قیمت طلا (XAU/USD) با کاهش انتظارات تورمی ایالات متحده رو به جلو است


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • کاهش انتظارات نرخ بهره آمریکا ادامه دارد.
  • به نظر می رسد طلا در آستانه حرکت بالاتر بعدی در حال تثبیت است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

آخرین گزارش احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان که جمعه گذشته منتشر شد، نشان داد که انتظارات تورمی در ایالات متحده همچنان در حال کاهش است. قرائت تورم یکساله پیش رو برای چهارمین ماه متوالی به 4 درصد کاهش یافت، که پایین ترین سطح از آوریل 2021 است. قرائت پنج ساله از 2.9 درصد در نوامبر به 3 درصد افزایش یافت، اما در محدوده اخیر خود باقی ماند.

image1.png

افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در FOMC 1 فوریه، بر اساس شاخص بازار که از نزدیک دیده می شود، به نظر می رسد. آخرین ابزار CME FedWatch در مقایسه با صحبت های اخیر فدرال رزرو و انتظارات قبلی برای افزایش نیم واحدی، احتمال 93 درصد افزایش نرخ بهره را 25 واحد نشان می دهد. با توجه به اینکه بازار اکنون در مجموع تنها 50 واحد در ثانیه افزایش قیمت داشته است، بازده اوراق قرضه ایالات متحده در هفته گذشته مجدداً کاهش یافته است و دلار آمریکا را به پایین کشیده است.

بازدهی خزانه داری 2 ساله ایالات متحده – نمودار روزانه، 16 ژانویه 2023.

image2.png

بازارهای مالی هفته را باز کرده اند و با تغییر کمی در ایالات متحده به دلیل تعطیلات مارتین لوتر کینگ، گردش مالی به احتمال زیاد کم خواهد بود. تقویم اقتصادی در طول هفته افزایش می یابد – نشست مجمع جهانی اقتصاد، تصمیم بانک ژاپن برای نرخ بهره، و تورم بریتانیا / اتحادیه اروپا – اما یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، ارقام ماهانه PPI ایالات متحده در روز چهارشنبه است. در حالی که تورم قیمت مصرف کننده شروع به کاهش می کند، کاهش فشار قیمت درب کارخانه می تواند این تفکر فعلی را تقویت کند که تورم در حال کاهش است.

image3.png

برای همه رویدادهای بازار و انتشار داده ها، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

طلا بیش از 300 دلار در هر اونس افزایش یافته است. در طول 10 هفته گذشته به سختی ادغام شده است. شمع‌های سبز در دو ماه و نیم گذشته غالب هستند و کراس اوور میانگین متحرک 50 روزه/200 روزه شتاب بیشتری به حرکت می‌افزاید. اگر پس‌زمینه تورم ایالات متحده تغییر نکند، یا فدرال رزرو در 1 فوریه 50 واحد افزایش یابد، طلا احتمالاً 2000 دلار در اونس را آزمایش خواهد کرد. سطح در هفته های آینده

نمودار قیمت طلا – نمودار روزانه، 16 ژانویه 2023

image4.png

نمودارها از طریق TradingView

{{SENTIMENT|GC}}

معامله گران خرده فروشی بلاتکلیف هستند

داده های معامله گران خرده فروشی 55.77 درصد معامله گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.26 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص معاملات 3.17 درصد بیشتر از دیروز و 9.38 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران. نت شورت نسبت به دیروز 0.20 درصد و نسبت به هفته گذشته 13.16 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد تعصب بیشتر در معاملات طلا.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع