نفت WTI تحت فشار زیر 80 دلار در هر بشکه باقی می ماند


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: اهمیت نقدینگی در معاملات فارکس

WTI چشم انداز بنیادی

نفت خام در نشست آسیایی حدود 2.5 درصد کاهش یافت زیرا بازارها از افزایش موارد ابتلا به کووید در پی کاهش سیاست‌های چین برای کووید صفر می‌ترسند. نشست اروپا با جهش اندک از پایین ترین سطح نشست آسیایی در حدود 76.78 دلار در هر بشکه به حدود 77.80 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش سیاست‌های کووید صفر توسط چین باعث شد که قیمت نفت طی چند هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما افزایش اخیر موارد باعث افزایش نگرانی در سطح جهانی شده است. ترس این است که کووید یک بار دیگر شروع به گسترش کند، زیرا کشورهای خاصی قبلاً شرایط ویژه ای را برای مسافران چینی اعلام کرده اند. کشورهایی مانند ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، هند، مالزی و ایتالیا اقدامات متفاوتی را برای مسافران چینی از جمله تست‌های منفی کووید اعلام کرده‌اند و کشورهای دیگر همچنان در مورد کنترل‌های بالقوه بحث می‌کنند. این امر عدم اطمینان بیشتری را در مورد پتانسیل بهبود تقاضای چین برای WTI تا سال 2023 ایجاد کرده است که بر قیمت نفت تأثیر می گذارد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

ولادیمیر پوتین سقف قیمتی 60 دلاری برای عرضه نفت روسیه به کشورهای گروه 7 و اتحادیه اروپا را اعلام کرد. من انتظار داشتم که به دلیل خطر کاهش عرضه و تقاضای ثابت، کمی جهش قیمت نفت را پس از اعلام این خبر ببینم. کرملین تایید کرد که روسیه درباره سقف قیمت با اوپک پلاس مشورت نکرده است.

با نگاهی به آینده به بقیه روز، ما مجموعه ای از داده های نفت خام EIA را داریم. این داده ها ممکن است مقداری نوسانات را افزایش دهند و اجماع در حال حاضر شاهد کاهش حدود 1.52 میلیون بشکه ای است. کاهش موجودی انبارها می تواند شاهد جهش قیمت نفت باشد و آن را به سمت 80 دلار در هر بشکه سوق دهد.

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

از منظر فنی، WTI برای سومین روز متوالی از دست دادن خود در مسیر است. علامت 80 دلار در هر بشکه همچنان یک سطح کلیدی باقی می‌ماند، در حالی که شاخص MA 50 روزه در حدود 81.39 دلار در هر بشکه است که می‌تواند در صورت افزایش قیمت، مقاومت ایجاد کند. اقدام قیمت از زمان چاپ پایین‌ترین سطح YTD خود در 9 دسامبر به چاپ اوج‌ها و پایین‌های بالاتر ادامه می‌دهد. یک شمع روزانه زیر 74.38 دلار برای باطل کردن روند صعودی لازم است و با توجه به نقدینگی ناچیز، من فکر نمی‌کنم این اتفاق قبل از آخر هفته رخ دهد.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 29 دسامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر روی نفت خام لانگ هستند و 66 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران طولانی مدت هستند نشان می دهد که نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع