تورم بالاتر، چشم انداز تجارت و سرمایه گذاری را تغییر خواهد داد


بازارها و دارایی هایی که وقتی خوب عمل می کنند رشد قیمت زمانی که شدیدتر باشد ممکن است چنین سرمایه گذاری بزرگی نباشد.

  • پیش بینی های بلندمدت تورم بر اساس استانداردهای اخیر افزایش یافته است، اما از نظر تاریخی پایین باقی می مانند
  • با این حال، برخی از دارایی های نادیده گرفته شده احتمالاً دوباره تمرکز خواهند کرد
  • و این پیش بینی های بلند مدت ممکن است به هر حال کمی امیدوار کننده باشد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تورم برگشته پس از دهه‌ها چنین اطاعتی که برخی اعلام کردند برای همیشه مرده است، قیمت‌ها در همه جا افزایش می‌یابد، مصرف‌کنندگان را خرد می‌کند و روزگار سیاستمداران را خراب می‌کند (موفق باشید وقتی هزینه‌های زندگی‌شان بالا می‌رود، کسی به شما رای بدهد).

دلایل بازگشت آن بسیار است. کووید اقتصاد جهانی را ترمز کرد و زنجیره‌های تامین پیچیده جهانی را که کالاها را ارزان نگه می‌داشت، در هم شکست. آنها هنوز کنار هم قرار نگرفته اند و در واقع، احتمالاً به شکل های پیش از ویروس خود باز نخواهند گشت. بسیاری که درگیر جهانی شدن بودند، در حالی که از پنجره های قفل شده خود به بیرون خیره می شدند، فکر می کردند که آیا این روند بیش از حد پیش رفته است. شاید وابستگی به دیگران برای مثلاً پزشکی انتقادی، اشکالاتی داشت. شاید پرداخت کمی بیشتر برای ظرفیت داخلی منطقی تر باشد. و اگر این در مورد پزشکی صادق است، در مورد سایر موارد ضروری چطور؟ خوب، شما تصویر را پیدا کردید.

حمله روسیه به اوکراین تنها پنجه های تورم را تیز کرد، همچنین ممکن است با توجه به اهمیت اولی در تامین انرژی و موقعیت کلیدی دومی به عنوان صادرکننده محصولات کشاورزی. و با افزایش قیمت‌ها، مطالبات پرداخت‌ها شروع به دنبال کردن آن‌ها کرد و خب، اینجا هستیم، با تورمی که هنوز بسیار بالاتر از هنجارهای قبلی در سراسر جهان است.

نرخ تورم جهانی (%)

image1.png

منبع: بانک جهانی، Macrotrends

تورم 2 درصد همچنان هدف کلان است

البته مقامات پولی موظف به مبارزه با آن بیکار ننشسته اند. فدرال رزرو ایالات متحده از اوایل سال 2022 به طور پیوسته نرخ بهره را افزایش داده است و قبلاً آنها را به مدت تقریباً دو سال کاملاً تنها گذاشته بود. هزینه های استقراض ایالات متحده به بالاترین حد خود از سال 2007 رسیده است و به نظر می رسد بیشتر افزایش یابد. سایر بانک های مرکزی نیز اقدامات مشابهی را انجام داده اند.

با این حال، بازگرداندن تورم سالانه به جعبه «2 درصد یا بیشتر» مورد هدف بانک مرکزی کار دشواری است. و به نظر می رسد که برای انجام آن نیاز به یک انقباض پولی اساسی و طولانی مدت است.

دنیا چندین دهه است که به آن عادت نکرده است. یک محیط تورمی بیشتر، الگوهای سرمایه گذاری و معاملات را تغییر خواهد داد.

در ابتدایی‌ترین و واضح‌ترین سطح، دارایی‌هایی که صریحاً از تورم حمایت می‌کنند، همان‌طور که انتظار دارید دوباره به مد می‌آیند. اوراق قرضه ای که پرداخت آنها تضمین شده است که مبلغ مشخصی بالاتر از سطح تورم ملی باشد، اکنون دوباره مشتاقانه به دنبال آن هستند. به اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) در ایالات متحده، گیلت های مرتبط با شاخص در بریتانیا و غیره فکر کنید.

بازارهای کالا نیز تمایل به افزایش دارند (طبق مطالعه سال گذشته ولز فارگو، نفت در زمان تورم عملکرد بهتری دارد)، زیرا قیمت آنها همراه با کالاهای نهایی از جمله نهاده های مواد خام برای تولید افزایش می یابد.

نگهداری وجه نقد یکی از مشاغل مورد علاقه شرکت ها و سرمایه گذاران در دوره تورم پایین بود. اکنون که افزایش قیمت ها قدرت خرج کردن آن پول نقد را با نرخ بسیار بالاتری، ماه به ماه کاهش می دهد، بسیار منطقی تر است.

می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش اشتها برای سایر دارایی‌های واقعی، از املاک و زمین گرفته تا هنرهای زیبا و شراب باشیم. اساساً هر چیزی جز پول نقد.

نقطه طلا در مقابل. دلار آمریکا فهرست – 2022 تا تاریخ (% تغییر)

image2.png

منبع: TradingView

آیا طلا واقعا می تواند کمک کند؟

طلا اغلب به‌عنوان یک محافظ تورم خوب معرفی می‌شود، اما باید در مورد قدیمی‌ترین دارایی‌ها محتاط بود. معروف است که طلا هیچ بازدهی ندارد و مطمئناً بهتر بود با وجود تورم، دلار آمریکا را در سال گذشته نگه می داشتید. با افزایش شدید قیمت ها، سرمایه گذاران از طلا خارج شدند و به دارایی های ایالات متحده رفتند و به دنبال بازدهی بالاتر با نرخ های بهره بالاتر بودند.

طلا قطعا نقشی در پرتفوی پوشش تورم دارد، و این باور عمومی که پوششی موثر است معمولاً باعث می‌شود که وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد، خوب عمل می‌کند.

در بخش سهام، کالاهای اصلی مصرف کننده و املاک و مستغلات مورد توجه قرار می گیرند، زیرا احتمالاً شاهد افزایش تقاضا حتی در صورت افزایش قیمت ها هستند. بخش کالاهای لوکس به دلیل تمرکز مصرف کنندگان بر روی موارد ضروری، رو به زوال است.

البته تجارت تورمی با سرمایه گذاری تورمی متفاوت است. به عنوان مثال، سرمایه گذاران تورمی ممکن است در صورت ترس از رشد قیمت شناور، نگهداری طلای فیزیکی را انتخاب کنند، در حالی که معامله گران تورمی به احتمال زیاد در مشتقات طلا و شاخص های طلا موقعیت دارند تا از افزایش مورد انتظار در تقاضای فیزیکی استفاده کنند. تجارت تورمی عموماً تجارتی با هدف سود بردن از افزایش قیمت در آینده است. شرط بندی روی افزایش دلار آمریکا در برابر سایر ارزها نیز احتمالاً بخشی از تجارت تورمی است.

با این حال، برای معامله گران و سرمایه گذاران مهم است که تورم را در چشم انداز نگه دارند. ممکن است در حال حاضر بیداد کند، اما دستورات بانک مرکزی برای کاهش آن همچنان پابرجاست و پیش‌بینی‌های بلندمدت برای تورم ایالات متحده در حدود 2 تا 2.5 درصد کاهش می‌یابد. این ممکن است بالاتر از آن چیزی باشد که ما به آن عادت کرده ایم، اما طبق معیارهای تاریخی هنوز بسیار پایین است. تا زمانی که بتوان از این تز دفاع کرد، احتمالاً سرمایه‌گذاری‌ها اصلاح می‌شوند، نه اینکه به صورت عمده‌فروشی از بین بروند.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

آیا تورم از بین خواهد رفت؟

مشکل اینجاست که در حال حاضر تورم به میزان قابل توجهی بالاتر از این نقطه در ایالات متحده باقی مانده است. با 6.4 درصد در ژانویه، با وجود همه آن افزایش نرخ ها، همچنان به طور نگران کننده ای نزدیک به بالاترین سطح چهل سال گذشته است. و مقامات ایالات متحده در مبارزه با تورم نسبتاً خوب عمل می کنند. قیمت های منطقه یورو در آخرین داده ها 9.2 درصد افزایش یافت. در بریتانیا 10.5 درصد است. البته بین افزایش نرخ بهره و بازگشت قیمت ها به یک خط فاصله زمانی وجود دارد.

اما آنچه موضوع را جالب‌تر می‌کند این است که اگر تورم نتواند در حال حاضر مانند بازار رفتار کند، شاید از روی آرزو باشد. همچنین اجماع گسترده‌ای وجود دارد که، اگرچه نرخ‌های بهره بالاتر مورد نیاز برای مبارزه با تورم، برای اقتصادهای دچار بدهی که با هزینه‌های استقراض بسیار پایین استفاده می‌کنند، دردناک خواهد بود، اما هر رکودی که آنها ایجاد کنند، ملایم خواهد بود. اگر داده‌ها آنطور که انتظار می‌رود رفتار نکنند و نرخ‌ها همچنان در حال افزایش باشند، انتظار داشته باشید که تورم بیش از پیش رواج پیدا کند.

دور داده های ماهانه را بسیار دقیق تماشا کنید.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع