دلار استرالیا پس از افزایش RBA افزایش یافت. آیا AUD/USD سطح بالاتری پیدا می کند؟


دلار استرالیا، AUD/USD، RBA، CPI، فدرال رزرو، ECB، BoE – نکات صحبت

  • این دلار استرالیا توسط تقویت شد نرخ RBA پیاده روی
  • افزایش 25 واحد پایه، نرخ نقدی 3.85 درصدی را به بالاترین میزان از سال 2012 تبدیل کرده است
  • CPI دشمن شماره 1 است AUD/USD اوج گرفتن؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا پس از اینکه RBA سیاست پولی خود را به دنبال توقف در ماه گذشته تشدید کرد، بیش از 67 سنت افزایش یافت. افزایش 25 واحدی، نرخ نقدی را به 3.85 درصد رساند.

در بیانیه همراه در مورد سیاست های پولی، بانک گفت: «ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز باشد، اما این بستگی به چگونگی تحول اقتصاد و تورم دارد.»

آنها بازار کار فشرده و شروع به افزایش دستمزدها را برجسته کردند.

داده‌های خرده‌فروشی و تجارت استرالیا در این هفته منتشر می‌شود و سپس ارقام تاییدیه‌های ساختمان در هفته آینده منتشر خواهد شد. شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی بانک (ESI) در نمودار زیر به سمت یک ضربه احتمالی برای AUD متمایل است.

image1.png

اطلاعات: بلومبرگ

قبل از جلسه، بازارهای نرخ بهره با احتمال پنجاه و پنجاه درصد افزایش ۲۵ واحد پایه در اواخر سال جاری قیمت گذاری می کردند. حالا که رسیده است، بازار در حال تنظیم مجدد و هضم لحن بیانیه است. واکنش در AUD/USD ناگهانی تر بوده است.

به نظر می‌رسد که ارقام تورم هفته گذشته برخی از نگرانی‌ها را برانگیخت، زیرا شاخص کل شاخص کل شاخص مصرف کننده 7.0 درصد کمی از پیش‌بینی‌های سالانه 6.9 درصدی تا پایان ماه مارس پیش‌بینی کرده بود و در مقابل 7.8 درصد قبلی قرار داشت.

معیار ترجیحی RBA برای میانگین CPI کاهش یافته، 6.6 درصد سال به سال برای مدت مشابه به جای برآوردهای 6.7 درصد و 6.9 درصد قبلی بود.

رقم اصلی CPI بالاتر از هدف تورم 2 تا 3 درصدی RBA از سه ماهه دوم سال 2021 بوده است در حالی که میانگین کاهش یافته بالاتر از هدف از سه ماهه اول سال 2022 بوده است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

RBA تا می 2022 شروع به افزایش نرخ نقدی نکرد. ممکن است در این قسمت کاستی‌های معیار کاهش یافته نشان داده شده باشد.

این گیج تورم تعدیل شده به وسط 70 درصد از سبد اصلی شاخص قیمت مصرف کننده نگاه می کند. یعنی 15 درصد سبد که بیشترین و کمترین رشد را داشته را حذف می کند.

این رویکرد متقارن به این معنی است که اگر یک طرف سبد شاهد تغییرات قیمتی بسیار شدیدتر باشد، طرف دیگر سبد که حذف شده است لزوماً به طور مساوی آن را جبران نمی کند.

هنگامی که فشارهای تورمی به طور قابل توجهی به سمت بالا یا پایین حرکت می کند، ارزش ارزیابی تغییرات قیمت پایه با استفاده از روش اصلی مانند میانگین برش ممکن است به اندازه گذشته مفید نباشد.

آنچه از تصمیم امروز آشکار است این است که RBA به حالت مبارزه با تورم بازگشته است.

فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) اواخر این هفته و بانک انگلستان هفته آینده گرد هم خواهند آمد. بازارهای نرخ بهره توسط هر سه بانک مرکزی 25 واحد افزایش قیمت داشته اند.

بیانیه کامل سیاست پولی RBA را می توانید در اینجا بخوانید.

واکنش قیمت نمودار 1 دقیقه ای AUD/USD به افزایش RBA

قیمت های زنده را می توانید در اینجا پیدا کنید.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع