ین ژاپن در حالی که داده های تورم ارزش دلار آمریکا را پایین می آورد، ثابت می ماند. USD/JPY کمتر؟


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، CPI ایالات متحده، Crypto، FTX، PPI، نفت خام، طلا – نقاط صحبت

  • ین ژاپن پس از حرکت دلار آمریکا به سمت جنوب به طرز چشمگیری تقویت شد
  • CPI ایالات متحده باعث هجوم به سمت دارایی های رشد شد، با غوغای بازارهای سهام
  • اگر فدرال رزرو از پیاده روی عقب نشینی کند، آیا این بدان معناست که USD/JPY اوج دوره ای را تجربه کرده است؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن با کاهش ارزش دلار در سراسر جهان در یک افزایش ریسک در پی انتشار قیمت شاخص قیمت مصرف‌کننده پایین‌تر از حد انتظار، افزایش یافت. گرین بک تا کنون بهبودی اندکی در جلسه آسیایی داشته است.

CPI سرفصل 7.7 درصد سال به سال به جای 7.9 درصد پیش بینی و 8.2 درصد در گذشته بود در حالی که عدد اصلی 6.3 درصد در مقابل 6.5 درصد پیش بینی و 6.6 درصد قبل بود.

بازدهی اوراق خزانه داری پایین تر رفت و اسکناس 10 ساله به زیر 4 درصد سقوط کرد و به 3.8 درصد رسید. اوایل هفته بالای 4.20 درصد معامله شد.

به نظر می‌رسد که امیدواری‌ها به عقب‌نشینی بانک مرکزی ایالات متحده از افزایش‌های جدید بیشتر، با اظهار نظر چند سخنران فدرال رزرو پشتیبانی می‌شود.

روسای فدرال رزرو از بسیاری از مناطق نظرات خود را بیان کردند، از جمله پاتریک هارکر، لوری لوگان، مری دالی، لورتا مستر و استر جورج.

پیام کلی این بود که یک رویکرد اندازه‌گیری‌شده در آینده مناسب به نظر می‌رسد، اما شرایط مالی باید برای آینده قابل پیش‌بینی تنگ بماند.

بازارهای سهام در جلسه نقدی آمریکای شمالی رشد کردند، به طوری که داوجونز 3.70 درصد، S&P 500 5.54 درصد افزایش یافت و نزدک 100 با رشد شگفت انگیز 7.35 درصد. بازارهای آتی به شروع ثابت جمعه خود اشاره می کنند.

سهام APAC پیشتاز بودند و در سراسر مناطق در رنگ سبز غوطه ور هستند، با شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) با افزایش بیش از 7 درصدی در یک مرحله.

PPI ژاپنی با نتایج متفاوت در داده های امروزی در سطح بالایی باقی می ماند. رقم ماه به ماه اکتبر 0.6% به جای 0.7% پیش بینی شده بود. قرائت سال به سال 9.1% به جای 8.8% مورد انتظار و 9.7% قبل بود. این اختلاف با یک تجدید نظر رو به بالا نسبت به ماه های گذشته توضیح داده می شود.

بازارهای کریپتو در میان پس‌زمینه ریسک‌پذیری، علی‌رغم قتل عام پس از فروپاشی بورس دارایی‌های دیجیتال FTX در اوایل هفته، ثابت ماندند.

طلا بر ضعف دلار سرمایه گذاری کرد و یک شبه به 1760 دلار رسید و در بیشتر روز آسیا نزدیک به 1750 دلار شد.

نفت خام با توجه به حرکت در بازارهای دیگر کند بود و تنها افزایش‌های نهایی را به همراه داشت، به طوری که قرارداد آتی WTI بیش از 86.50 دلار آمریکا و قرارداد برنت به 94 دلار آمریکا چشم داشت.

با نگاهی به آینده، داده های تولید ناخالص داخلی، تجارت و تولید صنعتی بریتانیا از شاخص احساسات مصرف کننده ایالات متحده در دانشگاه میشیگان پیروی خواهد شد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY یک شبه به سمت خط روند صعودی فروخته شد، اما نتوانست زیر آن یا پایین‌ترین سطح 140.35 اواخر سپتامبر باقی بماند. این سطوح ممکن است به ارائه پشتیبانی ادامه دهند.

پایین تر، فروشندگان ممکن است مانعی در نقطه شکست 139.39 ببینند.

این کاهش بر اساس میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) به زیر کران پایین باند بولینگر ادامه یافت. اگر قیمت در داخل باند عقب نشینی کند و در آن بسته شود، ممکن است یک مکث در نزولی یا یک معکوس آشکار شود.

مقاومت می تواند در نقاط شکست 143.53، 145.11 و 145.47 یا در اوج اخیر 148.85 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع