گاو نر با چالشی پیش روی داده های PCE ایالات متحده روبرو است


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشتر بخوانید: تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: AUD/USD، EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

قیمت طلا دیروز کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در حدود 1817 دلار در جلسه آمریکا رسید. خرید یک شبه فلز گرانبها را به سمت دسته 1825 دلاری سوق داد، در حالی که باز اروپا کاهش بیشتر را تسهیل کرد (در زمان نگارش مقاله با قیمت 1820 دلار معامله شد).

گاوهای نر طلا در حال حاضر در حاشیه باقی مانده اند و دلار هر گونه حرکت صعودی را کنترل می کند. با وجود افزایش بیشتر نرخ ها و بالاترین نرخ بالاتر از سوی فدرال رزرو ایالات متحده که عمدتاً توسط فعالان بازار قیمت گذاری شده است، شاخص دلار به طور شگفت انگیزی به روند صعودی خود ادامه داده است. به نظر می رسد طلا به یک کاتالیزور نیاز دارد اگر بخواهیم شاهد پایداری جهش صعودی در این مرحله باشیم، زیرا شاهد تلاش های مکرر برای افزایش صعودی در این هفته بودیم که به دلیل تقویت دلار متوقف شد.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – پوندضعیف ترین – AUD

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: FinancialJuice

بعداً امروز ما مجموعه‌ای از اطلاعات منتشر شده در ایالات متحده و چند سیاست‌گذار فدرال رزرو را داریم که صحبت می‌کنند. این نوید خوبی برای قیمت طلا نیست، زیرا دیروز تعداد بازبینی شده PCE و داده های شغلی مثبت حاکی از تداوم قدرت در اقتصاد ایالات متحده است که می تواند توسط عدد نهایی احساسات مصرف کننده میشیگان تایید شود. نکته کلیدی در داده‌های PCE (میزان تورم ترجیحی فدرال رزرو) با پیش‌بینی چاپ 4.3 درصد است. اگر طلای چاپ بالاتری داشته باشیم، می‌توانیم با چالش بیشتری روبرو شویم و پایین‌ترین قیمت هفتگی را در 1817 دلار دوباره آزمایش کنیم و احتمالاً به سمت دسته 1800 دلاری برویم.

image2.pngimage3.pngimage4.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

از منظر فنی، طلا در مسیر چهارمین روز متوالی زیان خود قرار دارد. با این حال، RSI در حال نزدیک شدن به قلمرو فروش بیش از حد است و به نظر می رسد حرکت نزولی در حال کاهش است، زیرا شمع doji دیروز به احتمال بازگشت اشاره کرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

اگر بخواهیم روند صعودی بیشتری را مشاهده کنیم، در حالی که مقاومت فوری در روز به ترتیب در 1825 دلار و 1830 دلار است، به یک شمع روزانه بالاتر از بالاترین قیمت دیروز در 1834 دلار بسته می شود. از طرف دیگر، یک فشار پایین تر ممکن است در پایین ترین سطح هفتگی 1817 دلار و پایین تر از علامت روانی کلیدی 1800 دلار مقاومت پیدا کند.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 24 فوریه 2023

رابط کاربری گرافیکی، نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساسات مشتری IG

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در XAU/USD LONG هستند و 74 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران طولانی هستند نشان می‌دهد که XAU/USD ممکن است سقوط کند.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع