طلا در بحبوحه جو محتاطانه بازار بالای 1800 دلار تثبیت شد


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

خوانده شده ترین: 3 تم برتر FX برای سال 2023: USD، JPY، یورو

طلا (XAU/USD) پس زمینه اساسی

طلا به کاهش خود در تجارت اروپا ادامه داد تا سطح روانی 1800 دلار را دوباره آزمایش کند. با توجه به کاهش شاخص دلار آمریکا و عقب نشینی بازدهی خزانه داری آمریکا، ادامه افت فلزات گرانبها در صبح امروز تعجب آور بود. دیروز شاهد افزایش قیمت طلا در حدود 1833 دلار بودیم قبل از اینکه افزایش شاخص دلار همراه با موانع فنی قیمت را به سمت سطح 1814 دلار کاهش داد.

تحولات خارج از چین می تواند تا حدودی عامل اصلی کاهش مداوم قیمت طلا باشد. چین که یکی از بزرگترین خریداران کالا در جهان است، اخیراً بسیاری از پروتکل‌های کووید را کاهش داده و این امید را ایجاد کرده است که با برداشته شدن محدودیت‌های بیشتر، تقاضا برای کالاها افزایش یابد. با این حال، خوش بینی بازار در سراسر چین در 24 ساعت گذشته ضربه خورده است، زیرا شایعاتی مبنی بر اینکه ایالات متحده و سایر کشورها در حال بررسی ممنوعیت سفر برای مسافران چینی هستند، شروع شد. این امر همراه با افزایش تعداد موارد، بازارها را در مورد بهبود بالقوه اقتصاد چین در سال 2023 در معرض خطر قرار داده است.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

به نظر می رسد بازارها در شرایط محتاطانه ای قرار دارند و بدون هیچ کاتالیزور مشخصی، هر شانسی وجود دارد که طلا برای حفظ هر حرکتی در هر جهت تلاش کند. با نگاهی به آینده، تنها بخش قابل توجهی از داده های موجود، فروش مسکن در ایالات متحده برای ماه نوامبر است. من شک دارم که انتشار داده ها تاثیر قابل توجهی در فشار دادن طلا به هر جهت برای حرکت پایدار به خصوص در دوره ای با نقدینگی ضعیف داشته باشد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

از منظر فنی، طلا قبل از اینکه سطح روانی 1800 دلار را دوباره آزمایش کند، بالای کانال گوه را دوباره آزمایش کرد. اقدام قیمت برای چاپ بالا و پایین‌های بالاتر ادامه می‌یابد و روند صعودی را حفظ می‌کند. با این حال، با توجه به نقدینگی ضعیف و کمبود کاتالیزورها، شکست الگوی گوه ممکن است با نزدیک شدن به سال جدید مبهم باقی بماند.

پشتیبانی فوری روی 1800 دلار است، با بسته شدن شمع روزانه زیر سطح 1795 دلار، به طور بالقوه بازآزمایی مجدد MA 200 روزه در دسته 1782 دلاری است. حرکت به سمت صعودی باید قبل از نزدیک شدن به بالای الگوی گوه، مقاومت را در 1815 دلار و 1825 دلار حرکت دهد.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 28 دسامبر 2022

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروشی در حال حاضر LONG در XAU/USD هستند و 72 درصد از معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران طولانی هستند نشان می‌دهد که XAU/USD ممکن است سقوط کند.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع