تنظیمات قیمت USD/JPY، GBP/JPY، EUR/JPY


تنظیمات قیمت USD/JPY، GBP/JPY، EUR/JPY

• USD/JPY: تغییر اقتصادی اساسی ژاپن با کاهش ارزش دلار همزمان شده است

• پوند/ین: پوند ضرر در برابر ین را محدود می کند زیرا داده های دستمزد داغ از پوند پشتیبانی می کند.

• EUR/JPY: ابرهای تیره بر فراز اروپا شکل می گیرند که باعث نگرانی شاهین های بانک مرکزی اروپا می شود

تحلیل این مقاله از الگوهای نمودار و سطوح حمایت و مقاومت کلیدی استفاده می کند. برای اطلاعات بیشتر به کتابخانه آموزش جامع ما مراجعه کنید

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی تحلیلگران ما برای ین در سه ماهه سوم را بیابید

حرکت ین همچنان ادامه می یابد زیرا به نظر می رسد که طرز فکرهای نزولی ریشه دار در حال تغییر هستند

پس از ترکیدن حباب قیمت دارایی ها در اوایل دهه نود، اقتصاد ژاپن برای چندین دهه تلاش کرده است تا حتی به کوچکترین نشانه هایی از تورم ناشی از تقاضا دست یابد. از آن زمان، مصرف‌کنندگان در مخارج خود محفوظ مانده‌اند، زیرا دستمزدها با مشکل افزایش یافته‌اند. خانوارهایی که انتظار دارند بازنگری اندک یا افزایشی در دستمزدهای خانگی خود داشته باشند، تمایلی به صرف هزینه بیشتر از قبل ندارند، به این معنی که قیمت‌سازان بدون مشاهده کاهش شدید فعالیت‌های فروش، فضای کمی برای افزایش قیمت‌ها دارند. به نظر می رسد این در حال تغییر است.

در اوایل سال جاری ژاپن سریع‌ترین رشد دستمزد خود را در 30 سال گذشته ثبت کرد و گزارش‌های اخیر نشان داد که تعداد بیشتری از بازار کار در این رالی شرکت می‌کنند و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) نیز شاهد افزایش رکورد هستند. در بخش خرده‌فروشی و خدمات، رستوران‌ها و هتل‌های ژاپن با وجود افزایش قیمت‌ها در برخی موارد بین 24 تا 50 درصد، شاهد تقاضای چشمگیری هستند. پیش‌بینی افزایش حقوق و قیمت‌های بالاتر برای کالاها و خدمات، پیش‌شرط بانک مرکزی برای عادی‌سازی سیاست‌های پولی فوق‌العاده سست، ممکن است بیشتر طول بکشد تا ذهنیت چند دهه‌ای پیش‌بینی شود.

روند فروش خرده فروشی ژاپن بالاتر است

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY: تغییر اقتصادی اساسی ژاپن با ضعیف شدن دلار همزمان شده است

داده‌های بنیادی دلگرم‌کننده در ژاپن مصادف است با فروش اخیر دلار پس از ناامید شدن ارقام حقوق و دستمزد ایالات متحده (NFP) در روز جمعه – این جفت ارز را در مسیر بزرگترین کاهش چهار روزه خود از ژانویه قرار داد. با این حال، نمودار USD/JPY به بازگشت احتمالی پس از تجمع چندین شمع روزانه در زیر سطح روانی 145 بدون نشان دادن انگیزه صعودی بیشتر اشاره می کرد.

قیمت فروش با سهولت نسبی به زیر 142.25 رسید و اکنون وارد چهارمین روز متوالی نزولی خود شده است (با فرض کاهش نزدیک به امروز)، USD/JPY پشتیبانی را در 138.29 پیدا می کند و میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) در حال حاضر حدود 137.17 است. بازارهای FX حساسیت فزاینده‌ای نسبت به داده‌ها نشان داده‌اند به این معنا که داده‌های تورم ایالات متحده در فردا می‌تواند حرکت نزولی را در صورت کاهش تورم تشدید کند – همانطور که انتظار می‌رود از طریق پیش‌بینی‌ها انجام شود. چاپ هسته چسبنده‌تر می‌تواند مهلت ایجاد کند، با دیدن لبه جفت به سمت 142.25، اما سناریوی محتمل‌تر، با توجه به سرعت فروش، این است که قیمت‌ها به جای بازگرداندن زمین‌های از دست رفته، حمایت پیدا کنند.

به RSI توجه داشته باشید که با این نرخ ممکن است ظرف چند روز خود را از خرید بیش از حد به فروش بیش از حد بیابد.

نمودار روزانه USD/JPY

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

پوند/ین: پوند ضرر در برابر ین را محدود می کند زیرا داده های دستمزد داغ از پوند پشتیبانی می کند.

استرلینگ شاهد کاهش ملایمی در برابر ین به پشتوانه یک بانک جنگ طلب انگلستان بوده است و قیمت گذاری در بازار با نرخ بانک پایانه ای کمتر از 6.5 درصد است. علاوه بر این، داده‌های دستمزد امروز نشان داد که طی یک دوره سه ماهه، میانگین درآمد بریتانیا (شامل پاداش‌ها) 6.9 درصد در مقابل پیش‌بینی 6.8 درصد و چاپ قبلی 6.7 درصد افزایش یافته است.

حمایت فوری برای GBP/JPY به 180.70 می رسد – سطحی که در سال 2014 شاهد بودیم. به نظر می رسد این جفت در حال حاضر به این سطح احترام می گذارد زیرا سطح حمایت بعدی در 174.85 کاملاً پایین است و این به تسلیم شدن نیاز دارد. واحد پول انگلستان RSI پس از یک دوره طولانی در قلمرو خرید بیش از حد بهبود یافته است. 180.70 در اینجا بسیار خط در شن است و برای ادامه نزولی احتمالی باید تحت نظر قرار گیرد.

با وجود باد مخالف در بریتانیا (تورم بالا و مداوم، بازپرداخت وام مسکن بیش از حد و عدم رشد بهره وری) احتمال حرکت به سمت 188.80 اندک به نظر می رسد، اما آزمایش مجدد بالاترین قیمت اخیر در حدود 184.00 همچنان یک احتمال باقی می ماند.

نمودار روزانه GBP/JPY

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

EUR/JPY: ابرهای تیره بر فراز اروپا شکل می گیرند که باعث نگرانی شاهین های بانک مرکزی اروپا شده است

داده های بنیادی اروپا چشم انداز اقتصادی ضعیفی را آشکار کرده است. آلمان، بزرگترین قطب اقتصادی و صنعتی اروپا، تا آنجا که به PMI تولید مربوط می شود، مسیر را به سمت نزول پیش می برد و در رکود فنی باقی می ماند. بانک مرکزی اروپا بدون شک امیدوار است که اثر انقباض قبلی و اثرات پایه برای مشاهده کاهش معنادار در توان تورم مرکزی منطقه یورو کافی باشد. اگر این امر محقق شود، بانک مرکزی اروپا می‌تواند لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود را ملایم‌تر کند و احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور از توقف آن حمایت کند. در این سناریو، EUR/JPY این پتانسیل را دارد که زیان های اخیر را تسریع کند.

سطح بعدی حمایت در 151.61 ظاهر می شود، زیرا قیمت ها با سرعت از محدوده خرید بیش از حد خارج می شوند. 156.85، سطح سپتامبر 2008 به عنوان قریب‌الوقوع‌ترین سطح مقاومت قبل از در نظر گرفتن اوج نوسانی 158.00 به نظر می‌رسد. با توجه به روند داده های اروپایی، هنوز فروش بیشتری وجود دارد.

یورو/ نمودار روزانه JPY

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

دریابید که تحلیلگران ما در Q3 فرصت را در کجا می بینند

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع