نوسانات ممکن است در سرتاسر بازارها دچار شکاف دامنه شود، اما روندها ممکن است کوتاه مدت باشند


نوسانات ممکن است در سرتاسر بازارها دچار شکاف دامنه شود، اما روندها ممکن است کوتاه مدت باشند

با ورود به سه ماهه دوم، محیط کلان بازارهای مالی با تورم سرسختانه بالا و بحران بانکی در حال تحول مشخص می شود. آیا نوسانات به تکامل خود ادامه خواهند داد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در حالی که جدا هستند، با هم مرتبط هستند. شرایط پولی بسیار سست دوران همه گیری شرایطی را ایجاد کرد که مقدار زیادی از ظرفیت مازاد نقدینگی را امکان پذیر می کرد. این منجر به ایجاد فشارهای قیمتی و در دسترس بودن بیش از حد سرمایه شد که ریسک پذیری را ممکن کرد که در غیر این صورت توسط بازار به چالش کشیده می شد.

مشکل تورم به خوبی مستند شده است، اما بحران بانکی در حال آشکار شدن باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد عملکرد برخی از موسسات شده است. بانک هایی که تاکنون شکست خورده اند به دو دلیل متفاوت این کار را انجام داده اند. اولین مورد سوءمدیریت ترازنامه آنهاست که شاهد عدم تطابق در دارایی ها و بدهی ها بود. بانک Silvergate، SVB Financial and Signature Bank می توانند در این دسته باشند. دوم، ترازنامه‌های ضعیفی است که با سخت‌تر شدن شرایط مالی برای سخت‌تر شدن و گران‌تر شدن سرمایه، آشکار می‌شوند. Credit Suisse و Republic Bank می توانند از این دسته باشند.

اینکه چه تعداد فروپاشی قریب الوقوع دیگر ممکن است وجود داشته باشد، «ناشناخته شناخته شده» بزرگ است. با مشاهده شاخص های سهام و FX، به نظر می رسد روندهای طولانی و طولانی که در دوران همه گیری حاکم بود در حال حاضر به پایان رسیده است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

فارکس برای مبتدیان

با این حال، نوسانات بالا از این عدم قطعیت را می توان در چندین کلاس دارایی مشاهده کرد. این سناریو شاهد بوده است که محدوده‌ها در طول زمان ساخته می‌شوند و اغلب قبل از ایجاد یک محدوده جدید یا تا کردن مجدد در محدوده قبلی، به یک طرف می‌شکنند.

در این نوع از شرایط معاملاتی، شکست های کاذب می تواند یک فرصت ایجاد کند. این نوع تجارت نیاز به مدیریت ریسک قوی دارد و عموماً با اندازه‌های موقعیت کوچکتر و پارامترهای توقف ضرر گسترده‌تر مشخص می‌شود تا زمانی که بازارها محدوده را می‌شکنند، نوسانات بیش از حد ایجاد شود.

نمونه ای از این نوع بازارها طلا است. تقریباً 3 سال است که در محدوده وسیعی از 1615 تا 2075 بوده است. آن به زیر خط روند صعودی شکست و سپس به زیر سطح پایین قبلی محدوده در 1677 شکست. در سپتامبر سال گذشته، قبل از اینکه دوباره به محدوده بازگردد، به پایین ترین سطح خود در 1615 رسید.

معامله این قیمت دشوار است زیرا بسیاری از استاپ ضررها به سمت نزول کاهش یافتند و مشخص نبود که آیا محدوده جدیدی در حال ایجاد است یا خیر.

با نگاهی به سمت بالا، قله 2075 در آگوست 2020 در رالی مارس 2022 قابل کسوف نبود.

قیمت فعلی به سمت آن بالا می رود و این ممکن است یک فرصت باشد. در صورت فروش در نزدیکی قله های قبلی. اندازه موقعیت کوچک ممکن است در صورت شکست کاذب، سطح توقف ضرر بالاتری را ایجاد کند.

البته لازم به ذکر است که عملکرد گذشته نشان دهنده نتایج آتی نیست.

نمودار طلایی

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع