یورو/دلار آمریکا همچنان آسیب پذیر است، اما بازپس گیری گاز طبیعی می تواند مهلت کوتاه مدت ارائه دهد


چشم انداز یورو/دلار آمریکا:

  • پس از متحمل شدن زیان های سنگین در ماه های اخیر، به نظر می رسد یورو در برابر دلار آمریکا در حال تثبیت است
  • در چند روز گذشته، EUR/USD توانسته برابری را پس بگیرد و به طور آزمایشی به سمت یک مقاومت کلیدی حرکت می کند.
  • عوامل بنیادی یورو همچنان ضعیف هستند، اما اگر قیمت گاز طبیعی اروپا به کاهش کاهش خود ادامه دهد، جهش اخیر آن می تواند سرعت بیشتری پیدا کند.

بیشترین خوانده شده: تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا – EUR/USD، AUD/USD، USD/CHF و USD/JPY

یورو/دلار آمریکا در سال 2022 به شدت سقوط کرد و بیش از 12 درصد از ژانویه به پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های گذشته سقوط کرد. از پایان سه ماهه اول، روند نزولی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین بدتر شده است، که یک بحران بزرگ انرژی در اروپا ایجاد کرده است، قیمت گاز طبیعی منطقه را به بالاترین حد خود در اوایل ماه جاری رسانده و احتمال وقوع یک بحران دردناک را افزایش داده است. رکود اقتصادی

اگرچه خطرات برای چشم انداز به سمت نزولی متمایل می شوند برای بلوک 27 کشوری، به نظر می‌رسد که یورو در روزهای اخیر شروع به تثبیت در برابر دلار آمریکا در اطراف نقطه برابری کرده است، زیرا قیمت گاز طبیعی اروپا از سطح بی‌سابقه خود خارج شده است و قیمت‌های آتی معیار هلند بیش از 20 درصد کاهش یافته است. اوج اوت آنها

آتی گاز طبیعی هلندی (معکوس) در مقابل یورو دلار

قیمت گاز طبیعی در مقابل یورو دلار

منبع: TradingView

حرکت اصلاحی در این بازار سوخت‌های فسیلی به دلیل اخباری مبنی بر اینکه ذخایر در آلمان و سایر کشورها سریع‌تر از برنامه‌ریزی شده تکمیل می‌شوند، انجام شده است، وضعیتی که نیاز به اقدامات جیره‌بندی زمستانی برای مقابله با کمبودهای احتمالی را کاهش می‌دهد. سهمیه بندی یک گام افراطی است که می تواند تولید صنعتی و در نتیجه فعالیت اقتصادی را به شدت تضعیف کند.

با توجه به پر شدن انبارهای گاز طبیعی قبل از موعد مقرر، علیرغم کاهش جریان روسیه، و گزارش‌هایی مبنی بر مداخله بروکسل برای کاهش هزینه‌های بسیار زیاد برق، چشم‌انداز اقتصادی در حال حاضر کمتر وخیم به نظر می‌رسد. در این زمینه، ممکن است وجود داشته باشد پنجره کوچک فرصت برای اینکه پول رایج پس از کاهش بی امان ارزش خود در سال جاری، یک جهش کوتاه مدت داشته باشد.

یکی دیگر از کاتالیزورهایی که می تواند به طور خلاصه به بازگشت مجدد یورو دامن بزند، احتمال فزاینده این است که بانک مرکزی اروپا در جلسات آتی شورا در پاسخ به آخرین شگفتی افزایش تورم، تهاجمی تر شود. بر حسب زمینه، CPI سرفصل منطقه یورو در ماه اوت 9.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، بالاترین رکورد ثبت شده، نشانه ای از گسترش و شدیدتر شدن فشار قیمت هاست.

با توجه به تحولات کنونی، بانک مرکزی به رهبری کریستین لاگارد می تواند جرات افزایش نرخ بهره را به میزان 75 واحد در ماه سپتامبر، مطابق با قیمت گذاری بازار از امروز پیدا کند. با این حال، در افق بلندمدت، بانک مرکزی اروپا احتمالاً با موضع سیاست پولی جنگ طلبانه فدرال رزرو رقابت نخواهد کرد، بنابراین EUR/USD ممکن است در سال 2023 صعودی قابل توجهی نداشته باشد، زیرا عملکرد اقتصادی غیرمنتظره منطقه یورو را ممنوع می کند.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از خروج از منطقه 0.9900 در اوایل هفته گذشته، EUR/USD توانست سطح برابری را پس بگیرد در چند روز گذشته، به طور آزمایشی به سمت سقف کلیدی نزدیک به 1.0090 حرکت کرده است. معامله گران باید با دقت این منطقه فنی را تماشا کنند زیرا یک قسمت بالاست شکست می تواند خریداران جدید را جذب کند، تقویت مجدد یورو و هموار کردن راه برای حرکت به سمت مقاومت خط روند و میانگین متحرک ساده 50 روزه، فقط یک لمس بالاتر از دسته 1.0200.

از طرف دیگر، اگر فروشندگان دوباره ظاهر شوند و جرقه‌ای بازگشت نزولی را ایجاد کنند، حمایت اولیه 0.9900 خواهد بود. اگر خرس‌ها در شکستن قاطع این کف موفق باشند، محرک فروش می‌تواند تسریع شود و شرایط مناسبی را برای افت به سمت حمایت کانال در اطراف 0.9670 ایجاد کند.

نمودار فنی EUR/USD

نمودار فنی EURUSD

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع