یورو/دلار آمریکا در حالی که احساسات اقتصادی ZEW بر برآوردها غلبه می‌کند، بدبینی باقی می‌ماند جهش کرد


احساسات اقتصادی یورو ZEW نکات کلیدی:

  • شاخص احساسات اقتصادی اتحادیه اروپا ZEW: واقعی -59.7 در مقابل -60.7 سپتامبر.
  • شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان: واقعی -59.2 در مقابل -61.9 سپتامبر.
  • شرایط فعلی ZEW اشاره می کند که رکود از قبل به واقعیت تبدیل شده است.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

شاخص احساسات اقتصادی ZEW در منطقه یورو در ماه اکتبر از 60.7- سپتامبر به 59.7- کاهش یافت، در حالی که صنعتی ترین اقتصاد اروپا شاهد افزایش روحیه سرمایه گذاران بود. شاخص احساسات اقتصادی برای آلمان در اکتبر 2022 از پایین ترین سطح 14 ساله ماه قبل یعنی 61.9- به 59.2- افزایش یافت در حالی که زیرشاخص شرایط فعلی از 60.5- به 72.2- کاهش یافت.

به دنبال آخرین چاپ CPI، بانک مرکزی اروپا (ECB) از نظر گزینه‌ها همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد. بهبود اعداد ZEW امروز ممکن است به تقویت مورد ECB برای ادامه افزایش نرخ به سمت هدف 2٪ کمک کند. ترس این است که با انجام این کار، بانک مرکزی با این خطر مواجه شود که اقتصاد را به رکود برگرداند و علائم رکود در شرایط فعلی رو به کاهش ZEW قابل مشاهده است. از سوی دیگر، عدم اقدام بانک مرکزی می تواند باعث شود که یورو در برابر دلار آمریکا موقعیت بیشتری را از دست بدهد.

رابط کاربری گرافیکی، متن، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

رقم ZEW Economic Sentiment مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های شش ماهه سرمایه‌گذاران نهادی و تحلیلگران از اقتصاد است و به‌عنوان یک شاخص پیشرو معتبر عمل می‌کند. داده‌ها وزن زیادی در صنعت دارند زیرا پیش‌بینی‌های شرایط مالی آتی توسط افراد بسیار آگاه بر اساس شغلشان انجام می‌شود.

چاپ داده های امروز و انتشار نهایی CPI فردا کلیدی خواهد بود زیرا ECB وارد دوره خاموشی قبل از جلسه خود در روز پنجشنبه می شود. در حالی که بانک مرکزی در تلاش برای رسیدن به هدف 2 درصدی خود است، بازارها با احتمال 90 درصدی برای افزایش 75 واحدی بیشتر در جلسه هفته آینده قیمت گذاری می کنند. بعداً در روز ما از ایزابل اشنابل، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا خواهیم شنید که انتظار می رود با وجود شکنندگی موجود در اقتصادهای منطقه یورو، به لفاظی افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

واکنش بازار

نمودار EUR/USD 1H

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

در واکنش اولیه، جفت 20 پیپ بالاتر پرید. پس از رالی دیروز، این جفت ارز قبل از انتشار اطلاعات، 30 پیپ در تجارت اروپا کاهش یافت و قیمت 1H حاکی از عقب نشینی عمیق تر بود.

اگر قیمت به خط روند بلندمدت در حول منطقه 0.9900 و همچنین برابری تعلق داشته باشد، روند نزولی دست نخورده باقی می ماند. خرس ها ممکن است به رالی ها به عنوان یک فرصت بالقوه برای موقعیت بهتر نگاه کنند. شکست پایدار برابری ممکن است بسته به چرخه های پیاده روی که توسط فدرال رزرو و ECB استفاده می شود، روند نزولی را زیر سوال ببرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

سطوح کلیدی روزانه ارزش تماشا را دارد:

مناطق پشتیبانی

مناطق مقاومت




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -6٪ 20% 4%
هفتگی -10% 7% -3٪

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع