یورو/دلار آمریکا عقب نشینی کرد، DAX پس از افزایش 75 واحدی بانک مرکزی اروپا، شکست را کاهش داد


نکات بحث یورو:

  • صبح امروز، تصمیم بانک مرکزی اروپا در ماه اکتبر و کنفرانس مطبوعاتی با بانک مرکزی اروپا، نرخ‌های افزایشی را 75 واحد پایه افزایش داد.
  • این کنفرانس مطبوعاتی هزینه های نزولی را از کریستین لاگارد به همراه داشت و فقدان راهنمایی های پیش رو از سوی بانک، معامله گران را به حدس زدن در مورد اینکه حرکت بعدی بانک مرکزی اروپا چه خواهد بود، باز می گذارد. لاگارد هشدار داد که افزایش نرخ های بیشتری در راه است، اما اندازه و دامنه آن ناشناخته است. نشست بعدی سیاست بانک مرکزی اروپا 15 دسامبر است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو/دلار آمریکا با تصمیم صبح امروز بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره، در میانه قوی ترین هفته خود در چهار ماه گذشته بود. انتظار می رفت که بانک به طور گسترده ای نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد که بر اساس آن اجرا شد. آنها همچنین تغییری در TLTROها که برای تشویق بانک ها برای وام دادن طراحی شده اند، اعلام کردند. اما با افزایش نرخ ها، این سیاست اساساً تبدیل به یارانه به بخش بانکی می شود و لاگارد امروز اعلام کرد که این برنامه برای تنظیم نرخ با نرخ فعلی تسهیلات سپرده بانک مرکزی اروپا اصلاح می شود. این به طور موثر هزینه استقراض را برای بانک های اروپایی افزایش می دهد، بنابراین، در اصل، این حذف یک ابزار محرک دیگر است.

علامت سوال بزرگ دیگر بی پاسخ مانده است و این همان چیزی است که بانک مرکزی اروپا قصد دارد با ترازنامه انجام دهد. بانک مرکزی اروپا در حال حاضر روی پرتفوی 8.8 تریلیون یورویی قرار دارد، اما لاگارد تمرکز خود را بر این موضوع معطوف به تصمیم بعدی بانک در ماه دسامبر برای نرخ گذاری کرد.

در مورد سیاست نرخ – هیچ راهنمایی رو به جلو برای رفتن از اینجا وجود ندارد، تنها چیزی که ما داریم نکات ساده و ادعاهای لاگارد امروز صبح است که افزایش های بیشتری در راه است. این امر می تواند بانک مرکزی اروپا را قادر سازد که زیرک تر باشد و با استفاده از تفسیرهای بین جلسات، مانند صحبت های فدرال رزرو، بانک اساساً می تواند تلاش کند تا انتظارات نرخ را به هر جهت بر اساس شرایط اقتصادی سوق دهد. اما – و این یک نکته بزرگ است اما – اگر بازارها در مورد اجرای ECB تردید داشته باشند، با توجه به اینکه فدرال رزرو دستورالعمل‌های رو به جلوی بسیار سخت‌گیرانه‌ای را صادر کرده است، این می‌تواند یک نقطه آسیب‌پذیر باشد، به‌ویژه با توجه به اهمیت قیمت مظنه EUR/USD برای اقتصاد اروپا

یورو/دلار آمریکا

من هفته گذشته شروع به بررسی احتمال عقب نشینی عمیق تر در موضوع نزولی EUR/USD کردم، و این واقعاً توسط چند چیز کمک کرد، که کلید آن دلار بود.

دلار آمریکا یک آرایش دوگانه بالا ایجاد کرده بود، که نزولی است، و آن بالا از طریق دو محرک نسبتاً متفکر نگه داشته شده بود، که نشان می‌دهد یک حرکت خلاف روند می‌تواند در آنجا وجود داشته باشد. این شکل گیری در دلار قبلاً پر شده است و قیمت قبلاً به هدف پیش بینی شده از شکل گیری در 109.62 رسیده است.

اما، با توجه به اینکه وزن یورو در مظنه DXY چقدر سنگین است (57.6%)، بعید بود که دلار بدون حداقل اقدامات صعودی در EUR/USD سقوط کند و این امر از روز جمعه خود را نشان داد.

دوشنبه این هفته دوباره این موضوع را بررسی کردم و تا آن زمان EUR/USD قبلاً برای تست مقاومت در یک نقطه بسیار کلیدی در نمودار تلاش کرده بود. سطح 0.9900 با خط روند نزولی منطبق بود و همانطور که من در آنجا به اشتراک گذاشتم، یک شکست در بالا احتمالاً باعث ایجاد شورت خواهد شد، با پتانسیل بیشتری برای آن در سطوح روانی 0.9950 و 1.000. این اتفاق افتاد و قیمت تا نقطه مقاومت بعدی من در 1.0095 بالا رفت، که به تعیین اوج امروز صبح درست قبل از بانک مرکزی اروپا کمک کرد.

در طول جلسه بانک مرکزی اروپا، قیمت‌ها در این جفت کاهش یافتند و حتی به پایین‌تر از سطح برابری رفتند تا زمانی که حمایت در نوسان بالای روز سه‌شنبه، در حدود 0.9977 نمودار شد. از آن زمان به جهش منجر شده است و این در را برای سناریوهای ادامه صعودی باز نگه می‌دارد، زیرا اکنون بالاترین بالاتر دیگری داریم که تاکنون در مقاومت قبلی حمایت شده است، که می‌تواند بالاتر به پایین باشد.

نمودار دو ساعته EUR/USD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/USD: معکوس یا عقب نشینی؟

در این مرحله من هنوز بر این عقیده هستم که این یک نوع سناریوی فشرده است. با توجه به اینکه روند نزولی از فوریه تا چه حد تهاجمی بوده است، و با توجه به عقب‌نشینی اخیر قیمت‌های انرژی با ترس از بین رفتن وضعیت اروپا در زمستان امسال، و منطقی بود که شاهد برخی اقدامات ضد روند و با توجه به طولانی‌مدت بودن آن باشیم. حرکت این بود که توقف هایی بالاتر از آن سطوح روانی وجود دارد که می تواند منجر به یک حرکت سریع مبتنی بر حرکت با ورود هر سطح شود.

اما، با این گفته، فضای بیشتری برای اجرای این موضوع وجود دارد. نقطه بعدی مقاومت من با فیبوناچی اصلاحی 23.6 درصدی فروش می 2021 – سپتامبر 2022 همخوانی دارد و این در 1.0198 است. و بالاتر از آن، سطح عمده ای از اهمیت بلندمدت در 1.0350 قرار دارد که پایین ترین سطح در سال 2017 بود و به توقف فروش تابستان امسال از ماه می تا آگوست کمک کرد. اگر بتواند وارد عمل شود، این یک نقطه تصمیم گیری مهم خواهد بود.

و با توجه به رانندگانی که در هفته آینده در سرفصل اخبار قرار دارند، باید چنین سناریویی را به عنوان یک احتمال در نظر بگیریم. فردا Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، و چهارشنبه آینده تصمیم مورد انتظار نرخ FOMC را به همراه خواهد داشت.

نمودار قیمت هفتگی EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

سهام اروپا

اگر به نظرات لاگارد در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز صبح گوش دادید، چیز زیادی از نظر مثبت وجود نداشت. به نظر می رسد که بانک در حال افزایش نرخ است زیرا آنها مجبور هستند و همانطور که او بارها اشاره کرد، برخی از بادهای مخالف قابل توجه در اقتصاد اروپا وجود دارد.

با این وجود، بازارهای سهام اروپایی همچنان به صعود خود ادامه می دهند، همانطور که از زمان چاپ CPI ماه گذشته ایالات متحده در 13 اکتبر چنین بوده است. من یک خط روند قرمز را روی آن حرکت در نمودار زیر ترسیم کرده‌ام، که سرعت سریع این بازیابی را حتی در شرایطی که داده‌ها بسیار کم‌رنگ هستند، برجسته می‌کند.

همانطور که دیروز توسط Tammy Da Costa خودمان مشخص شد، DAX حتی شروع به آزمایش برخی مقاومت های کلیدی بلندمدت کرده بود، همانطور که از قسمت بالایی الگوی گوه در حال سقوط گرفته شده بود.

خریداران امروز صبح مجبور به شکستن این الگو شدند و شاخص اکنون در بالاترین سطح ماهانه معامله می شود.

نمودار دو ساعته DAX

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; معاملات آتی DAX در Tradingview

DAX Falling Wedge

گوه های در حال سقوط اغلب برای پتانسیل برگشت صعودی دنبال می شوند. منطق به این صورت است که فروشندگان در مورد پایین‌ترین قیمت یا در حمایت مضطرب هستند، در حالی که در اوج‌ها یا نزدیک به مقاومت تهاجمی باقی می‌مانند، و این چیزی است که ممکن است نشانه اولیه کاهش فشار نزولی باشد. به هر حال، اگر فروشندگان واقعاً تهاجمی بودند، پس از شروع حمایت باید به پایین ترین حد خود برسند، درست است؟ و اگر آنها نیستند، احتمالاً دلیلی برای آن وجود دارد.

نگاهی به این نمودار از نمودار هفتگی نشان می‌دهد که ما به تازگی آن آزمایش را شروع کرده‌ایم، حتی با وجود شکست درون روزی بالاتر از آن سطح و شاخص قبلاً حرکت قدرتمندی را از پایین‌ترین حد چند هفته پیش انجام داده است. فقط کمتر از 12 درصد.

بنابراین، تعقیب در اینجا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما فشار مداوم گاوها می‌تواند موضوع سمت بالا را دوباره باز کند. توجیه یک موضع صعودی از نقطه نظر بنیادی دشوار است، اما این مورد در ماه گذشته بوده است و خریداران را از فشار مستمر روی پاکت منع نکرده است. بنابراین، در چنین شرایطی، بهتر است قیمت را تا زمانی که شواهدی مبنی بر معکوس شدن ظاهر شود، پیگیری کنید.

نمودار هفتگی DAX

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; معاملات آتی DAX در Tradingview

سطوح نزدیک مدت DAX

در این نقطه، یک منطقه تلاقی بزرگ وجود دارد که می تواند به عنوان پشتیبان عمل کند و از قبل در چند نقطه مختلف مقاومت شده است. این بین سطوح فیبوناچی در 12966 و 13115 اجرا می شود. اگر فروشندگان بتوانند از طریق آن سطح معکوس کنند، ما به زودی می‌توانیم سناریوهای نزولی را در تصویر داشته باشیم، اما من تا زمانی که تاییدیه را دریافت نکنیم، در این زمینه محتاط خواهم بود.

برای سطوح مقاومت بعدی، من نوسانات قبلی قیمت را در 13,447 و 13,572 دنبال می کنم. اگر آن‌ها وارد عمل شوند، ما یک شکست قطعی‌تر از گوه بلندمدت خواهیم داشت و در نتیجه به ماهیت صعودی حرکتی که در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم اضافه می‌کنیم.

نمودار روزانه DAX

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; معاملات آتی DAX در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع