تنظیمات اقدام قیمت دلار کانادا: USD/CAD، CAD/JPY، EUR/CAD


نقاط صحبت دلار کانادا:

  • USD/CAD به پایین ترین حد ماهانه جدید کاهش یافته و سپس متوقف شده است. قیمت در حال آزمایش یک نقطه کلیدی از پشتیبانی متجانس است و اگر آن ثابت نشد، پشتیبانی بعدی کمی بیشتر از 100 پیپ کمتر است.
  • CAD/JPY چند هفته گذشته را صرف مبارزه با مقاومت کرده است و امکان ساخت مثلث متقارن را فراهم کرده است.
  • به نظر می رسد که EUR/CAD پس از یک روند یکساله که شاهد کاهش بیش از 2000 پیپ بود، در حال تلاش برای بازگشت است. یک برگشت قوی جمعه گذشته، تمرکز را روی سمت طولانی جفت با میانگین متحرک 200 روزه در بالای سر قرار می دهد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

USD/CAD دارای دو شکل بالا و دو پایین در نمودار هفتگی است، و هیچکدام هنوز شروع به پر کردن نکرده اند، که درب را برای یک حرکت بزرگ در نقطه ای باز نگه می دارد. تنها سوال این است که چه سمتی به عنوان هر دو بالا و پایین دوتایی نیاز به شکستن خط گردن قبل از ماشه دارد. و فاصله بین این دو 2600 پیپ عظیم است.

مقاومت چاپ شده در مارس 2020، درست در همان اوج 1.4660 که در ژانویه 2016 بالاترین سطح را حفظ کرده بود. و پس از آن مقاومت، فروشندگان برای 14 ماه آینده حمله کردند تا در نهایت در ماه می سال گذشته در پایین ترین سطح شش ساله خود قرار گرفتند. این جهش منجر به کاهش ارزش دلار در سال جاری شد و در این مرحله، بیش از نیمی از این حرکت حذف شده است.

نمودار قیمت ماهانه USD/CAD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/CAD کوتاه مدت

پس از به نظر می رسد که روندهای USD در بیشتر تابستان عقب مانده است، USD/CAD در ماه سپتامبر شکست قابل توجهی را تجربه کرد و در نهایت در مسیر رسیدن به بالاترین قیمت دو ساله در ماه گذشته، از سطح 1.3500 عقب نشینی کرد.

با این حال، از آن زمان به بعد، قیمت ها کاهش یافته است و ما شاهد بوده ایم که حدود 50 درصد از این حرکت شکسته پاک شده است. USD/CAD در نمودار هفتگی در تلاش است تا حمایت را در یک نقطه هم‌ارز نگه دارد، از سطح 1.3462 که به عنوان 61.8% اصلاحی در همان حرکتی که در بالا نگاه شد، تا سطح روانی 1.3500 عمل می‌کند.

نمودار هفتگی USD/CAD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/CAD حتی کوتاهتر

پایین رفتن به نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این منطقه از قبل در حال بازی است. این حمایت از صبح جمعه شروع به آزمایش کرد و امروز نیز همچنان پابرجاست، حتی در بحبوحه ضعف شدید دلار که تا معاملات جمعه و دوشنبه ادامه داشت.

این باعث می شود که این جفت به عنوان یک کاندیدای جالب برای بازی های با قدرت دلار باقی بماند. اما، گاوها باید به سرعت عمل کنند، زیرا یک سری از ارتفاعات پایین تر از زمانی که این جهش شروع به ظاهر شدن کرد، تشکیل مثلث نزولی را ایجاد می کند – که نزولی است. و، اگر پر شود، یک ناحیه هم‌روی دیگر در نمودار وجود دارد، با چند سطح فیبوناچی حول یک نوسان قبلی و این در حدود 1.3350 ترسیم می‌شود.

اگر بازی شکست نزولی وارد شود، آن ناحیه 1.3350 منطقه جذاب تری از حمایت بالقوه می شود. از آنجا که برخلاف ناحیه 1.3500 که هنوز پاسخی صعودی به همراه نداشته است، بازی های معکوس کوتاه مدت را می توان در آزمون پشتیبانی در 1.3350 جستجو کرد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت چهار ساعته USD/CAD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

CAD/JPY

زمانی که روندهای ین در طول تابستان به شدت بالا بود، CAD/JPY افزایش یافت و در نهایت در اوایل سپتامبر به سطح روانی 110.00 رسید. دو ماه بعد، این مقاومت همچنان پابرجاست و ما حتی اخیراً یک سری از اوج های پایین تر را داشته ایم.

من این را کاملاً با توجه به عدم تقارن در اوج‌ها، دو بالا نمی‌دانم، اما این واقعیت که جدیدترین آزمایش بالای 110 یک پایین‌تر-بالا ایجاد کرد، دقیقاً حالت صعودی را تقویت نمی‌کند.

نمودار هفتگی CAD/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CADJPY در Tradingview

CAD/JPY کوتاه مدت

از نمودار روزانه زیر می‌توانیم یک مثلث متقارن را در CAD/JPY ببینیم که بعد از آخرین شکست بالای دسته 110.00 ساخته شده است. و خط سیر صعودی همچنان باقی مانده است، اما چند سطح نزدیک وجود دارد که می‌تواند راه را برای سناریوهای معکوس باز کند.

در نمودار بالا، به این نکته اشاره کردم که نوسان پایین در هفتگی در حدود 104.57; اما از روزانه می توانیم سطح دیگری را از ناحیه مقاومت تبدیل شده به حمایت تبدیل به مقاومت در 106.81 بکشیم. شکست به زیر آن، راه را برای حرکت به سمت سطح روانی 1.0500 باز می کند، و اگر فروشندگان بتوانند فشار کافی عمیق را برانگیزند، شکستن 104.57 در را به روی سناریوی معکوس تصویر بزرگتر باز می کند.

نمودار قیمت روزانه CAD/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CADJPY در Tradingview

EUR/CAD

مانند سایر جفت‌های یورو، EUR/CAD بیشتر سال گذشته را در اشکال مختلف فروش سپری کرده است. در این مرحله، امید به بهبودی وجود دارد زیرا بالاترین بالاترین اخیر در را برای حمایت بالاتر و پایین باز کرده است، که می‌تواند راه را برای یک حرکت بازیابی طولانی باز کند. پایین ترین سطح هفته گذشته در منطقه ای از بالاترین سطح قبلی واکنش نشان داد و این باعث می شود که در را برای پتانسیل بالا در این جفت باز نگه دارد.

در چند هفته گذشته، تلاش EUR/CAD برای بالا رفتن از میانگین متحرک 200 روزه، که در حال حاضر به عنوان مقاومت عمل می کند، بوده است.

نمودار قیمت هفتگی EUR/CAD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCAD در Tradingview

EUR/CAD

از نمودار روزانه زیر می توانیم دید بهتری از تعامل قیمت با 200 dma داشته باشیم. این همچنین آزمایش حمایت هفته گذشته در مقاومت قبلی را نیز شامل می شود. که نشان دهنده عملکرد قیمت است که هنوز کاملاً از نشت هفته گذشته بهبود نیافته است. برای کسب جزئیات بیشتر، به نمودار کوتاه‌مدت بعدی می‌رویم.

نمودار روزانه EUR/CAD

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCAD در Tradingview

EUR/CAD کوتاه مدت

از نمودار چهار ساعته زیر می‌توانیم حرکت هفته گذشته را در محدوده قرار دهیم، و همچنین می‌توانیم ببینیم که 200 dma چقدر برای روند فعلی کلیدی است. پرایس فقط از یک آزمایش در آنجا بالا کشیده است، اما در حال حاضر تلاش می‌کند تا حمایت کوتاه‌مدت بالاتر و پایین را در حدود ۵۰ درصد حرکت هفته گذشته حفظ کند. این درب را برای پتانسیل سمت بالا باز نگه می‌دارد و به دنبال تست مجدد بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه است که در را برای حرکت تا 1.3600 باز می‌کند. اگر این می تواند معامله شود، آنگاه 1.3700 بالاترین رقم پنج ماهه فعلی است و هر دو بالاتر به بالا و تایید ناحیه حمایت بالاتر و پایین وجود دارد. این می تواند در را برای پتانسیل بهبود بیشتر باز نگه دارد.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/CAD

image8.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع