یورو به دلیل ضعف دلار آمریکا و کاهش تولید ناخالص داخلی افزایش یافت. برای EUR/USD کجا؟


یورو به دلیل ضعف دلار آمریکا و کاهش تولید ناخالص داخلی افزایش یافت. برای EUR/USD کجا؟

یورو در برابر دلار آمریکا در روز پنجشنبه ثابت ماند زیرا بازار در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فکر می کند و سطوح مقاومت فنی در حال حاضر بالاست. آیا EUR/USD افزایش خواهد یافت؟

یورو، یورو/دلار آمریکا، تولید ناخالص داخلی EZ، دلار آمریکا، فدرال رزرو، FOMC – نکات صحبت

  • یورو در برابر FOMC از ضعف دلار آمریکا سود برده است
  • تولید ناخالص داخلی یورو انتظارات را بیشتر کرد، اما ممکن است کافی نباشد
  • EUR/USD از سطوح مقاومت عقب نشینی کرد. آیا از بالای آنها می شکند؟

{{GUIDE|EUR}}

پس از اینکه ارقام تولید ناخالص داخلی در سطح یورو که بهتر از حد انتظار بود، رشد 0.3 درصدی QoQ را برای سه ماهه سوم به جای 0.2 درصد پیش بینی شده نشان داد، یورو یک شبه افزایش یافت. این آمار سالانه 2.3% سالانه را تا پایان سپتامبر نشان داد که بالاتر از پیش‌بینی 2.1% بود.

در حالی که یک شگفتی خوشایند است، تورم سالانه هنوز نزدیک به 10 درصد است و یک مشکل نگران کننده برای بانک مرکزی اروپا ایجاد می کند.

تضعیف گسترده‌تر دلار آمریکا همچنین به تقویت یورو در نشست آسیایی کمک کرد و بازار اکنون بر جلسه هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) متمرکز شده است.

در حالی که 50 امتیاز پایه تمام شده است، بازار زبان مورد استفاده توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اظهارات پس از جلسه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

{{GUIDE|HOW_TO_TRADE_EURUSD}}

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

یورو/دلار آمریکا برای شروع این هفته به بالاترین حد پنج ماهه رسید، اما نتوانست بر اوج اواخر ژوئن 1.0615 و میانگین متحرک ساده 260 روزه (SMA) زمانی که در 1.0595 معامله شد، غلبه کند. این سطوح ممکن است به مقاومت خود ادامه دهند.

عقب نشینی به پایین ترین سطح دیروز 1.0443 درست بالاتر از SMA 10 روزه بود که در آن زمان روی 1.0439 بود. این پایین و SMA 10 روزه ممکن است به عنوان یک سطح پشتیبانی باقی بماند.

با نگاه به حرکت، قیمت بالاتر از همه SMA های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به جز SMA 260 روزه باقی می ماند. این می‌تواند نشان دهد که حرکت کوتاه‌مدت و میان‌مدت صعودی است، اما با بادهای مخالف حرکت بلندمدت مواجه است.

در حالی که شیب در اکثر SMA ها مثبت است، SMA های 200 و 260 روزه شیب منفی را حفظ می کنند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک 260 روزه، که در حال حاضر روی 1.0575 است، حرکت کند، ممکن است به میانگین متحرک سه گانه صعودی (TMA) تبدیل شود.

یک شکل گیری TMA صعودی مستلزم آن است که قیمت بالاتر از SMA کوتاه مدت، دومی بالاتر از SMA میان مدت و SMA میان مدت بالاتر از SMA بلند مدت باشد. همه SMA ها نیز باید دارای گرادیان مثبت باشند.

مقاومت می تواند در اوج ها و نقاط شکست قبلی 1.0638، 1.0774، 1.0787، 1.0936 و 1.0945 باشد.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح و نقاط شکست قبلی 1.0290، 1.0228، 1.0198، 1.0094 و 0.9936 قرار گیرد. دومی نیز در حال حاضر با یک خط روند صعودی منطبق است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع