بازارهای آسیا-اقیانوسیه به دلیل احساسات منفی دلار آمریکا با کاهش ریسک مواجه می شوند


دلار آمریکا، DXY، BOJ Kuroda، ین ژاپن، یوان چین، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • پس از افزایش ارزش دلار آمریکا در روز جمعه، بازارهای آسیا و اقیانوسیه تحت فشار هستند
  • کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن امروز صحبت می‌کند، زیرا USD/JPY نزدیک به 145 باقی می‌ماند
  • شاخص DXY پس از سوراخ کردن مقاومت خط روند، به بالاترین سطح می 2002 می‌پردازد

چشم انداز روز دوشنبه آسیا و اقیانوسیه

احساسات بازار آسیا و اقیانوسیه ممکن است از فروش شدید روز جمعه در وال استریت آسیب ببیند. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در روز جمعه 1.62 درصد کاهش یافت تا هفته را با افت 4 درصدی به پایان برساند. معامله‌گران دارایی‌های ریسکی را پس از افزایش بازدهی British Gilt پس از انتشار اخبار بسته کاهش مالیاتی بریتانیا و سایر اقدامات بازار آزاد، فروختند. پوند انگلیس در برابر گرین بک به پایین ترین سطح خود از سال 1985 سقوط کرد. طلا در طول هفته تا روز جمعه که قیمت ها بیش از 1 درصد کاهش یافت، به خوبی حفظ شد. جهت XAU ممکن است وابسته به S&P 500 و جهت گسترده تر سهام در روزهای آینده باشد.

دلار آمریکا و تسلط آن در چند ماه گذشته به شدت بر بازارهای آسیایی تاثیر گذاشته است. ین ژاپن و یوان چین قبلاً نقاط شکست احتمالی را در سیستم نشان داده اند و تهدیدی برای بازتولید یک بحران مالی آسیایی دیگر هستند. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، قرار است امروز سخنرانی کند، زیرا ین ژاپن همچنان تمرکز اصلی برای فعالان بازار است. حرکت بالاتر از 144 برای USD/JPY احتمالا توجه فوری را به خود جلب خواهد کرد، با سطح 145 که آستانه درد فعلی برای وزارت دارایی (MoF) است.

تقویم اقتصادی امروز نسبتاً سبک است و روندهای ریسک غالب را برای امروز در رأس قرار می دهد. شاخص های سهام APAC در روز جمعه عمدتا با کاهش بسته شدند. شاخص هانگ سنگ (HSI) هنگ کنگ، شاخص CSI-300 چین و شاخص نیکی 225 ژاپن به ترتیب 1.18، 0.34 و 0.58 درصد سقوط کردند. تایلند و هنگ کنگ قرار است امروز داده های تجاری خود را برای دوره اوت منتشر کنند.

یوان چین احتمالاً در این هفته در معرض افزایش دلار باقی خواهد ماند. بانک خلق چین (PBOC) تلاش کرده است از طریق عملیات تثبیت نرخ مرجع روزانه خود، که احتمالاً ادامه خواهد داشت، اما تأثیر محدودی دارد، روند صعود USD/CNH را کاهش دهد. در جاهای دیگر، سطح 18 برای راند آفریقای جنوبی مورد توجه است زیرا این کشور با دور دیگری از قطع برق دست و پنجه نرم می کند. تامین‌کننده انرژی کشور، شرکت دولتی Eskom، گفت که قطعی شبکه ملی باید تا روز پنجشنبه پیش‌بینی شود. USD/ZAR برای چهارمین هفته افزایش یافت و قیمت ها را به 0.5 درصد از سطح 18 که از نظر روانی مهم بود رساند.

تحلیل فنی دلار آمریکا

شاخص DXY طی حرکت بزرگ هفته گذشته از بالاترین حد خود در ژوئن 2002 عبور کرد. یک خط روند از ماه می، که در ابتدا به عنوان حمایت عمل می کرد قبل از تبدیل شدن به مقاومت، سوراخ شد. ممکن است قیمت ها در آن خط روند حمایت پیدا کنند. اوج می 2002 در 115.34 یک هدف احتمالی است و حرکت صعودی در نوسانگرهای مومنتوم DXY از حرکت بالاتر پشتیبانی می کند. شاخص قدرت نسبی وارد شرایط خرید بیش از حد شد و MACD بالاتر از خط سیگنال خود ردیابی می کند.

دلار آمریکا (شاخص DXY) – نمودار روزانه

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع