یورو پیش از بانک مرکزی اروپا با کاهش ارزش دلار روبرو شد. برای EUR/USD کجا؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، ECB، EUR/JPY، فدرال رزرو – نکات صحبت

  • یورو در برابر دلار آمریکا کمی مهلت داشته است
  • یک ECB جنگ طلب ممکن است برای یورو در برابر ین ژاپن مناسب باشد
  • اگر بانک مرکزی اروپا امروز نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد، EUR/USD را به کجا ارسال خواهد کرد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

یورو در نشست امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از ارقام تولید ناخالص داخلی یورو که روز گذشته بهتر از حد انتظار بود، قدرت پیدا کرد. تولید ناخالص داخلی نهایی سالانه 4.1% تا پایان ژوئیه از پیش بینی 3.9% پیشی گرفت.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، بانک مرکزی اروپا انتظار دارد نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد. بازار مبادلات شاخص یک شبه (OIS) کمی کمتر متقاعد شده است و قیمت آن در حدود 67 واحد بر ثانیه افزایش یافته است.

بانک‌های مرکزی در سطح جهان در حال سخت‌گیری برای مهار تورم سرسام‌آور با بانک مرکزی استرالیا (RBA) و بانک کانادا (BoC) هستند که در این هفته نرخ‌ها را افزایش داده‌اند.

فدرال رزرو به صراحت اعلام کرده است که برای مقابله با فشار قیمت ها جدی است. دیروز از لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو شنیدیم. هر دو مواضع جنگ طلبانه خود را تکرار کردند.

آنها دیدگاهی را از داخل فدرال رزرو ارائه کردند که نرخ بهره به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود و کاهش در سال 2023 در حال حاضر مورد توجه نیست. این باعث شده است که بازدهی خزانه داری در سراسر منحنی به سطوحی برسد که برای چندین سال مشاهده نشده بود. اسکناس 2 ساله یک شبه 3.55 درصد معامله شد، بازدهی که از قبل از بحران مالی در سال 2007 مشاهده نشده بود.

بازدهی بالاتر خزانه داری به تقویت بیشتر دلار کمک کرده است و EUR/USD برای مدتی تحت فشار بوده است. یک مشکل برای بانک مرکزی اروپا در مبارزه با تورم، وضعیت اقتصادی شکننده اتحادیه است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تهاجم روسیه به اوکراین فشار زیادی بر تامین انرژی وارد کرده است. قرارداد آتی گاز طبیعی تسهیلات انتقال عنوان هلندی (TTF) از اوج های نجومی مشاهده شده در ماه اوت عقب نشینی کرده است، اما همچنان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تا اواخر سال 2021، قرارداد به ندرت بیش از 25 یورو در هر مگا وات ساعت (MWh) معامله می شد. در ماه اوت به اوج 342 یورو در هر مگاوات ساعت رسید و نزدیک به 220 یورو در هر مگاوات ساعت معامله می شود.

در حالی که این یک اصلاحیه خوشایند است، در این مرحله به نظر نمی رسد برای حرکت دادن به انتظارات CPI اتحادیه اروپا کافی باشد.

هفته گذشته، PPI اتحادیه اروپا تا پایان ژوئیه 37.9 درصد سال به سال چاپ شد. اثر تاخیر پیش‌بینی PPI در CPI توسط بانک‌های مرکزی به خوبی درک شده است و افزایش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا امروز ممکن است با چندین مورد دیگر همراه شود.

در جاهای دیگر، EUR/JPY به بالاترین حد خود در 7 سال اخیر نزدیک می شود زیرا ژاپن با مشکلات اقتصادی خود دست و پنجه نرم می کند. این کشور جزیره ای به واردات انرژی وابسته است و در این زمینه با مشکل مشابه اروپا مواجه است.

علاوه بر این، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) با حفظ سیاست های پولی سست، برخلاف روند کاهشی حرکت می کند و برنامه کنترل منحنی بازده (YCC) خود را دو برابر کرده است.

به نظر می‌رسد افزایش بانک مرکزی اروپا به دنبال فدرال رزرو باشد، اما شکاف را با BoJ افزایش می‌دهد. تفاوت واکنش در EUR/USD و EUR/JPY می تواند منعکس کننده این اختلاف باشد.

EUR/USD در مقابل EUR/JPY

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع