پیش از گزارش مشاغل کلیدی ایالات متحده، دیوانگی سوداگرانه در خطر است


چشم انداز هفته آینده بازار سهام: نزولی تا خنثی

  • S&P 500 و نزدک 100 با وجود افزایش بازدهی خزانه داری، هفته را بالاتر می بندد
  • شاهین فدرال رزرو سیاست های پولی چشم انداز همچنان یک ریسک کلیدی برای سهام است
  • شهادت پاول در مقابل کنگره و گزارش اشتغال در ماه فوریه ایالات متحده در هفته آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: USD/JPY چشم انداز صعودی را حفظ می کند، اصول اساسی ین ژاپن را تضعیف می کند

بازده اوراق قرضه ایالات متحده با وجود عقب نشینی متوسط ​​در روز جمعه، افزایش اخیر خود را در هفته گذشته افزایش داد و در اکثر سررسیدها در بحبوحه قیمت گذاری مجدد چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو در پی انتشار آمارهای اقتصادی داغتر از حد انتظار افزایش یافت. در یک نقطه در روز پنجشنبه، کل منحنی خزانه داری به بالای 4.0 درصد رسید انتظارات برای FOMCنرخ پایانه به سمت بالا رفت و معامله گران شروع به آماده شدن برای یک رژیم نرخ بهره “بالا به مدت طولانی تر”. در پاسخ به تورم چسبنده

در مقابل، هر دو S&P 500 و Nasdaq 100 موفق شدند هفته را با افزایشی حدود 1.9% و 2.6% به ترتیب به پایان برسانند، از نوسانات در فضای درآمد ثابت و سرمایه گذاران شگفت انگیزی که پیش بینی کرده بودند عملکرد ضعیف تری به دلیل ترس های فدرال رزرو پیش بینی شده بود، به پایان برسند.

با این حال، قدرت در بازارهای سهام می تواند در اوایل هفته آینده، قبل از انتشار یک گزارش کلان کلیدی ایالات متحده در روز جمعه، 10 مارس، معکوس شود: گزارش اشتغال فوریه ایالات متحده شهادت شش ماهه پاول، رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره نیز می تواند احساسات مثبت را در صورتی که او لحن قاطعی را به دنبال آخرین رشته اعداد کلان قوی بپذیرد، ایجاد کند.

نمودار بازدهی صندوق های سرمایه گذاری فدرال رزرو در سال 2023 و بازده خزانه داری ایالات متحده

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

معامله گران ممکن است وسوسه شوند که شروع به پیرایش کنند قرار گرفتن در معرض دارایی های ریسک و در روزهای آینده در حاشیه بمانید تا از وارد شدن به آن جلوگیری کنید “لفاظی شاهین” یا مهمتر از آن الف “نقطه داده هاوکیش” این می تواند تأییدی باشد که اقتصاد ایالات متحده به طور قابل توجهی خوب است و احتمالاً به انقباضات پولی بیشتری نیاز دارد. این سناریو می‌تواند منجر به فروش در وال استریت شود و S&P 500 و Nasdaq 100 را در کوتاه مدت به سمت نزول سوق دهد.

پیش بینی می شود که کارفرمایان ایالات متحده با تمرکز بر نظرسنجی دریافتی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)، پس از استخدام 517،000 نفر در ژانویه، 200000 کارگر در ماه گذشته اضافه کنند. با این وجود، ادعاهای کم مداوم بیکاری در هفته‌های اخیر، همراه با بازگشت قوی در شاخص اشتغال خدمات ISM، نشان می‌دهد که داده‌های بازار کار می‌تواند از برآوردهای اجماع فراتر رود.

انتظارات گزارش اشتغال ایالات متحده

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

یکی دیگر از گزارش‌های داغ NFP این خطر را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو در نهایت برای کند کردن اقتصاد تلاش بیشتری خواهد کرد تا از افزایش رشد دستمزدها و فشارهای تقاضا برای تشدید نیروهای تورمی که نشانه‌های آزمایشی از به دست آوردن مجدد شتاب را نشان می‌دهند، جلوگیری کند. این بدان معناست که سیاستگذاران می‌توانند بار دیگر افزایش‌های اولیه را آغاز کنند، در حالی که به طور همزمان نرخ اوج بالاتری را در حدود 6.0 درصد نشان می‌دهند. بدیهی است که این یک نتیجه منفی برای بازار سهام خواهد بود که می تواند در کوتاه مدت ارزش سهام را تضعیف کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -14٪ 7% -5٪
هفتگی -11٪ 12% -1٪

تحلیل فنی نزدک 100

Nasdaq 100 پس از یافتن پشتیبانی فنی و بازگشت به میانگین متحرک ساده 200 روزه خود، شارژ بیشتری را تجربه کرد و گاوها اکنون به مقاومت کوتاه مدت خط روند نزدیک به 12400 چشم دوخته اند. اگر معامله گران موفق شوند در جلسات آتی شاخص فناوری را به بالای این مانع برسانند، بهره خرید می تواند شتاب بیشتری بگیرد و راه را برای حرکت به سمت 12,675 و به دنبال آن 12,870 هموار کند، یعنی اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی رکود نوامبر 2021/اکتبر 2022. از سوی دیگر، اگر فروشندگان کنترل قاطع بازار را دوباره به دست آورند و باعث بازگشت نزولی شوند، حمایت اولیه در 11900/11820 ظاهر می شود. اگر این منطقه از بین برود، خرس‌ها می‌توانند به 11655 حمله کنند، یعنی 50% اصلاح فیب در رالی اکتبر 2022/فوریه 2023.

نمودار فنی نزدک 100

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView تهیه شد

نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست برای DailyFX





منبع