ین ژاپن در جریان داده ها و یوان چین با احساسات نرم مبارزه می کند


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، USD/CNY، CNY/JPY، یوان – نقاط صحبت

  • USD/JPY علیرغم داده های اقتصادی مختلط به دنبال سطوح بالاتری است
  • تضعیف ین ممکن است پیامدهای گسترده تری برای منطقه داشته باشد
  • آنچه برای ین خوب است ممکن است برای یوان خوب باشد

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن پس از اینکه مجموعه ای از داده های بنیادی ترکیبی از خرده فروشی های قوی اما ارقام تولید صنعتی ناامیدکننده را نشان داد، به کاهش ارزش خود ادامه داد.

در همین حال، PMI چین ضعیف‌تر از حد انتظار بود.

تولید صنعتی ژاپن -1.6 درصد در مقابل -0.8 درصد انتظار ماه به ماه برای سپتامبر و 9.8 درصد سال به سال تا پایان سپتامبر بود که کمتر از پیش بینی 10.5 درصد بود.

خرده فروشی ماه به ماه در ژاپن در ماه سپتامبر به جای 0.8 درصد افزایش 1.1 درصدی را نشان داد که پیش بینی می شد افزایش 4.5 درصدی را نسبت به سال قبل به جای 4.1 درصدی پیش بینی کرده بود.

یکی از مولفه‌های بالقوه قابل توجه افزایش خرده‌فروشی را می‌توان به افزایش زیاد بازدیدکنندگان از ژاپن در ماه سپتامبر نسبت داد.

ارقام اولیه دولت ژاپن 206500 گردشگر را در آن ماه نشان می دهد در حالی که این رقم در ژانویه 17766 بوده است. افزایش ماه به ماه نسبتاً خطی بوده است.

افزایش فعالیت های توریستی همزمان با کاهش محدودیت های مربوط به کووید-19 است. این تسهیل شرایط برای سفر به ژاپن و داخل ژاپن کاملاً در تضاد با چین است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

PMI رسمی چین، نظرسنجی از مدیران خرید در شرکت‌های بزرگ چینی، درجه بدبینی را با امتیاز 49.2 برای ماه اکتبر از مدیران تولید در مقابل 49.8 پیش‌بینی شده نشان داد. شاخص غیر تولیدی در همان ماه روی 48.7 چاپ شد، که یک اشتباه بزرگ برای پیش بینی 50.1 بود.

به عنوان یک شاخص انتشار، 50 در چشم انداز اقتصادی خنثی، بالای 50 مثبت و زیر 50 منفی در نظر گرفته می شود.

چشم انداز غم انگیز ممکن است منعکس کننده باد مخالف ادامه سیاست کووید-19 در چین باشد.

فصل درآمد چین در حال پایان است و تاکنون، شرکت‌های چینی که گزارش داده‌اند، حدود یک چهارم تخمین‌ها را بهتر نشان می‌دهند، نیمی از آن را از دست داده‌اند، و بقیه در صف بوده‌اند.

چین بزرگترین شریک تجاری ژاپن است و حدود 22 درصد از واردات و صادرات ژاپن بین دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان انجام می شود.

به طور کلی، یوان چین در برابر ین افزایش یافته است و این در نهایت به چشم انداز اقتصادی ژاپن کمک خواهد کرد.

ین در اوایل این ماه قبل از مداخله بانک مرکزی ژاپن و فروش USD/JPY، در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان در 32 سال گذشته رسید و به 151.95 رسید.

در همان زمان، یوان چین در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است و این به نفع چین است زیرا آنها مازاد تجاری قابل توجهی با ایالات متحده دارند.

اگر USD/JPY بالاتر رود، مقامات چینی ممکن است اجازه دهند USD/CNY نیز در این جهت حرکت کنند.

USD/JPY/ USD/CNY، USD/CNH، CNY/JPY، CNH/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع