یورو به عنوان دلار آمریکا پس از PPI و جلوتر از CPI کاهش می یابد. آیا یورو/دلار آمریکا بالاتر خواهد رفت؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، AUD/USD، چین، نفت خام، طلا – نکات صحبت

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

یورو امروز ضعیف تر شده است زیرا دلار آمریکا در آستانه هفته مهم جلسات بانک مرکزی و داده ها افزایش یافته است.

فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) در صدر فهرست قرار دارند. هر سه بانک توسط بازار برای افزایش نرخ ها 50 واحد پایه (bps) قیمت گذاری می شوند.

به‌طور کلی، دارایی‌های پرخطر روز دوشنبه با وجود سیگنال‌های بیشتر از سوی چین مبنی بر اینکه ممکن است از سیاست بسیار محدودکننده کووید-۱۹ دور شوند، تحت فشار قرار گرفته‌اند. یک مقام ارشد بهداشتی گفته است که میزان مرگ و میر نوع omicron تقریباً با آنفولانزا برابر است.

سهام APAC دریایی از قرمز است و دلار استرالیا مرتبط با رشد بدترین ارز در طول دوره آسیایی است.

PPI ایالات متحده در روز جمعه گرمتر از پیش بینی ها بود و تا پایان نوامبر 7.4 درصد سال به سال بود. CPI ایالات متحده در روز سه شنبه اکنون در کانون توجه است.

با وجود اخباری مبنی بر بسته بودن خط لوله مهم آمریکای شمالی، نفت خام تاکنون ثابت مانده است. خط لوله کی استون میادین نفتی کانادا را به ساحل خلیج آمریکا متصل می کند.

قرارداد آتی WTI نزدیک به 71.60 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ کمی بالاتر از 76.50 دلار است. طلا به زیر 1800 دلار کاهش یافته است در حالی که بازدهی خزانه داری بیش از 2 سال چند واحد در ثانیه کاهش یافته است.

در جاهای دیگر، مقامات ایالات متحده از ژاپن خواسته اند تا صادرات تراشه به چین را محدود کند و به درخواست هفته گذشته از هلند برای همین اقدام افزوده است.

این روز شلوغی برای داده های بریتانیا است که تراز تجاری، ارقام تولید صنعتی و تولیدی برجسته است.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD از زمانی که در اکتبر به پایین ترین حد بیست ساله خود در 0.9536 رسیده است، افزایش یافته است. تا 1.0595 معامله شد، اما نتوانسته است بر نقطه شکست و قله قبلی به ترتیب در 1.0615 و 1.0638 غلبه کند. این سطوح ممکن است به مقاومت خود ادامه دهند.

میانگین متحرک ساده 260 روزه (SMA) نیز در آن منطقه بود و همچنین می تواند مقاومتی را ارائه دهد که در حال حاضر در 1.0569 قرار دارد.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح و نقاط شکست قبلی 1.0443، 1.0290، 1.0223 و 1.0198 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع