طلا (XAU/USD) نزدیک به بالاترین حد یک هفته ای تثبیت می شود، شکست گوه قریب الوقوع است؟


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

خوانده شده ترین: اخبار فوری USD: اعتماد مصرف کننده تخمین ها را برای دسامبر شکست داد، DXY Edges پایین تر

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

طلا صبح امروز پس از کاهش روز گذشته از بالاترین سطح یک هفته اخیر، جهش کرد. این فلز گرانبها در ساختار الگوی گوه ای باقی می ماند که به عنوان مقاومت عمل می کرد در حالی که شاخص دلار آمریکا به کاهش خود ادامه داد.

شاخص دلار به روند فصلی زیان خود در ماه دسامبر ادامه داده است زیرا دلار به بهبودی در سال جدید چشم دوخته است. دلار آمریکا در ژانویه قوی بوده است و در هر یک از 4 سال گذشته افزایش یافته است. روز چهارشنبه شاهد بودیم که شاخص برخی از خریداران را نزدیک به پایین‌ترین حد هفتگی خود جذب کرد، زیرا اعتماد مصرف‌کننده CB ایالات متحده پیش‌بینی‌ها را شکست داد، در حالی که کاهش فروش خانه موجود در ایالات متحده باعث افزایش بیشتر شد. خزانه‌داری‌های آمریکا همچنان به عقب‌نشینی خود ادامه می‌دهند و قیمت طلا را حفظ می‌کنند و قیمت طلا را محدود می‌کنند، زیرا بازارها تغییر سیاست BoJ و همچنین آمادگی چین برای محرک‌های بیشتر را هضم می‌کنند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

به نظر می رسد طلا در ادامه روند صعودی خود برای بقیه سال 2022 با توجه به شرایط فنی نیز روند صعودی خود را ادامه دهد. ما برخی از اطلاعات منتشر شده را به سمت سال جدید داریم که قرار است قبل از پایان هفته منتشر شود. بازارها ممکن است با افزایش نوسانات مواجه شوند، اما من معتقد نیستم که هیچ یک از این رویدادها با تداوم روند افزایشی، تأثیری اساسی بر قیمت طلا داشته باشد. تنها سوال من این است که آیا گاوهای نر طلا می توانند قبل از سال نو روند صعودی را تسهیل کنند؟ با توجه به عملکرد دلار آمریکا در ژانویه (از لحاظ تاریخی) ما احتمالاً شاهد بازگشت ارزهای دلاری خواهیم بود که می تواند شاهد شروع این فلز گرانبها در سال 2023 باشیم.

image1.pngرابط کاربری گرافیکی، متن، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

از منظر فنی، گلد دیروز یک شمع ستاره تیرانداز را در بالای کانال گوه چاپ کرد که به نزولی بیشتر اشاره دارد. حمایت بیشتر از این روایت، اقدام اخیر قیمت است، که نتوانست یک بالاترین بالاتر را در طول صعود روز سه شنبه ایجاد کند. عوامل بنیادی همچنان به حمایت از شکست صعودی ادامه می‌دهند، در حالی که تداوم تثبیت بالای مرز 1800 دلار احتمالاً به گاوها اعتماد بیشتری می‌دهد و 1850 دلار ناحیه مقاومت قابل توجه بعدی را کنترل می‌کند.

از طرف دیگر، یک فشار پایین‌تر از اینجا، پشتیبانی 1800 دلاری را با بسته شدن شمع روزانه در زیر باز کردن مجدد خط روند صعودی و همچنین MA 200 روزه، وارد بازی می‌کند. روزهای کلیدی برای طلا در پیش است، و بدون شک جالب خواهد بود که ببینیم آیا تا سال جدید بالاتر خواهیم رفت یا محدود به الگوی گوه خواهیم بود.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 22 دسامبر 2022

رابط کاربری گرافیکی، نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در XAU/USD LONG هستند و 65 درصد معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران طولانی هستند نشان می‌دهد که XAU/USD ممکن است سقوط کند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع