یورو/دلار آمریکا علیرغم اعداد قوی تر تورم PCE آمریکا، اینچ افزایش یافت


قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • یورو/دلار آمریکا برخی از ضررهای هفته را در روز جمعه برگرداند
  • اگرچه این حرکت ساده بود و خرس‌ها همچنان مسئول هستند
  • اخبار این هفته از رکود اقتصادی آلمان، تعادل بانک مرکزی اروپا را سخت تر می کند

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

خبر مهم هفته این بود که آلمان در سه ماهه اول سال 2023 وارد رکود شد. این بزرگترین اقتصاد ملی منطقه یورو است و معمولاً یکی از موفق‌ترین اقتصادهای آن است، بنابراین طبیعتاً این اخبار بر احساسات نسبت به ارز واحد تأثیر گذاشته است. آلمان مجبور به مقابله با تورم فزاینده و کاهش استفاده گسترده از انرژی روسیه شده است که نتیجه جنگ در اوکراین است.

سمت “USD” یورو/دلار آمریکا با امیدهای فزاینده ای که کنگره پیش از پایان این ماه افزایش یافته و سقف بدهی فدرال را تصویب خواهد کرد، حمایت شده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است که اگر واشنگتن نتواند پول نقد خود را تا اول ژوئن تمام کند.

یک معامله گریزان باقی مانده است، اما بازارها به هر نشانه ای از پیشرفت در رسانه ها چسبیده اند.

داده‌های قوی‌تر ایالات متحده این تصور واضح را در بازارها ایجاد کرده است که فدرال رزرو در صورت تمایل، بدون ایجاد درد اقتصادی زیادی برای اقتصاد داخلی خود که بانک مرکزی اروپا در صورت حرکت مجدد باید به آن فکر کند، فرصتی برای افزایش مجدد نرخ بهره دارد. .

بانک مرکزی اروپا باید هم با رشد ضعیف‌تر و هم با تورم بسیار بالاتر دست و پنجه نرم کند، که عمل متعادل‌سازی پولی آن را بسیار سخت‌تر می‌کند.

در روز جمعه مشخص شد که مخارج مصرف‌کننده در ایالات متحده در سری داده‌های مصرف و هزینه شخصی انعطاف‌پذیر است که طبق گزارش‌ها توسط فدرال رزرو به عنوان یک فشارسنج اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. شاخص تورم اصلی آن در ماه آوریل 4.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که در ماه مارس 4.6 درصد افزایش یافت. بازارها فکر می کنند که احتمال 40 درصد افزایش مجدد نرخ های آمریکا در ماه آینده وجود دارد. اعداد تورمی مانند این می‌توانند این احتمال را افزایش دهند و از دلار حمایت بیشتری کنند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

یورو در حال حاضر از طریق خط روند نمودار روزانه که از اواخر سپتامبر سال گذشته از بازار حمایت کرده است، تهدید می کند. در روز جمعه از 1.07172 پشتیبانی می کند و به نظر می رسد که گاوها برای اطمینان از بسته شدن روزانه و هفتگی بالاتر از این سطح تلاش خواهند کرد.

تاکنون تمایلی برای پایین آوردن سطح حمایت روانی در سطح 1.0700 وجود نداشته است. بازار از اواسط ماه مارس پایین تر از این نبوده است، اما اکنون بسیار نزدیک است و دیدن اینکه آیا می توان از این سطح در جلسه معاملاتی روز جمعه ایالات متحده دفاع کرد یا خیر، جذاب خواهد بود.

با این حال، شایان ذکر است که خط روند از اوایل نوامبر سال گذشته آزمایشی را ندیده است و تمام لغزش های نزولی بعدی به سمت آن قبل از نیاز به دفاع متوقف شده است. ممکن است فوراً مرتبط تر باشد که EUR/USD دوباره به یک باند معاملاتی محدود شده توسط اوج های اواسط مارس و پایین ترین سطح های قابل توجه 15 و 8 مارس کاهش یافته است. سقوط بیشتر، عمیق تر

شاخص احساسات مشتری IG دیدگاه های بازار را نسبتاً متفاوت می یابد، اما با یک سوگیری صعودی واضح 60٪.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع