سهام سالم به عنوان اوراق قرضه، هراس قیمت FX – وبینار


سهام، اوراق خزانه، دلار آمریکا:

  • این یک وبینار آرشیو شده از 27 سپتامبر، کمتر از یک هفته پس از تصمیم گیری نرخ FOMC در سپتامبر است. برای اطلاع از وبینارهای آتی، پیوند زیر نکات گفتگو می تواند آن را تنظیم کند.
  • در حال حاضر تعدادی از نقاط فشار در بازارها وجود دارد و بیشتر آن ناشی از افزایش بازدهی ایالات متحده است که فشار را در سایر نقاط سیستم مالی افزایش می دهد. ما قبلاً یک حرکت فروپاشی را در یک ارز اصلی (GBP) مشاهده کرده‌ایم که ارز دیگری به پشتیبانی یک نخ (EURUSD) وابسته است. سهام، در این مرحله، نسبتا آرام به نظر می رسند. چیزی جمع نمی شود و همانطور که در قسمت ابتدایی وبینار گفتم، به نظر می رسد یکی از این موضوعات آفساید باشد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

05 ژانویه

( 18:01 GMT )

توصیه شده توسط جیمز استنلی

اقدام قیمت معاملاتی

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

هنوز یک هفته از تصمیم نرخ FOMC در سپتامبر باقی نمانده ایم و هنوز تعدادی از موضوعات حل نشده باقی مانده اند. نرخ های ایالات متحده به شکل سهموی از سقف عبور می کند و این به افزایش قدرت دلار نیز کمک می کند. این قدرت دلار در جاهای دیگر فشار را افزایش داده است، از جمله در بریتانیا، جایی که پوند انگلیس برای شروع این هفته حرکتی شبیه سقوط کرد. شاید برای بقیه جهان نگران‌کننده باشد، یورو نیز چندان سالم به نظر نمی‌رسد، زیرا یورو/دلار آمریکا پس از شکست قاطع سطح برابری در هفته گذشته، درست پس از فدرال رزرو، از حمایت حمایت می‌کند.

در همین حال، سهام به تازگی شروع به پایین آمدن از پایین ترین رقم قبلی در ماه ژوئن کرده است. به نظر من، این به دلیل ذهنیت «خرید فرورفتن» است که برای بسیاری از دوره‌های پس از همه‌گیری رایج بود، که توسط نرخ‌های ارزان و QE که هر دو در راه خروج هستند، تقویت می‌شود. اما، هنوز نشانه‌هایی از این رفتار وجود دارد و این احتمالاً – یا احتمالاً – به سهام کمک کرده تا اندکی بهتر از آن چیزی که انتظار می‌رود حفظ شوند، حتی در شرایطی که شاهد وحشت بازارهای FX و اوراق قرضه هستیم. من طرف خود را انتخاب کرده‌ام و نسبت به سهام نزولی باقی می‌مانم. این معامله برتر من برای سه ماهه چهارم است، همانطور که در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بود (دلار آمریکا برای Q1 صعودی).

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نرخ های ایالات متحده

10 سال اکنون به 4 درصد نزدیک شده است که 60 درصد بیشتر از 2.5 درصد است که در اوایل آگوست نشان داده شده بود. این یکی از مهم‌ترین دارایی‌های جهان است و مانند سهام میم یا آلت کوین معامله می‌شود. نمودار ماهانه در زیر آمده است.

بازدهی خزانه داری ده ساله آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

منحنی طولانی‌تر نیز وارد عمل می‌شود، به طوری که 30 سال اخیر در بالاترین حد خود در هشت سال گذشته 3.83% معامله می‌شود.

تغییر چشمگیرتر در اینجا، به نظر من، تسریع روند اخیر پس از شکستن کانال روندی است که برای بیش از 30 سال وجود داشت.

بازده خزانه داری 30 ساله ایالات متحده

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

نرخ‌های کوتاه‌مدت آمریکا اغلب با دلار آمریکا همبستگی بیشتری دارند و این انتهای منحنی مدتی است که بالاتر رفته است.

دیروز شاهد بالاترین نرخ بازدهی خزانه دو ساله در 4.36 درصد بودیم.

نرخ های دو ساله ایالات متحده

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

مشکل با موارد فوق

دو سال با بازدهی 4.36 درصد معامله می شود در حالی که 10 سال نزدیک به 4 درصد است. و سپس سال 30 به 3.83 درصد کاهش یافته است.

این وارونگی منحنی است. و این اغلب نشانه ای است که سرمایه گذاران بیشتر و بیشتر نزولی می شوند. رفتن به بانک و پیشنهاد وام 30 ساله با نیم درصد کمتر از مبلغی که آنها برای مدت وام دو ساله از شما دریافت می کنند – خوب این تحریف است، در مقیاس وسیع.

وارونگی منحنی اغلب در خزانه‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که فعالان بازار نزولی باشند. بنابراین، به جای سرمایه‌گذاری در سهام یا پارک در اوراق خزانه کوتاه‌مدت برای گرفتن بازده به شیوه‌ای غیر تعهدی، آن‌ها می‌توانند به پذیرش اوراق خزانه‌داری با تاریخ طولانی‌تر نیز نگاه کنند که در صورت کاهش نهایی نرخ، ممکن است افزایش اصلی را شاهد باشند.

در اصل، انتهای طولانی‌تر منحنی می‌تواند با بازدهی پایین‌تر از انتهای کوتاه‌تر معکوس شود، زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که پس‌زمینه‌ای که منجر به نرخ‌های پایین‌تر از سوی فدرال رزرو شود.

باز هم، مهم‌ترین دستاورد، اعوجاج عظیم است، و با توجه به افزایش بازدهی کوتاه‌مدت، می‌توانیم شاهد جهش دلار آمریکا باشیم که از ژوئن سال گذشته ادامه داشته است. همانطور که با افزایش زاویه خطوط روند در نمودار روزانه زیر نشان داده شده است، روند دلار آمریکا به رشد روز افزون خود ادامه داده است.

نمودار روزانه دلار آمریکا

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

پیش بینی USD

دلار آمریکا از چند نقطه نظر بیش از حد خرید شده است. اما این موضوع اخیراً اهمیتی نداشته است، زیرا دلار همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می دهد.

جنبه نگران‌کننده این موضوع یکی از همتایان آن است: پوند انگلیس به تازگی سقوط کرده است و واکنش صعودی بزرگ‌تری به آن وجود نداشته است و به حفظ دلار در نزدیکی بالاترین سطح کمک می‌کند. یورو/دلار آمریکا با یک نخ حمایت می‌شود و هفته گذشته حرکت قانع‌کننده‌ای به زیر برابری انجام داد. و حتی تلاش‌های مداخله‌ای ژاپن از طریق BoJ/MoF ثابت مانده است و USD/JPY درست به 145.00 بازگشته است.

همه مسیرها از طریق دلار آمریکا منتهی شده اند و هنوز پایانی در چشم نیست. امروز صبح شاهد شکست صعودی شکل گیری مثلث متقارن بودیم و قیمت در حال حاضر به تست مجدد بالاترین سطح 114.51 نزدیک شده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار ساعتی دلار آمریکا

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

این موضوع برای من نگران کننده است، زیرا پیامدهای آن بزرگ خواهد بود. سقوط شدیدتر یورو به معنای فشار تورمی بیشتر برای اروپا در زمانی است که آنها نمی توانند آن را تحمل کنند. و افزایش نرخ از بانک مرکزی اروپا؟ به نظر می رسد که آنها تاکنون برای این موضوع کار چندانی انجام نداده اند و هرچه مذاکرات بانک مرکزی اروپا بیشتر شود، به نظر می رسد بازار بیشتر آنها را کم رنگ می کند، در عوض به نفع دلار و بازدهی بالاتر ایالات متحده است.

سطح برابری تا پایان هفته‌های گذشته مقداری کشش در یورو/دلار آمریکا داشت که منجر به ادامه حرکت تا این لحظه در این هفته شد.

نمودار ماهانه EUR/USD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

سهام

S&P 500 در طول وبینار، در پایان، پایین سالیانه جدیدی را ثبت کرد، و از زمان نوشتن این مقاله، شاهد پاسخ پشتیبانی از سطح 3639 هستم که به تنظیم پایین ترین سطح ژوئن کمک کرد.

و این تا حدودی نظر من را نشان می دهد، زیرا موارد بالا همه نشان دهنده وحشت هستند. در همین حال، سهام همچنان شاهد برخی فعالیت‌های صعودی در تست‌های حمایتی هستند و این اقدام بسیار دوطرفه باقی می‌ماند، اگرچه یک سوگیری نزولی وجود دارد.

اما، با برداشتن یک گام به عقب، اوضاع برای من کمی نگران‌کننده‌تر از ماه ژوئن به نظر می‌رسد و در سهام، قیمت‌ها در حدود همان سطوح هستند، حتی اگر فدرال رزرو دست سنگین‌تر و سنگین‌تری را در پیش بگیرد.

نمودار هفتگی S&P 500

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

پشتیبانی نزدک

Nasdaq به طور مشابه در حوالی پایین ترین سطح ماه ژوئن قبل از آن قرار دارد، با این تفاوت که هنوز به زیر آن نقطه قبلی نرفته است، بنابراین از نظر فنی، Nasdaq کمی سالم تر از S&P 500 به نظر می رسد، که با توجه به شرایط نرخ های بالاتر که ریسک گریزی را افزایش می دهد، عجیب به نظر می رسد.

پایین ترین سطح سالانه در 11,069 است و کمتر از آن، پتانسیل پشتیبانی از طریق اصلاحات فیبوناچی در حدود 10,501 و سپس یک منطقه بزرگ از اوج قبل از همه گیری 9753 تا سطح فیبوناچی در 10002 وجود دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی نزدک

image8.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع