه صعودی شکل گیری نمودار قرار می دهد. تا زمانی که یک شکست حاصل نشود، چشم انداز فنی کوتاه مدت ممکن است خنثی بماند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com





منبع