تورم آمریکا به 6 درصد کاهش یافت، دلار آمریکا نامشخص است


تحلیل قیمت و نمودار دلار آمریکا (DXY).

  • تورم ایالات متحده کاهش می یابد اما در سطوح بالا باقی می ماند.
  • ترس از سرایت بانکی همچنان بازار را تحت فشار قرار داده است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تورم اصلی (سال/سال) در ایالات متحده در ماه فوریه مطابق با انتظارات تحلیلگران، 0.4 درصد کاهش یافت و به 6 درصد رسید، در حالی که تورم اصلی با 0.1 درصد کاهش به 5.5 درصد رسید، همچنین مطابق با پیش بینی ها. طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده،

شاخص سرپناه بیشترین سهم را در افزایش ماهانه همه اقلام داشت که بیش از 70 درصد از افزایش را به خود اختصاص داد و شاخص‌های غذا، تفریح ​​و اثاثیه و عملیات خانگی نیز سهم داشتند. شاخص غذا در طول ماه 0.4 درصد افزایش یافت و شاخص غذا در خانه 0.3 درصد افزایش یافت. با کاهش شاخص‌های گاز طبیعی و نفت کوره، شاخص انرژی در طول ماه 0.6 درصد کاهش یافت.

image1.png

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX.

دلار آمریکا به دلیل سقوط SVB که CPI ایالات متحده را پیش از فدرال رزرو به نمایش می گذارد، تسخیر می شود

ترس از سرایت بانکی اخیر، که توسط ورشکستگی بانک سیلیکون ولی برانگیخته شد، زمانی که آنها آخرین تصمیم سیاست پولی خود را در 22 مارس اعلام کنند، در تفکر فدرال رزرو باقی خواهد ماند. در حالی که اقدامات بانک مرکزی در کامل کردن سپرده‌گذاران نگرانی‌ها را کاهش داده است، ترس از اینکه سایر بانک‌های کوچک‌تر روی زیان‌های غیرقابل تحقق اوراق قرضه نشسته‌اند، ادامه خواهد داشت، به‌ویژه اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد. انتظارات بازار برای افزایش بیشتر نرخ در چند روز اخیر به شدت کاهش یافته است، اما اگر تورم همچنان بالا بماند، رئیس پاول و همکارانش باید تصمیم بگیرند که آیا به کاهش تورم با سخت‌تر کردن شرایط پولی ادامه دهند یا منتظر بمانند و ببینند که آیا افزایش نرخ های قبلی از سیستم عبور می کند و فشار قیمت را کاهش می دهد.

دلار آمریکا پس از انتشار 15 پیپ سقوط کرد و قبل از جبران این زیان‌های کوچک و معامله ثابت شد. دلار آمریکا در حال حاضر در حال مبارزه با نیروهای متضاد ترس از سرایت بانکی و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده است و به شدت بی ثبات است.

دلار آمریکا (DXY) 14 مارس 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView

نظر شما در مورد دلار آمریکا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع