یورو ممکن است دوباره سقوط کند زیرا ترس بحران بدهی باعث کاهش افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا شده است


یورو از دسامبر به طور پیوسته در برابر سبدی از ارزهای اصلی کاهش یافته است. سال 2020. مشخصاً، آن نقطه عطف مصادف شد با بالا رفتن قیمت طلا و شروع افزایش انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره. بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کرده بود که اقدامات محرک الهام گرفته از کووید را اضافه کرده است.

جای تعجب نیست که شروع آشکار تلاش فدرال رزرو در ژوئن 2021 آغاز عمیق ترین افت در این مسیر نزولی بود. بازارها بر این باور بودند که بانک مرکزی اروپای فوق‌العاده بدخواه به اندازه آمریکا سریع عمل نمی‌کند زیاد دیگر بانک های مرکزی برتر، هل دادن اسپرد بازده در برابر یورو

روند نزولی یورو با افزایش شرط بندی های افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا متوقف شد (نمودار هفتگی)

پیش بینی یورو در سه ماهه سوم 2022: یورو ممکن است دوباره سقوط کند زیرا بحران بدهی باعث کاهش افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا شده است

منبع: TradingView

سپس، در سه ماهه دوم سال 2022، مقامات اروپایی در نهایت آمادگی خود را برای اقدام در حالی که تورم CPI منطقه‌ای به بالاترین حد خود رسید، اعلام کردند. در ماه می به نرخ چشمگیر 8.1 درصدی رسید. با جذب انتظارات افزایش نرخ بهره در قیمت ها، یورو کف پیدا کرد و شروع به افزایش اینچ کرد.

بحران بدهی یورو نگران بازگشت است زیرا بانک مرکزی اروپا برای مبارزه با تورم بی سابقه آماده می شود

حدس و گمان در 9 ژوئن به اوج خود رسید، زیرا بانک مرکزی اروپا رسماً افزایش نرخ بهره را اعلام کرد. بانک مرکزی قبلاً گفته بود که خرید اوراق قرضه – نوعی محرک غیر استاندارد – را در ماه جولای پایان خواهد داد. کمتر از یک هفته بعد، یک جلسه اضطراری به هم ریخته و دستوری صادر شد داده شده برای ایجاد یک ابزار جدید در برابر “تکه شدن”..

که صعود یورو را در مسیر خود متوقف کرد. تشدید انتظارات بانک مرکزی اروپا نگرانی ها در مورد سطوح بالای بدهی در برخی از اقتصادهای منطقه یورو را زنده کرد. اسپرد بین بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله ایتالیا و آلمان پس از نشست سیاستی ژوئن به شدت افزایش یافت و به بالاترین سطح دو ساله 242 واحد پایه (bps) رسید.

مدیریت «تجزیه» – یعنی نرخ های وام دهی متفاوت در سراسر کشورهای منطقه یورو – اکنون به نظر می رسد که لزوماً ECB در مقایسه با کشورهای همتای جهانی خود را محدود نگه می دارد. این امر ارز واحد را در یک نقطه ضعف حاد قرار می دهد و نشان می دهد که روند نزولی در حال از سرگیری است.

اصلاحات مالی می تواند بانک مرکزی اروپا را رها کند، اما احتمالاً به زودی انجام نمی شود

به نظر می رسد نوع اصلاحات ساختاری مورد نیاز برای باز کردن دستان بانک مرکزی اروپا – ایجاد یک “اورو اوراق قرضه” مشترک یا در نهایت کاهش سطح بدهی در جنوب اروپا.س در بهترین حالت دور، اگر فقط به این دلیل باشد که فشار انتقادی فرانسه-آلمان برای پیشرفت مورد نیاز است. برلین و پاریس احتمالاً روی اولویت های دیگری متمرکز خواهند شد.

جنگ در اوکراین و پیامدهای آن برای ثبات ژئوپلیتیکی و اقتصادی منطقه – مهمترین چالشی که برای تامین انرژی با هزینه معقول و بدون اتکا به روسیه ایجاد می کند – هستند به وضوح جلوی ذهن اختلال در تجارت با یک کلید بازار در چین در بحبوحه قرنطینه های ناشی از کووید در آن کشور نگرانی دیگری است.

یک دولت نامناسب در اقتصاد شماره دو منطقه یورو، مسائل مالی را پیچیده تر می کند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه موفق شد یک دوره دیگر در قدرت به دست بیاورد، اما ائتلاف او اکثریت خود را در مجلس از دست داد. این به این معنی است که دولت شکننده برای انجام کارهای بزرگ در پنج سال آینده تلاش خواهد کرد.





منبع