نفت خام بزرگترین رشد از 4 نوامبر با نوسانات شاخص قیمت مصرف کننده در پیش است


نفت، نرخ بهره و رکود آمریکا:

  • چشم انداز بازار: WTI روغن محدوده بین 80 تا 70؛ روغن نزولی زیر 70
  • نفت خام WTI راه خود را به وضعیت فنی بین روند نزولی غالب از ژوئن و پشتیبانی فنی نابرابر بین 70 تا 72 بازگشته است.
  • آینده CPI انتشار احتمالاً باعث نوسانات در سراسر بازار – از جمله برای نفت – خواهد شد، اما این کالا تمایل دارد بیشتر از عوامل کلان استفاده کند. رشد و نرخ بهره

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

در بازار احساس ناخوشایندی وجود دارد. پیش بینی برای انتشار آتی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در دسامبر، صبح پنجشنبه قبل از بازگشایی NYSE، معامله گران را در سراسر طبقات دارایی در آستانه قرار داده است. برای معیارهایی مانند شاخص‌های اصلی یا دلار آمریکا، این رویداد خاص نسبت به انتشار ماه‌های گذشته نوسانات زیادی ایجاد کرده است. رشته کلان فکری که با این گزارش‌های تورمی شروع می‌شود این است که عقب‌نشینی شدیدتر از حد انتظار در قرائت‌های تورم به این گمانه‌زنی تبدیل می‌شود که فدرال رزرو باید مسیر خود را از رژیم سخت‌گیرانه خود معکوس کند. به نظر نمی رسد که بانک مرکزی به طور مداوم از این دیدگاه ها عقب نشینی کرده است، به نظر نمی رسد که اوج نرخ نسبتاً پایین تر به بازارهای صعودی واقعی تبدیل شود و رکود احتمالاً هزینه تسلیم شدن است ارزیابی مدت برای معامله گرانی که به دنبال نوسانات فوری هستند. با این حال، برای یک دارایی کلان عمیق تر مانند نفت؛ جریان های عمیق تر احتمالاً نمایان تر خواهند بود.

با عطف به نمودار خام، تغییرات خاصی در فعالیت (چه در محدوده و چه در تغییر جهت) در اطراف انتشارات قبلی CPI مشاهده نکردیم. با این وجود، فشار فنی برای کالا در حال افزایش است. علیرغم افزایش شدید 18.962 میلیون بشکه ای در ذخایر نفت خام EIA در هفته گذشته (که روزهای عرضه را به شدت افزایش داد و به 29 روز رساند)، قرارداد WTI در روز چهارشنبه 3.3 درصد افزایش یافت. این بزرگترین رالی یک روزه از تاریخ 4 نوامبر است – زمانی که بازار به طور قابل توجهی آخرین اوج قابل توجه خود را قبل از شروع مرحله بعدی کاهش داد. ما در حال ورود به مقاومت برگرفته از خط روند شکل گرفته بین پیش بینی 14 ژوئن تا 4 نوامبر تا 3 ژانویه هستیم. این احتمالاً وزن متوسطی را در مقایسه با موقعیت خالص سوداگرانه COT که نزدیک به پایین‌ترین سطح 7 سال گذشته قرار دارد و وضعیت ناآماده نوسانات در بازارها دارد (OVX نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در 11 ماه گذشته است).




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -10% 16% -3٪
هفتگی -21٪ 43% -6٪

نمودار نفت خام WTI با SMA 100 و 200 روزه، حجم و ROC 1 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با توجه به بزرگترین ریسک رویداد کلان روز پنجشنبه، ارزش دارد که نگاهی عمیق تر به این موضوع داشته باشیم که ارتباط اساسی بین تورم و قیمت انرژی چیست. به طور کلی، فشارهای قیمتی که از طریق CPI خوانده می شود، منعکس کننده قیمت های انرژی در ماه قبل است. هزینه‌های انرژی و غذا دو جزء اصلی «فرار» در نظر گرفته می‌شوند که اغلب برای ارزیابی دقیق‌تر تورم اساسی در اقتصاد گسترده‌تر از هم جدا می‌شوند. وقتی نوبت به تاثیر تورم بر روندهای سیاست پولی ایالات متحده و جهانی می شود، این رابطه معکوس خواهد شد. نرخ های بهره بالاتر یا پایین تر تاثیر قابل توجهی بر پتانسیل اقتصادی و تامین مالی بازار سرمایه دارد. به طور کلی، اگر چشم انداز فدرال رزرو با نرخ پایانی پایین تر و پتانسیل کاهش در اواخر سال 2023 سرد شود، احتمالاً برای چشم انداز «تقاضا» برای نفت خام مطلوب تلقی می شود. برای این راهنمایی اساسی، من به بازدهی 2 ساله خزانه داری ایالات متحده به عنوان نماینده تأثیر بالقوه بر این موضوع نگاه خواهم کرد.

نمودار نفت خام WTI با SMA 100 روزه، با بازدهی 2 ساله ایالات متحده و کورل 20، 60 روزه (روزانه) پوشانده شده است.

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با این حال، وقتی نوبت به نفوذ نهایی می رسد، بین اینکه چگونه سیاست پولی بر فعالیت اقتصادی تأثیر می گذارد، شکاف وجود دارد. با کنار گذاشتن رد تقریباً دائمی فدرال رزرو از دیدگاه های بدتر نسبت به بازارها، ما هنوز شاهد کاهش قابل توجهی در نرخ پایانه پیش بینی شده از چشم انداز 5.1 درصدی خود بانک مرکزی در آخرین خلاصه پیش بینی های اقتصادی نبوده ایم. علاوه بر این، اگر اقتصاد ایالات متحده با یک انقباض اقتصادی یا رکود آشکار مواجه شود، سرعت پایین‌تر افزایش‌های آتی و برخی کاهش‌های فداکارانه در اواخر سال اهمیت نسبتا کمی خواهد داشت. همانطور که در گزارش فعالیت بخش خدمات ISM در هفته گذشته، گزارش خوش‌بینی تجاری NFIB دیروز و با توجه به آخرین هشدارهای بانک جهانی مشاهده کردیم، ریسک بالا است. با توجه به اینکه درک رشد انتزاعی می تواند در بازار باشد، من دوست دارم از یک سنج بازار برای کمک به ایجاد دیدگاه خود برای ارزیابی دارایی مانند نفت استفاده کنم. با این حال، همبستگی 20 روزه و 60 روزه بین WTI و اسپرد 2-10 ایالات متحده (تفاوت بین بازدهی خزانه داری 10 ساله و 2 ساله ایالات متحده) به ویژه قوی است.

نمودار نفت خام WTI با SMA 100 و 200 روزه، حجم و ROC 1 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

توصیه شده توسط John Kicklighter

آینده برای مبتدیان





منبع