یورو به بالاترین سطح خود رسید زیرا دلار آمریکا پس از عواقب فدرال رزرو سقوط کرد. برای EUR/USD کجا؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، GBP/USD، ECB، BoE، AUD/USD، نفت خام – نکات صحبت

  • یورو پشتیبانی همچنان ادامه دارد دلار آمریکا داعش توسط ادراکات کبوتری تضعیف شده است
  • فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد اما اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو، بازارها را خوشحال کرد
  • اگر ECB همانطور که پیش بینی می شد افزایش یابد، خواهد شد یورو/دلار آمریکا بچرخ؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو و پوند انگلیس بلافاصله پس از کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، افزایش یافتند. یورو/دلار آمریکا امروز به بالاترین حد در 10 ماه گذشته در 1.1033 رسید.

با وجود اینکه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نرخ‌ها را 25 واحد پایه (bp) افزایش داد، در حالی که بازار اظهارات وی را به عنوان یک شیب منفی تفسیر کرد، دلار آمریکا در کل سقوط کرد.

بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) اواخر امروز نشست خواهند داشت و پیش بینی می شود هر دو بانک نرخ های مربوطه خود را 50 bp افزایش دهند.

پاول تکرار کرد که نرخ ها باید بالاتر برود و امسال کاهشی نمی بیند. قراردادهای آتی نرخ بهره کاهش قیمت دارند. به نظر می‌رسد که صرفاً اشاره او به کلمه «کاهش تورم» باعث می‌شود که بازارها با افزایش قیمت سهام و اوراق قرضه روشن شوند.

بازدهی اوراق خزانه داری در سراسر منحنی از اوراق بهادار دو ساله حدود 10 bp کاهش یافت. اوراق قرضه 10 ساله معیار کمتر از 3.4 درصد معامله شد، که فاصله زیادی با اوج 4.33 درصدی اکتبر سال گذشته داشت.

همه شاخص‌های سهام ایالات متحده، جلسه نقدی خود را با افزایش قیمت نزدک به پایان رساندند و 2 درصد افزایش را ثبت کردند. سهام APAC با این احساسات تقویت شد که بخش فناوری منجر به افزایش هزینه شد. شاخص Kosdaq کره بیش از 1.7 درصد افزایش یافت.

در جاهای دیگر، تاییدیه‌های ساختمانی استرالیا با نرخ 18.5 درصدی ماه به ماه در دسامبر به جای 1.0 درصد پیش‌بینی شده بود. AUD/USD به اوج 7 ماهه 0.7158 رسید.

نفت خام پس از آن که داده های اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان داد ذخایر نفت در هفته گذشته 4.1 میلیون بشکه افزایش یافته است، غرق شد که بسیار بالاتر از تخمین های بازار است. بعداً وقتی دلار آمریکا سقوط کرد، این فروش تا حدودی کاهش یافت.

اوپک پلاس در نشست خود اهداف تولید را بدون تغییر باقی گذاشت. قرارداد آتی WTI نزدیک به 77 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت به 83.50 دلار آمریکا نزدیک می شود. طلا به دلیل کاهش ارزش دلار به بالاترین رقم در 10 ماه گذشته رسید و به 1957 دلار در هر اونس رسید.

نشست های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا با سخنرانی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از کنفرانس، محور اصلی امروز خواهد بود. بعداً، ایالات متحده اطلاعات سفارش کالاهای بادوام و کارخانه را مشاهده خواهد کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD یک شبه یک سری از نقاط شکست و قله های قبلی در منطقه 1.0927 – 1.0945 را شکست و این منطقه ممکن است پشتیبانی ایجاد کند.

پایین تر، حمایت ممکن است در پایین ترین سطح قبلی 1.0802 و 1.0766 باشد.

در آستانه رسیدن به بالاترین سطح 10 ماهه 1.1033، همچنین سطح بالای یک مثلث صعودی را شکست. یک حرکت به عقب از طریق این مثلث ممکن است نشانه معکوس باشد.

مقاومت ممکن است در همان اوج اخیر یا اوج مارس 2022 یعنی 1.1185 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع