تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CHF، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • این هفته شلوغی برای دلار آمریکا بود، با تصمیم دیروز نرخ FOMC که با جلسات نرخ در ژاپن، بریتانیا و سوئیس دنبال شد.
  • پس از افزایش 75 بشکه ای دیروز از سوی فدرال رزرو، دلار به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر جهش کرد، اما از آن زمان پس از افزایش 50 واحدی بانک مرکزی انگلیس و افزایش 75 واحدی بانک ملی سوئیس، این افزایش را کاهش داد. پویایی EUR/USD همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است و USD/JPY پس از مداخله ژاپن در پی تصمیم بانک مرکزی ژاپن در مورد نرخ دیشب تحت تاثیر قرار گرفت. من دیروز این موضوع را بررسی کرده بودم و نسبت به تغییرات احتمالی هشدار دادم زیرا تورم ژاپن به بالاترین حد در 31 سال گذشته رسیده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

18 ساعت گذشته در بازارها بسیار شلوغ بوده و از نظر فنی هنوز تمام نشده است. مطمئناً، ممکن است قبلاً ندای جنگ طلبی از سوی بانک‌های مرکزی جهانی شنیده باشیم، اما در این مرحله اقدامات قیمتی همچنان روی آن موضوعات در حال اجراست و ما کاملاً نمی‌دانیم که شبکه چگونه خواهد بود.

مطمئناً حجم قابل توجهی از اطلاعات جدید تزریق شد و همین امر منجر به برخی حرکت های کلیدی بازار شده است. اما، این اقدام قیمت در روزهای آینده است که نشان می‌دهد کدام روندها ممکن است قدرت ماندگاری داشته باشند و کدام یک چشمک‌زدن سریع در ظرف هستند. شاید مهم‌تر از همه، معاملات ریسک دیروز درست پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی FOMC، چرخشی بدی به خود گرفت. سهام یک شبه به پایین ترین حد دو ماه اخیر رسیدند و اکنون در تلاش هستند تا سطح حمایت را بدست آورند.

با این حال، در دلار آمریکا، یک شکست بسیار شدید وجود داشت که حتی قبل از اعلامیه دیروز FOMC نشان داد، با ادامه آن که تا پایان دوره آسیایی و در یورو باز ادامه داشت. این نیز در همان زمان است که وزارت دارایی در ژاپن مداخله در USD/JPY را اعلام کرد، که بر روند صعودی USD پا گذاشت و باعث عقب نشینی شد، با حمایت در اطراف مقاومت قبلی.

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

پتانسیل پشتیبانی USD

شکست این هفته در دلار آمریکا قبلاً از چند حوزه کلیدی پاک شده است. افزایش مقاومت در حدود 110 وجود داشت که منجر به آزمایش دیگری از مقاومت در 110.24 شد که قبل از نشست FOMC شروع به تسلیم شدن کرد.

هر یک از آن نقاط مقاومت قبلی به پشتیبانی بالقوه تبدیل می‌شوند، و همچنین یک خط روند صعودی وجود دارد که قبلاً برای کمک به تنظیم مثلث صعودی که منجر به شکست 110.24 شد، استفاده می‌شد.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

در چند ماه گذشته من در مورد سناریوی برابری EUR/USD صحبت کرده ام. پس‌زمینه اساسی در سراسر اروپا بسیار منفی است و روند یورو/دلار در حال حاضر به خوبی ساخته شده است. و برابری یک سطح روانشناختی اصلی است که در حالت ایده آل باید قبل از اینکه فروشندگان بتوانند آن را پشت سر بگذارند، مبارزه کنند. و من بارها بیش از آنچه که بتوانم حساب کنم اشاره کرده ام، زمانی که یورو/دلار در سال 2002 با افزایش گسترده و مقبولیت جهانی ارز واحد در حال افزایش بود، برابری حدود شش ماه طول کشید تا در نهایت پشت سر گذاشت.

برابری تا حدودی در سطح روانشناختی نهایی است و در ماه ژوئیه شروع به بازگشت به بازی کرد. و تا ماه آگوست و اوایل سپتامبر، خم شده بود، اما کاملاً شکسته نشده بود، زیرا قیمت ها در اوایل این هفته بالاتر از نرخ برابری بودند.

اما، یک روایت نزولی ساختمانی نیز وجود داشت که شروع به آسیب‌پذیر نشان دادن آن پشتیبانی کرد و دیروز در طول FOMC سرانجام جای خود را گرفت.

دیروز شاهد بودیم که فروشندگان از پشتیبانی حمایت کردند تا جفت یورو/دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در 19 سال اخیر برسد.

نمودار چهار ساعته EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

اکنون که یک شکست حمایتی در EUR/USD وجود دارد و شکل گیری گوه در حال سقوط نامعتبر به نظر می رسد – سوال بزرگ این است که آیا فروشندگان فعال خواهند شد یا خیر. به نظر می رسد که در برای چنین مواردی باز است، اما ابتدا باید مقاومت پایین تر به بالا نشان داده شود تا توپ در ارتفاع های پایین-پایین و پایین-بالات تازه بچرخد.

از نمودار دو ساعته زیر، می‌توانیم برخی از دفاع فروشنده از دسته 0.9900 را ببینیم، که مقاومت کمی در نقطه قبلی حمایت کوتاه‌مدت نشان می‌دهد، که از حدود 0.9862-.9876 گرفته شده است. اگر گاوها بتوانند عقب‌نشینی عمیق‌تری داشته باشند، ناحیه 0.9950 همچنان برای تم‌های مقاومت پایین‌تر و بالا مورد توجه خواهد بود.

نمودار قیمت دو ساعته EUR/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

بانک انگلستان به تازگی نرخ بهره را 50 واحد افزایش داده است. GBP/USD از پایین ترین سطح 37 سال اخیر جهش کرده است، اما فروشندگان در اینجا بسیار فعال باقی مانده اند و مقاومت در حمایت قبلی را در اطراف منطقه 1.1350 حفظ کرده اند.

نمودار دو ساعته GBP/USD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CHF

من اغلب USD/CHF را لمس نمی کنم و چند دلیل برای آن وجود دارد. اما اخیراً، ارز در حال حرکت بوده است و امروز صبح بانک ملی سوئیس 75 بشکه در روز افزایش داد که باعث ایجاد نوساناتی شد که مورد علاقه من بود.

این افزایش نرخ وحشتناک “افزایش نرخ فروش” را در این ارز به همراه داشت، اما این امر قیمت را تا یک منطقه کلیدی مقاومت، از حدود 0.9800 به حدود 0.9850 رساند. نگه داشتن در اینجا می‌تواند درب را برای سناریوهای معکوس در برخی مواقع باز نگه دارد، اما اگر شاهد خلاصی بالاتر از سطح روانی 0.9900 باشیم، درب به سرعت برای تست برابری در آنجا نیز باز می‌شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار قیمت روزانه USD/CHF

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCHF در Tradingview

USD/JPY

من بزرگ را برای آخر ذخیره کرده ام…

من دیروز در مورد این موضوع صحبت کرده بودم، زیرا تصمیم بانک ژاپن برای نرخ گذاری پس از اینکه FOMC ظاهراً توسط بسیاری از رسانه های مالی نادیده گرفته شد. اما، در اوایل هفته، تورم ژاپن به بالاترین حد خود در 31 سال اخیر رسید و در حالی که در سطح نسبتاً ضعیفی در مقایسه با سایر نقاط جهان قرار داشت، این یک تغییر بزرگ برای کشور ژاپن است. و در حال حاضر مجموعه ای از داستان های احتیاطی از مشکلاتی وجود دارد که می تواند ناشی از نادیده گرفتن تورم توسط بانک های مرکزی باشد.

با این وجود، در جلسه دیشب BoJ، فرماندار کورودا گفت: “شما می توانید انتظار داشته باشید که برای حدود دو تا سه سال تغییری در دستورالعمل های آینده ما ایجاد نشود.”

این به طور گسترده به این معنی بود که BoJ قصد مداخله نخواهد داشت – و USD/JPY با جهش به بالاترین سطح جدید 24 ساله دیگر پاسخ داد و از سطح روانی 145 عبور کرد.

با این حال، این خیلی طول نکشید، زیرا چند ساعت بعد وزارت دارایی اعلام کرد که ژاپن برای اولین بار از سال 1998 با خرید ین و فروش دلار آمریکا مداخله خواهد کرد. عقب نشینی بزرگ در روند ین در جلسه اروپا که هنوز هم از زمان نوشتن این مقاله قیمت گذاری می شود.

نمودار چهار ساعته USD/JPY

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY حرکت رو به جلو

شاید مهم ترین بخش این پویایی این باشد که ما اکنون می دانیم که وزارت دارایی در کجا تلاش کرده است که یک خط در ماسه ترسیم کند، و من به سطح 145 به عنوان آن قیمت نگاه می کنم.

و چیز در مورد مداخلات – آنها همیشه “کار نمی کنند.” این یک نقطه خطرناک برای یک بانک مرکزی است، به خصوص زمانی که سفته بازان می دانند از چه چیزی می خواهند محافظت کنند. و، در این مرحله، با توجه به انتقال مثبت پشت USD/JPY، ژاپن تقریباً در تلاش است تا با جزر و مد جریان سرمایه مبارزه کند که به ندرت به نظر می رسد خوب عمل کند.

این به توضیح اینکه چرا قبلاً شاهد چنین جهش قوی در USD/JPY بوده‌ایم، کمک می‌کند، حتی در شرایطی که دولت ژاپن رویکردی را برای مقابله با آن آغاز کرده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت 30 دقیقه ای USD/JPY

image8.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

ین-قدرت

اگر شاهد یک معکوس قانونی در روند ین باشیم، ممکن است مراتع سبزتری دور از دلار آمریکا وجود داشته باشد، مانند EUR/JPY یا GBP/JPY – تمرکز آن مضامین ین در برابر ارزهایی که با بازدهی بالا حمایت نمی شوند. دلار آمریکا و به نوبه خود، به دنبال انتخاب نرخ های حمل پایین تر است که ممکن است سناریوهای ضعف ین را در ادامه جهش ها سرکوب کند.

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع