یک دلار آمریکا در حال غرق شدن در همه قایق ها شناور است


پیش بینی دلار استرالیا: خنثی

  • دلار استرالیا جایگاه محکم تری بر ضعف دلار آمریکا پیدا کرد
  • به نظر می رسد فدرال رزرو کمتر از 75 بشکه در روز افزایش دهد در حالی که RBNZ آن را اتخاذ می کند
  • RBNZ ممکن است چیزی را بداند که RBA نمی داند. آیا AUD/NZD غرق خواهد شد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

دلار استرالیا در پایان هفته گذشته به سمت بالاترین سطح 2 ماهه خود افزایش یافت زیرا دلار آمریکا به دلیل درک بازار از تغییر در سیاست فدرال رزرو سقوط کرد.

صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) آنچه را که ناظران زیرک از قبل می دانستند، آشکار کرد. یعنی به نظر می‌رسد افزایش نرخ‌های مستمر کمتر از چهار افزایش 75 نقطه پایه (bp) که قبلاً مشاهده شده بود باشد.

بازار نرخ بهره کوتاه‌مدت در نشست دسامبر فدرال رزرو با افزایش 50 واحدی به قیمت خود ادامه می‌دهد. این نسبت به جلسه قبل تغییری نکرده است.

با این وجود، بازار دقایق را به عنوان یک شیب منفی تفسیر کرد و دلار آمریکا بازدهی بلندمدت خزانه داری پایین تر را دنبال کرد.

بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) دوباره برنامه افزایش نرخ خود را تسریع کرد و 75 bp به نرخ رسمی نقدی خود (OCR) در سه شنبه گذشته اضافه کرد که اکنون 4.25 درصد است. آنها قبلاً به طور مداوم 50 جفت باز بالا رفته بودند.

اقدام آنها به دنبال افزایش تورم صورت گرفت و آخرین نسخه چاپی با 7.2 درصد سالانه تا پایان سه ماهه سوم منتشر شد. نرخ تورم این بانک بین 1 تا 3 درصد است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

در مقابل، بانک مرکزی استرالیا از جنگ‌طلبی آنها جلوگیری کرده است. آنها نرخ نقدی را تنها 25 bp در جلسات سیاست پولی اکتبر و نوامبر افزایش دادند تا در حال حاضر به 2.85٪ برسد.

این به جای 50 bp است که آنها در ژوئن، ژوئیه، اوت و سپتامبر انجام داده بودند. آخرین آمار تورم از شتاب تا پایان سه ماهه سوم حکایت دارد. RBA اکنون با 7.3 درصد فشار قیمتی سال به سال مواجه است. بانک هدف تورم 2 تا 3 درصد دارد.

کاهش نسبی RBA در مقایسه با RBNZ باعث شده است که AUD/NZD به پایین‌ترین حد در 8 ماه گذشته کاهش یابد.

به نظر می رسد RBA راحت است که تورم را تحت کنترل دارد. فدرال رزرو تا پایان سال 2021 افکار مشابهی داشت و به یک “راه حل به سبک ولکر” نگاه می کند که در آن اقتصاد باید به طور قابل توجهی کند شود تا تورم مهار شود.

در هفته پیش رو، اداره آمار استرالیا (ABS) اولین عدد CPI ماهانه خود را منتشر خواهد کرد. دو مورد از این نوع انتشار بین ارقام سه ماهه وجود خواهد داشت. این چاپ 62 تا 73 درصد از سبد وزنی سه ماهه را پوشش می دهد. جزئیات بیشتر را می توانید در اینجا بخوانید.

AUD/USD – AUD/NZD – NZD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع