ضعف USD برای پیشرفت در حالی که فدرال رزرو از تعهد Hawkish صرف نظر می کند


ضعف دلار آمریکا برای پیشرفت در حالی که فدرال رزرو از تعهدات هاوکیش کنار می رود

پس از فروش شدید در اواخر سال گذشته و اوایل سال 2023، دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری شد، در فوریه بهبودی قوی را تجربه کرد، که با توجه به گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده داغتر از حد انتظار، از جمله داده‌های بازار کار و CPI تقویت شد.

استخدام قوی کسب و کار، همراه با فشارهای تورمی بالا، معامله گران را به این تصور سوق داد که فدرال رزرو باید هزینه های استقراض را با شدت بیشتری افزایش دهد تا تورم را به هدف بلندمدت 2.0 درصد در افق پیش بینی بازگرداند، دیدگاهی که بعداً توسط مرکز جنگ طلب تقویت شد. تفسیر بانک

در این زمینه، انتظارات برای نرخ پایانه FOMC افزایش یافت و در اوایل ماه مارس در بالاترین حد خود به 5.7 درصد رسید. این بازدهی خزانه داری تقویت شده در سراسر منحنی، به ویژه در بازده های کوتاه مدت، راه را برای صعود شاخص DXY به بهترین سطح خود در سال، فقط با یک لمس پایین تر از دسته 106.00 هموار می کند.

با این حال، حرکت صعودی در بازدهی و دلار در واکنش به آشفتگی بخش بانکی که شاهد سقوط دو بانک متوسط ​​در عرض دو روز از یکدیگر بود، به سرعت سقوط کرد. در حالی که دلایل عجیبی برای شکست آنها وجود داشت، چرخه پیاده روی سریع و خشمگین فدرال رزرو نیز تا حدودی مسئولیت دارد.

این مقاله بر روی چشم انداز بنیادی دلار آمریکا تمرکز دارد. اگر می خواهید در مورد آن بیاموزید دلار آمریکاتحلیل عملی چشم انداز فنی/قیمت، راهنمای کامل فصلنامه DailyFX را با کلیک روی لینک زیر دانلود کنید. رایگان است!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار 1: بازده ضمنی آتی صندوق های فدرال رزرو، بازدهی خزانه داری 2 و 10 ساله و شاخص DXY

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView، تهیه شده توسط دیگو کولمن

در میان آشفتگی بخش بانکی، فدرال رزرو موضع محتاطانه ای اتخاذ می کند

برای محافظت از ثبات مالی، FOMC در نشست ماه مارس خود موضعی کمتر تهاجمی را پذیرفت، با عقب‌نشینی از قول‌ها/لفاظی‌های جنگ‌طلبانه و تقریباً همان مسیری را که سه ماه پیش در خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی دسامبر پیش‌بینی شده بود، علی‌رغم ریسک‌های تورمی صعودی، پیش‌بینی کرد.

مواضع محتاطانه فدرال رزرو نشان می دهد که سیاست گذاران ممکن است متقاعد شوند که نرخ های بهره در حال حاضر به دنبال تحولات اخیر بخش بانکی و با توجه به تأثیر نامطلوب آن بر شرایط اعتباری گسترده تر، در محدوده محدودی هستند. این به معنای یک محور کامل سیاست پولی نیست، اما اولین گام در این مسیر است.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

با رشد ریسک های رکود اقتصادی، محور سیاست پولی ظاهر می شود

با پایان یافتن کمپین فشرده فدرال رزرو و معامله گران برای اولین کاهش نرخ بهره در بحبوحه کاهش فعالیت های اقتصادی، دلار آمریکا احتمالاً سه ماهه دوم چالش برانگیزی را در برابر همتایان اصلی خود خواهد داشت، به خصوص اگر احساسات به صورت مادی بهبود یابد. این به این معنی است که ضررهای بیشتری ممکن است برای دلار آمریکا در پیش باشد.

با این حال، یک ریسک کلیدی برای سناریوی نزولی وجود دارد: تلاطم بیشتر بازار. اگر استرس بانکی تشدید شود و منجر به نوعی آرماگدون مالی شود، دلار آمریکا می تواند به دلیل جذابیت پناهگاه امن خود، درخشش و رهبری را در فضای FX به دست آورد، اما این سناریوی اصلی نیست.

رویدادهای اخیر نشان داده است که فدرال رزرو به همراه سایر مقامات ایالات متحده اجازه نمی دهد که ریسک های سیستمی افزایش یابد، اما در اولین نشانه های مشکل برای تقویت سیستم مالی وارد عمل خواهد شد. با وجود این پشتیبان، هر گونه حملات ریسک گریزی و تقویت دلار آمریکا می تواند کوتاه مدت باشد.





منبع