قیمت طلا افزایش یافت، اما مهلت ممکن است کوتاه مدت باشد، S&P 500 با افزایش بازدهی کاهش یافت


پیش بینی قیمت طلا و S&P 500:

  • قیمت طلا برای دومین روز متوالی افزایش یافت، اما چشم انداز اساسی برای فلز گرانبها نزولی است
  • را S&P 500 به دلیل اینکه ریسک پذیری در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره در اقتصاد ایالات متحده کاهش یافته است، جهت گیری ندارد.
  • این مقاله سطوح فنی کلیدی برای تماشای طلا و S&P 500 را در روزهای آینده مورد بحث قرار می دهد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: قیمت طلا در معرض خطر با توجه به تلاقی مرگ است

قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی بهبود خود را در روز سه‌شنبه افزایش داد و به 1835 دلار رسید، اما سود خرید چندان قوی نبود زیرا معامله‌گران تمایلی به افزایش قرار گرفتن در معرض دارایی‌های حساس به نرخ ارز در میان باد مخالف رو به رشد سیاست پولی نداشتند. در همین حال، سهام تا حد زیادی بدون جهت بودند، با S&P 500 بین سود و زیان کوچک در اطراف علامت 3990 در نوسان بود، که نشانه واضحی از عدم اطمینان در وال استریت است.

در فضای درآمد ثابت، بازدهی در اکثر سررسیدها پس از عقب نشینی اندک روز دوشنبه صعود خود را از سر گرفت که باعث شد منحنی خزانه داری ایالات متحده اندکی به سمت بالا تغییر کند، اما این حرکت نتوانست فلزات گرانبها را مهار کند یا سهام را به هیچ وجه کاهش دهد. علیرغم قیمت امروز، پویایی های اخیر بازار اوراق قرضه را می توان به عنوان یک خبر بد برای هر دو گروه دارایی در نظر گرفت.

چه اتفاقی دارد می افتد؟

با رفتن به سال 2023، معامله گران مطمئن بودند که فدرال رزرو به دلیل کاهش سریع تورم، نرخ بهره را در نیمه دوم سال تغییر خواهد داد و کاهش خواهد داد. با این حال، این انتظارات پس از غافلگیری داده‌های CPI و فعالیت کاهش یافته است و این احتمال را افزایش می‌دهد که سیاست‌گذاران مجبور به انجام کارهای بیشتری برای خفه کردن فشارهای سرسختانه قیمت‌ها در اقتصاد باشند.

در برابر این پس‌زمینه، بازار مسیر پیاده‌روی فدرال رزرو را مجدداً افزایش داده است و نرخ پایانی آن را در زمان نگارش مقاله تقریباً 5.41 درصد کاهش داده است، از 4.90 درصد در ابتدای ماه. مسیر انقباض تهاجمی تر، همراه با این تصور غالب که بانک مرکزی ایالات متحده موضع بسیار محدود کننده ای را برای مدت طولانی تر از آنچه در ابتدا تصور می شد حفظ خواهد کرد، بازدهی واقعی را تقویت کرده است و TIP 10 ساله ایالات متحده را از 1.12 درصد حدود چهار هفته پیش به 1.6 درصد نزدیک کرده است. .

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

صندوق های آتی 2023 FEDS FUNDS (بازده ضمنی) و بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

جهش بازدهی واقعی طلا را از روند بهبودی مادی و پایدار جلوگیری می کند و قیمت ها را تا ماه مارس به سمت نزولی نگه می دارد. برای S&P 500، که به نظر می رسد بر اساس نرخ های فعلی بیش از حد ارزش گذاری شده است، مسیر کمترین مقاومت نیز احتمالا پایین تر است، به خصوص که درآمدها شروع به سقوط کرده اند. سیاست پولی با تاخیرهای طولانی و متغیر عمل می کند، بنابراین چشم انداز شرکت ها می تواند بدتر شود زیرا انباشته شدن انباشته فدرال رزرو از طریق اقتصاد واقعی پیش می رود.

S&P 500 TECHNICAL Analysis

پس از عقب نشینی اخیر، به نظر می رسد S&P 500 در یک خط روند رو به رشد حمایت شده است که از پایین ترین سطح سال 2022 ادامه دارد. اگر قیمت‌ها بتوانند از سطوح فعلی بازگردند، مقاومت اولیه روی 4035 و به دنبال آن 4100 قرار می‌گیرد. با قدرت بیشتر، توجه به اوج های فوریه، درست زیر دسته روانی 4200 تغییر می کند. برعکس، اگر فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست آورند و شاخص را به پایین تر از خط روندی که قبلا ذکر شد هدایت کنند، می توانیم شاهد حرکت به سمت 3885 باشیم.

نمودار فنی S&P 500

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار S&P 500 با استفاده از TradingView تهیه شد

تجزیه و تحلیل فنی طلا

طلا شروع به بهبودی کرده است و به نظر می رسد پس از فروش شدید در اوایل ماه جاری، جایگاه خود را دوباره به دست آورده است، اما اگر قیمت ها نتوانند مقاومت خود را در 1840 دلار حفظ کنند، ممکن است روند صعودی محدود شود. اگر اینطور باشد، فروشندگان می توانند ظاهر شوند و فلز را به پایین ترین حد فوریه خود برگردانند و به دنبال آن به میانگین متحرک ساده 200 روزه افت کنند. از طرف دیگر، اگر XAU/USD مقاومت را در 1840 دلار به صورت قاطع شکست دهد، میانگین متحرک ساده 50 روزه می تواند به هدف بعدی مورد علاقه تبدیل شود.

نمودار فنی طلایی

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار طلایی با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع