اقدام قیمت دلار آمریکا در آستانه CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا دیروز در یک شکست نزولی دیگر قرار گرفت و به نقطه حمایتی رسید که دو هفته پیش به عنوان هدف پیش بینی شده از یک آرایش دوگانه بالا بود.
  • دسته ای از نقاط پشتیبانی درست زیر قیمت دلار وجود دارد که شامل خط روند، اصلاح فیبوناچی و یک سری نوسان قبلی است.
  • فردا داده‌های CPI را برای ماه اکتبر ارائه می‌کند و این نقطه فشار اصلی بعدی برای اقدام قیمت دلار است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار آمریکا را دانلود کنید

روند صعودی دلار دیروز پس از ثابت ماندن جهش حمایت، ضربه دیگری به خود گرفت. فروشندگان برای ایجاد یک پایین ترین قیمت ماهانه جدید در ارز پایین آمدند اما به زودی پشتیبانی را در همان سطحی که چند هفته پیش در جریان بود پیدا کرد، به عنوان یک هدف برای a تشکیل دو بالا در 109.62. همچنین دسته‌ای از سطوح درست زیر این نوسان وجود دارد و این می‌تواند در را برای جهش پشتیبانی قبل از انتشار فردای داده‌های CPI باز نگه دارد.

سوال بزرگ‌تر حداقل از نظر من این است که آیا بهبودی قوی‌تر می‌تواند در یورو نشان داده شود؟ ارز تک نرخی در 9 ماه گذشته مورد ضرب و شتم قرار گرفت و همانطور که در اکتبر شروع به بررسی کردم، درد شروع به فروکش کرد. در باز می شد به سمت عقب عمیق تر. و این نشان داده شده است، اگرچه صعودهای EUR/USD هنوز نتوانسته اند به یک روند قابل توجه بالاتر از برابری دست یابند، یک مورد پشتیبانی ساختمان وجود دارد و اگر EUR/USD بتواند شکست صعودی دیگری را تحریک کند، ممکن است درها برای موارد بیشتری باز باشد.

همه اینها در حال حاضر بسیار ضعیف است و این تا حد زیادی به دلیل عوامل موجود در معادله است. همین یک هفته پیش بود که ما جدیدترین تصمیم نرخ FOMC را داشتیم و این واکنش به طور کامل از بازارهای ارز حذف شد و دلار تمام آن سودهای ناشی از فدرال رزرو و سپس برخی از آنها را حذف کرد. این اتفاق حتی علی‌رغم اینکه رئیس پاول در کنفرانس مطبوعاتی به وضوح پرداخته بود، رخ داد.

با توجه به اینکه دلار (از طریق DXY) 57.6 درصد یورو است، منطقی است که فکر کنیم آیا پویایی در این جفت نسبت به تکرار دیگری از تجاوز بنیادی از FOMC انگیزه بیشتری برای عملکرد کوتاه مدت قیمت دلار داشته است.

در این مرحله، دلار آمریکا در حال تست کردن بالای 110.00 است سطح روانی پس از به دست آوردن پشتیبانی در حدود 109.62. قیمت هنوز بالاتر از نمودار چهار ساعته زیر را تعیین نکرده است، بنابراین هنوز تاییدی در مورد تغییر روند احتمالی وجود ندارد، اگرچه اگر قیمت بتواند به بالاتر از نوسان دیروز یعنی 110.61 برگردد، این تغییر می تواند تغییر کند.

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD روزانه

از نمودار روزانه می‌توانیم آن دسته از نقاط پشتیبانی احتمالی را درست زیر پایین‌ترین حد دیروز مشاهده کنیم. یک وجود دارد اصلاح فیبوناچی از یک راه اندازی بلندمدت که روی 109.14 ترسیم می کند و صعودی وجود دارد خط روند فرافکنی که پایین‌ترین حد نوسان اواخر مارس و آگوست را به هم متصل می‌کند. این همچنین با پیش بینی خط روند دیگری همخوانی دارد که تشکیل گوه در حال سقوط را در بالای نمودار روزانه ایجاد می کند.

این گوه در حال سقوط ظاهر الف دارد تشکیل پرچم گاو نر، برجسته کردن ادغام که در DXY از زمان نشان داده شده است حرکت فروپاشی در پوند در اواخر سپتامبر.

اگر فروشندگان بتوانند از آن دسته از نقاط پشتیبانی عبور کنند، شکل گیری می تواند باطل شود. اما، اگر گاوها بتوانند حرکت قوی‌تری را به سمت بالا تحمیل کنند، این سازند می‌تواند در انتشار فردای CPI در خارج از ایالات متحده زنده بماند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

برای معامله گران از بازارهای دیگر، درک اینکه چقدر یورو برای اقدام قیمت DXY اهمیت دارد دشوار است. شاخص DXY در سال 1973 قبل از شروع جهانی شدن کامل جهان ایجاد شد و به این ترتیب، این شاخص واقعاً بر اقتصادهای غربی متمرکز است. این ارز قبل از به وجود آمدن یورو ایجاد شد، بنابراین بیشتر این تخصیص از ارزهای اروپایی مانند مارک آلمان یا فرانک پستا گرفته شد.

و هنگامی که یورو تبدیل به چیزی شد، این تخصیص ها جمع شدند و به سادگی به یک بلوک 57.6 درصدی یورو تخصیص یافتند. تنها 11.9 درصد تخصیص به ژاپن وجود دارد و این تنها در معرض ارزهای آسیایی در شاخص است – بدون هیچ گونه تخصیصی به سمت چین.

بنابراین، با توجه به اینکه دومین اقتصاد بزرگ جهان اصلاً نمایندگی ندارد، واقعاً یک معیار منسوخ و ضعیف برای ارزش دلار در بازار است.

بنابراین، DXY واقعاً با قرار گرفتن در معرض یورو دارای اضافه وزن است که به توضیح روند صعودی فراوان در DXY در سال جاری کمک می کند، زیرا یورو بر اساس ترکیبی از عوامل، که کلید آن جنگ در مرز شرقی آنها بود، به شدت فروخته می شد. این در فوریه آغاز شد و زمانی بود که روند یورو/دلار آمریکا به چرخه‌ای کاملاً جدید تغییر کرد. این با رنگ قرمز نشان داده شده است خط روند در نمودار زیر

نمودار هفتگی EUR/USD

نمودار هفتگی یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

این یک سهام میم نیست که ما در اینجا به دنبال آن هستیم و نه یک ارز دیجیتال. این دو ارز بزرگ در جهان هستند و رک و پوست کنده، تعادل ویژگی مورد نظر است. روندهای این ماهیت اقتصادها را در هر دو طرف نقل قول آشفته می کند. ضعفی که در یورو دیده می شود احتمالاً در آمارهای تورم در ماه های آینده نشان خواهد داد. یورو ضعیف تر به این معنی است که واردات گران تر است و در نتیجه قیمت ها در پاسخ به آن افزایش می یابد. در ایالات متحده، یک دلار قوی ایالات متحده، خرید صادرات را به یک چشم انداز بسیار چالش برانگیز تبدیل می کند، و این چیزی است که در برخی مواقع به شرکت های آمریکایی ضربه می زند. و این حتی با در نظر گرفتن تغییر سریع در نرخ‌های بهره که احتمالاً حتی از طریق داده‌ها نشان داده نشده است، با در نظر گرفتن اولین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای این چرخه تنها هشت ماه پیش بود.

ولی – همانطور که در ماه گذشته شروع به صحبت کردم – به نظر می‌رسید که خون‌رسانی به یورو/دلار آمریکا در حال توقف است. قیمت شروع به افزایش در یک سری از سطوح پایین تر کرده بود و هفته گذشته یک تست حمایتی کلیدی در سطح روانشناختی 0.9750 ارائه کرد که فقط وارد عمل شد. پس از FOMC و منجر به حرکت رگباری به بالای دسته برابری شد.

این سری از سطوح بالاتر و پایین اکنون در یک کانال ساخته شده است – که یک کانال را راه اندازی می کند تشکیل پرچم خرس با توجه به نزدیکی محل چاپ.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله EUR/USD

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/USD کوتاه مدت: دو رویه احتمالی

وقتی ماه گذشته شروع به بررسی سناریوی جهش در EUR/USD کردم، به دنبال این بودم که قیمت ها از برابری عبور کنند تا زمانی که مقاومت در پایین ترین نوسان قبلی در حدود 1.0095 پیدا کنم. این سطح در نهایت به بالاترین رقم معاملات اکتبر رسید و به عقب نشینی تا 0.9750 منجر شد.

اما، بازگشت سریع به آن قیمت – با یک عطف مقاومت دیگر – ریسک را کمی افزایش می دهد. اول و مهمتر از همه ما یک وارونگی به شکل v داریم که باید رعایت شود. ممکن است مقداری فعالیت صعودی ادامه داشته باشد و آزمون بعدی 1.0095 ممکن است مورد استقبال خرس‌ها قرار نگیرد. همچنین مکانی وجود دارد که می‌توان به دنبال حمایت بالاتر و پایین‌تر برای کار کردن، برگرفته از نوسانات قیمت قبلی در مقاومت برابری یا 0.9950 بود. یا شاید حتی 0.9900. همه اینها حمایت بالاتر و پایین را بالاتر از نوسان قبلی 0.9750 حفظ می کنند.

اما – اگر فروشندگان بتوانند قبل از یک اوج جدید، شکست 0.9750 را برانگیزند، در این صورت ما یک شکل دوتایی بالا را داریم، و تقریباً 350 پیپ فاصله بین بالا و خط گردن با هدف پیش بینی شده 0.9400 برابر است. این یک حرکت خشونت‌آمیز خواهد بود، زیرا نه تنها پایین‌ترین سطح جدید را ایجاد می‌کند، بلکه از طریق دسته‌ای از نقاط پشتیبانی در طول مسیر نیز منفجر می‌شود. اما – دوباره، این سناریو تنها در صورت نقض تایید شده آن پشتیبانی از هفته گذشته فعال می شود.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

یورو نمودار چهار ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD: Trendline Reaction

من کمی دیر به GBP نگاه کردم. تصمیم بانک انگلستان در مورد نرخ روز پنجشنبه گذشته ترس جدیدی ایجاد کرد و صبح بعد از فدرال رزرو اتفاق افتاد، بنابراین باند لاستیکی به شدت در روندهای GBP/USD و GBP/JPY عقب نشینی کرد. اما همانطور که آن روز صبح نوشتم، پتانسیل حمایت برای نشان دادن وجود داشت و این دقیقاً همان چیزی است که بعداً در جلسه نشان داد. منجر به یک روز واقعا قوی در روز جمعه.

سپس پوند بریتانیا را به عنوان بخشی از پیش بینی های هفتگی خود پوشش دادم، اما من تعصب را در حالت خنثی نگه داشتم زیرا احساس می کردم که بیشتر جهش صعودی قبلاً قیمت گذاری شده است. روز جمعه وقتی داشتم آن قطعه را جمع می‌کردم، نمودارها آشفته بود، اما فکر می‌کنم امروز تنظیمات تمیزتری برای کار داریم.

قیمت تا پیش‌بینی خط روند کلیدی مقاومت پیدا کرده است. این یک ستاره عصر احتمالی در نمودار روزانه پس از چرخش بالای دیروز است. قیمت اکنون به پایین‌تر از سطح مهم روان‌شناختی 1.1500 رسیده است، که از نمودار روزانه، ظاهر پتانسیل ادامه نزولی را نشان می‌دهد، زیرا رالی اواخر هفته از شب گذشته بیشتر قیمت‌گذاری می‌شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

نمودار روزانه gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD کوتاه مدت

بر مبنای کوتاه‌مدت، آن نقطه حمایت قبلی اکنون به پتانسیل مقاومت پایین‌تر-بالا تبدیل می‌شود و در اطراف ناحیه 1.1500-1.1550 ترسیم می‌شود. نقطه 1.1350 همچنان برای خرس‌ها مهم است و شکستن زیر آن، راه را برای حرکت به سمت پایین‌ترین سطح هفته گذشته در حول و حوش 1.1150 باز می‌کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار چهار ساعته GBP/USD

نمودار چهار ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

من در مورد آن نوشتم دلار کانادا دیروز، با نگاهی به USD/CAD که یک کوتاه مدت را نشان می دهد تشکیل مثلث نزولی.

حمایت حول سطح روانشناختی 1.3500 افزایش یافته بود و به نقطه حمایت فیبوناچی متجانس در اطراف 1.3460 رسید. این پشتیبانی مدت کوتاهی پس از انتشار من از بین رفت و قیمت به پایین ترین حد ماهانه کاهش یافت.

اما – حرکت قیمت آن نقطه هم‌روی 1.3350 را دوباره مشاهده نکرد و عقب‌نشینی قیمت‌ها را به سمت مقاومت در حمایت قبلی بالا برد. این ظاهر پتانسیل ادامه نزولی را نشان می دهد، و همچنین سطح بسیار جالبی برای باطل کردن مضامین نزولی در 1.3500 می دهد.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/CAD

نمودار چهار ساعته usdcad

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع