دلار استرالیا پس از نوسانات تولید ناخالص داخلی کاهش یافت. آیا AUD/USD کاهش می یابد؟


دلار استرالیا، AUD/USD، GDP، S&P ASX 200، CPI، RBA -Talking Points

  • این دلار استرالیا پس از آن جایگاه خود را از دست داده است تولید ناخالص ملی ناامید شده
  • رکود تورمی ممکن است دورنمای فرود نرم را تضعیف کند
  • پیش بینی می شود RBA هفته آینده افزایش یابد. آیا این برای AUD خوب است یا بد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

دلار استرالیا پس از سه ماهه چهارم تولید ناخالص داخلی سه ماهه به سه ماهه چهارم به زیر 67 سنت سقوط کرد به جای پیش بینی 0.8 درصد به 0.5 درصد رسید و در مقابل 0.7 درصد قبلی که از 0.6 درصد بازبینی شده بود.

تولید ناخالص داخلی سالانه تا پایان دسامبر 2.7 درصد بود که پیش‌بینی می‌شد بازبینی‌های صعودی بیشتری نسبت به فصل‌های قبل نشان دهد. خوانده قبلی 5.9 درصد بود.

ارقام تولید ناخالص داخلی امروز پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا در سه شنبه آینده منتشر می شود. پیش‌بینی می‌شود که آنها هدف نرخ نقدی خود را 25 واحد پایه (bp) به 3.60 درصد افزایش دهند. اگر آنها این کار را انجام دهند، این دهمین افزایش از زمان بلند شدن هواپیما در ماه مه سال گذشته خواهد بود.

آخرین نرخ تورم خوانده شده بسیار بالاتر از باند هدف RBA 2-3٪ در 7.8٪ سال به سال است. داده‌های امروز بر اساس حساب جاری و خرده‌فروشی دیروز آمده است.

مازاد حساب جاری سه ماهه چهارم به 14.1 میلیارد AUD در برابر 5.5 پیش بینی AUD رسید و چاپ قبلی از -2.3 میلیارد AUD به 0.8 میلیارد AUD بازبینی شد.

خرده فروشی ماه به ماه در ژانویه 1.9% به جای 1.5% پیش بینی و -4.0% قبل افزایش یافت.

داده‌های اساسی به سیگنال‌های متفاوتی برای اقتصاد اشاره می‌کنند، اما به نظر می‌رسد RBA چاره‌ای جز تشدید بیشتر در کوتاه‌مدت با تورم بسیار زیاد ندارد.

به نظر می رسد تصویر پایین مسیر تا حدودی مبهم و با درجه بالایی از عدم قطعیت است. برخی از شاخص های پیشرو ممکن است پیشگویی از بادهای مخالف پیش رو باشند. قیمت مسکن به کاهش خود ادامه داده است و نظرسنجی ها در مورد احساسات تجاری رو به وخامت است.

image1.png

منبع; بلومبرگ

image2.png

منبع; بلومبرگ

به طور بالقوه تشدید کننده این مشکل می تواند به اصطلاح «صخره وام مسکن» باشد که در آن وام گیرندگان با نرخ ثابت بازپرداخت ها را با بیش از 300 bp بالاتر تنظیم خواهند کرد.

همه اینها راه دشوار پیش روی RBA را نشان می دهد. آخرین داده‌های بیکاری نشان می‌دهد که بازار کار کسری را کاهش می‌دهد، اما هنوز نسبتاً ضعیف است و نرخ بیکاری 3.7 درصد است. مهار فشارهای قیمتی در زمان کاهش تقاضای کل ممکن است به تشدید رکود تورمی منجر شود.

این سناریو ممکن است برای AUD/USD نزولی باشد، اما به نوبه خود، نرخ ارز پایین تر ممکن است به اقتصاد داخلی کمک کند، به خصوص اگر چین بتواند برنامه های رشد خود را روشن کند. ملی آینده؛ کنگره مردمی (NPC)، که این آخر هفته آغاز می شود، ممکن است بینش هایی در مورد این چشم انداز ارائه دهد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع