چشم انداز دلار آمریکا با افزایش بازده اوراق قرضه پس از داده های PCE صعودی تر می شود


چشم انداز دلار آمریکا: صعودی

  • این دلار آمریکاهمانطور که با شاخص DXY اندازه گیری شد، هفته را در بهترین سطح خود از اوایل ژانویه به پایان می رساند و به پایان می رساند.
  • افزایش نرخ ارز ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دنبال افزایش بیش از حد انتظار است. PCE نتایج
  • داده های ISM در روزهای آینده مورد توجه قرار خواهند گرفت، اما DXY با حرکت صعودی قوی وارد هفته جدید می شود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: یورو/دلار آمریکا با حفظ دست بالا دلار آمریکا کاهش یافت، طلا نمی تواند بلوز را رها کند

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری می‌شود، در هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و به بهترین قیمت پایانی خود از ژانویه (~ 105.2) رسید که با افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده حمایت شد. حرکت اخیر در فضای درآمد ثابت ناشی از قیمت‌گذاری مجدد مسیر انقباض فدرال رزرو در پاسخ به مجموعه‌ای از گزارش‌های اقتصادی داغ‌تر از حد انتظار بوده است.

داده‌های قوی بازار کار، در هماهنگی با فشارهای مداوم افزایش قیمت، انتظارات را برای نرخ پایانی فدرال رزرو افزایش داده و آن را به 5.39 درصد در زمان نوشتن این مقاله رسانده است، رقمی که حاکی از حدود سه افزایش 25 واحد پایه اضافی در طول تابستان است.

اوج بالاتر هزینه های استقراض که توسط وال استریت پیش بینی شده است، بازدهی خزانه داری را در سراسر منحنی تقویت کرده است، به ویژه آنهایی که در انتهای بازار قرار دارند، و نرخ 2 ساله را به بالاترین قیمت چرخه جدید بالای 4.82 درصد رسانده است، سطحی که از سال 2007 مشاهده نشده است. کاتالیزور صعودی برای دلار آمریکا

نمودار بازده ضمنی آتی صندوق های فدرال رزرو 2023

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

پویایی فعلی به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. در واقع، اعداد PCE ژانویه منتشر شده در روز جمعه، که شتاب غیرمنتظره‌ای را در شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو نشان می‌داد، نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران چاره‌ای جز حفظ موضع تهاجمی برای مدت طولانی‌تر نخواهند داشت، و چرخش سیاست پولی را به‌طور نامحدود به تأخیر می‌اندازند (Core PCE در در 4.7 درصد سالانه در مقابل 4.3 درصد سالانه مورد انتظار).

image2.png

منبع: تقویم DailyFX

به طور کلی، به نظر می رسد که ستارگان برای تداوم انگیزه صعودی دلار آمریکا که از ابتدای ماه مشاهده شده است، همسو هستند، به خصوص اگر داده های دریافتی همچنان به انعطاف پذیری شدید اقتصادی اشاره کند.

در فوریه هفته آینده هنگامی که مؤسسه مدیریت عرضه گزارش‌های PMI تولید و خدمات PMI را منتشر می‌کند، بینش بیشتری در مورد چگونگی تکامل فعالیت‌های تجاری خواهیم داشت، بنابراین معامله‌گران باید هر دو نظرسنجی را از نزدیک تماشا کنند. با این حال، هر گونه قدرت اقتصادی در آمارهای کلان برای دلار آمریکا مثبت خواهد بود، در حالی که ضعف باید پیشرفت آن را کند کند و سودهای آتی را محدود کند.

از نظر تحلیل تکنیکال، شاخص DXY مقاومت کلیدی نزدیک به 104.70 را تا آخر هفته کاهش داد و چشم‌انداز کوتاه‌مدت سازنده آن را تقویت کرد.

در هر صورت، با حرکت صعودی در سمت خود، دلار آمریکا می تواند در مسیر آزمایش مجدد بالاترین سطح سال 2023 در جلسات آینده باشد. در حوالی آن اوج، واکنش بازار کلید خواهد بود، اما یک شکست از بالا می‌تواند زمینه را برای افزایش سرعت به سمت 106.18، یعنی اصلاح فیب 38.2 درصدی اصلاح سپتامبر 2022/فوریه 2023، فراهم کند. در مقابل، یک رد نزولی می تواند به تثبیت اقدام قیمت و کاهش احتمالی به سمت 104.70 منجر شود.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

نمودار فنی شاخص دلار آمریکا (DXY).

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار شاخص دلار آمریکا با استفاده از TradingView تهیه شده است

نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست مشارکتی





منبع